• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400053121172
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد:

انجام بیش از ٣٥٠٠ مورد بازرسی در اردبیل جهت قطع زنجیره انتقال کرونا در محیط کار

انجام بیش از ٣٥٠٠ مورد بازرسی در اردبیل جهت قطع زنجیره انتقال کرونا در محیط کار

ایسنا/اردبیل سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی جهت پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا در محیط کار و واحدهای تولیدی توسط بازرسان کار این اداره کل انجام شد.

بهروز رحیم‌زاده ۳۱ مرداد در جلسه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط کار با تاکید بر رعایت  پروتکل‌های بهداشتی توسط تمامی آحاد جامعه و علی‌الخصوص واحدهای کارگری ادامه داد: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا طی هماهنگی با دانشگاه  علوم پزشکی چک‌لیست رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و جهت اجرا به بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای کارگری و تولیدی ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود بیش از ٣ هزار ۵٠٠ مورد بازرسی با اولویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از واحدهای کارگری و تولیدی به صورت مستمر و چندین باره انجام شده و قدردان همکاری کارفرمایان دراین‌خصوص هستیم.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: به لحاظ شیوع موج پنجم ویروس کرونا و باتوجه‌به اینکه واحدهای کارگری با تراکم  نیروی  انسانی بسیار بیشتر از سایر واحدها در معرض ابتلای نیروی کار خود به این ویروس هستند، به‌شدت لازم است که رعایت پروتکل‌های اعلامی  را مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایسنا،  وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان تاکنون هیچ‌گونه تعطیلی یا توقف فعالیت به جهت شیوع ویروس کرونا نداشته‌اند که این امر ناشی از جلوگیری از ورود افراد مشکوک به محیط کار و قطع زنجیره انتقال است.

رحیم‌زاده افزود: تب سنجی کارگران در هنگام ورود به محیط کار، افزایش تعداد شیفت‌های کار و کاهش تراکم نیروی انسانی، افزایش تعداد سرویس‌های رفت‌وبرگشت کارگران، استفاده از ظروف یکبار مصرف در آشپزخانه و سلف کارخانه‌ها و جلوگیری از هرگونه تجمع و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا و کارگرانی که با افراد مشکوک به بیماری ارتباط داشته‌اند از جمله مواردی است که به واحدهای تولیدی ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: اکیپ‌های بازرسی مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت مستمر جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در واحدهای تولیدی اقدام به بازدید و نظارت بیشتر خواهند کرد.

سرپرست تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: واحدهای کارگری و کارفرمایانی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر پیش‌قدم باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رحیم‌زاده اعلام کرد: به شکر خدا و رعایت مواد بهداشتی در واحدهای کارگری هیچ‌گونه گزارش فوت نیروی کار در واحدهای تولیدی استان بر اثر کرونا را نداشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha