• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400052719205
  • خبرنگار : 50046

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان:

بیش از ۲۰۰۰ خودرو از مبادی ورودی به خراسان شمالی عودت داده شدند

بیش از ۲۰۰۰ خودرو از مبادی ورودی به خراسان شمالی عودت داده شدند

ایسنا/خراسان شمالی معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: از زمان اجرای طرح محدودیت کرونایی(۲۴ مرداده ماه) تا شب گذشته، دو هزار و ۵۱۵ خودرو از مبادی ورودی به استان عودت داده شدند.

سرهنگ نامور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طی مدت ذکر شده چهار هزار و ۵۳۲ مورد تذکر لسانی، ارشاد و راهنمایی نیز از سوی ماموران نیروی انتظامی به رانندگان انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر آن ۷۶۹ خودرو مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شده اند.

به گفته سرهنگ نامور طی مدت یاد شده ۲۱ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۷۹۹ خودرو نیز جریمه یک میلیون تومانی شده اند.

وی ادامه داد: همکاری شهروندان این استان با نیروی انتظامی در اجرای این طرح بسیار خوب بوده، بطوریکه طی این چند روز شاهد کاهش حجم تردد در جاده های استان بوده ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: کاهش حجم تردد در جاده های استان موجب کاهش تصادفات جاده ای نیز شده است.

گفتنی است فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی نیز روز گذشته در گفت و گو با ایسنا از فعال بودن دوربین‌های جاده‌ای در محورهای استان خبر داد.

سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای در تمامی محورهای استان فعال بوده و خودروهای متخلفی که محدودیت‌های تردد را رعایت نکنند را جریمه می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر دوربین‌های ثابت، ماموران نیز در نقاط مختلف مستقر هستند و متخلفان را یک میلیون تومان جریمه می‌کنند.

وی همچنین گفت: جریمه خودروها محدودیت ۲۴ ساعته دارد، بدین معنا که اگر خودرویی با نادیده گرفتن محدودیت‌ها از شهر خود خارج شود، ۲۴ ساعت پس از نخستین جریمه در صورت حضور در جاده‌ها مجدداً جریمه می‌شود.

سردار مطهری زاده از برپایی هفت ایستگاه بررسی خودروها در مبانی ورودی استان خبر داد و افزود: برخی از این ایستگاه‌ها به دوربین مجهز بوده و خودروهای متخلف را جریمه می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به قرمز بودن استان، خروج خودروها از شهرستان‌ها نیز ممنوع است و متخلفان جریمه می‌شود. همچنین استان‌های همسایه ما نظیر خراسان رضوی و گلستان نیز محدودیت‌های سختگیرانه ای برای ورود و خروج اتخاذ کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: محدودیت تردد از ساعت ۱۰ شب تا سه صبح نیز در شهرها وجود دارد و متخلفات ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

مطهری زاده با اشاره به شرایط کارمندانی که پلاک متفاوت داشته و باید تردد کنند نیز گفت: پرستاران یا سایر افرادی که جز مشاغل ضروری بوده و یا نمره پلاک آن‌ها متعلق به این استان نیست می‌توانند با ارائه مدارکی که این موضوع را اثبات می‌کند، تردد داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha