• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400052618999
  • خبرنگار : 50176

فرماندار دورود:

۳۰۰ تست مثبت کرونا در سه روز/ هیئت‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

۳۰۰ تست مثبت کرونا در سه روز/ هیئت‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

ایسنا/لرستان فرماندار دورود گفت: روند ابتلا به کرونا در شهرستان به شدت در حال افزایش است.

خدانظر دریکوند بیان کرد: روند ابتلا به کرونا در دورود به شدت در حال افزایش است و اگر مردم رعایت نکنند در روزهای آتی روزهای سختی را در شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: سه روز گذشته در دورود ۹۵۵ نفر جهت تست کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کردند که از این تعداد تست حدود ۳۰۰ نفر مثبت بوده است.

این مسئول اظهار کرد: آمار سه روز اخیر در دورود بدین معناست که اگر با همین روال پیش برویم در ده دوازده روز آینده وضعیت مبتلایان و بستری‌ها به شدت بحرانی خواهد بود. 

وی با بیان اینکه مردم می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، افزود: اصناف و بازاریان دورود در دو روز اخیر همراهی خوبی را با ستاد کرونا داشتند و مغازه خود را تعطیل کردند که از این بابت از این عزیزان قدردانی می‌شود.

دریکوند خاطرنشان کرد: بسیاری از هیئت‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما معدود هیئت‌ها و موکب‌هایی هستند که متأسفانه مسائل بهداشتی را نادیده گرفته و با شربت و چای نذری سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

فرماندار دورود با بیان اینکه مردمی که در روزهای تاسوعا و عاشورا قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند حتماً نکات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تصریح کرد: این عزیزان برای سلامتی خود، خانواده و اطرافیان از ماسک استفاده کنند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

وی با خواست از مردم جهت خودداری از خوردن هرگونه نذری اعم از شربت و چای در موکب‌های عزاداری خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت کردن مردم در دو روز آینده شاهد کاهش مبتلایان و بستری‌های کرونا باشیم.

این مسئول اضافه کرد: کلیه مسیرهای منتهی به مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان دورود مسدود هستند به همین جهت از مردم خواهش می‌کنیم در این مناطق حضور پیدا نکنند.

فرماندار دورود بیان کرد: خودروهای پلاک غیربومی در سطح شهر جریمه یک میلیون و ۵۰ هزار تومانی خواهند شد که این جریمه غیرقابل بخشش است و چنانچه دیر پرداخت شوند دو برابر خواهند شد.

وی گفت: با توجه به‌سرعت انتشار ویروس جهش یافته دلتا و ابتلای بالای این ویروس ضرورت الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش‌ازپیش احساس می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند با ساده‌انگاری در امان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha