• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400052014557
  • خبرنگار : 50165

رئیس حوزه هنری استان زنجان اعلام کرد

تنظیم سند تحول حوزه هنری در ماه‌های آینده

تنظیم سند تحول حوزه هنری در ماه‌های آینده

ایسنا/زنجان رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: در حال حاضر حوزه هنری در مرکز در حال تنظیم سند تحولی بر اساس زیست‌بوم هر استان است.

امیر نعمتی ظهر امروز (۲۰ مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار، با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: خبرنگاری جزو مشاغلی است که زحمات خبرنگاران به خوبی دیده نمی‌شود، به همین دلیل روز خبرنگار فرصتی است تا از تلاش‌های آنان قدردانی شود.

وی با اشاره به تدوین سند تحول حوزه هنری در کشور، افزود: در حال حاضر حوزه هنری در مرکز در حال تنظیم سند تحولی است که در همه استان‌ها بر اساس زیست‌بوم همان استان اجرا خواهد شد. این سند با توجه به خلاء فرهنگی و هنری موجود در استان‌ها با توجه زیست‌بومی که دارد، تدوین می‌شود و این مهم در شرایطی که هنر اثرگذاری خود را در جامعه از دست داده، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در سند تحول فرهنگ عامه، عادت و سنن، میراث معنوی و فرهنگی جمع‌آوری شده و در ماه‌های آینده به همه استان‌ها برای اجرا، ابلاغ خواهد شد و امید است که پس از اجرا، با جریان‌سازی و آگاهی‌بخشی انجام‌ شده توسط هنرمندان، بخش‌هایی از مشکلات به‌ وجود آمده حل شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سند تحول استان زنجان به عنوان پایگاه هنر عاشورایی با توجه به وجود تکایا، هیئات مذهبی، شعرا و مداحان و مهم‌تر از همه حسینیه اعظم و دسته عظیم حسینیه در هشتم محرم تعیین و پس از آن نیز فعالیت‌های هنری با محوریت عاشورایی انجام شود.

نعمتی با اشاره به انجام بیش از ۳۵ نوع فعالیت در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان زنجان همکاری‌های مشترکی با جهاددانشگاهی در بخش هنری داشته و این اخبار نیز در خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از خبرگزاری‌های معتبر در کشور، بازتاب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha