• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400051611260
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در بازدید از خبرگزاری ایسنای خراسان جنوبی مطرح شد:

هدایت و راهبری شغلی؛ اولویت‌های توانمندسازی کمیته امداد

هدایت و راهبری شغلی؛ اولویت‌های توانمندسازی کمیته امداد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: در حوزه اشتغال در سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال داریم که در دو بحث هدایت شغلی و راهبری شغلی فعالیت می‌کنیم.

رضا سلم آبادی، امروز شنبه ۱۶ مرداد در بازدید از خبرگزاری ایسنا به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و روز خبرنگار اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی مولود انقلاب بوده و هنوز نیز خلق و خوی انقلابی گری دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اقدامات دلسوزانه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: مجموعه خبرگزاری ایسنا که در داخل این مجموعه سال‌هاست فعالیت دارد، نیز اقدامات شایسته‌ای در راستای آگاهی بخشی دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران علی رغم شرایط کرونا در جلسات مختلف حضور دارند، تصریح کرد: خبرنگاران مجموعه ایسنا در شرایط خطر کرونا به دنبال نشر واقعی اخبار بوده‌اند.

سلم‌آبادی بیان کرد: در حوزه کمیته امداد مجموعه فعالیت‌ها بسیار متعدد شده و با همه نهادها مرتبط هستیم تا بتوانیم به مددجویان بیشتر توجه کنیم.

وی با اشاره به توجه همه مسئولان در استان به حوزه محرومیت زدایی، تصریح کرد: در حوزه اشتغال در سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال داریم که در دو بحث هدایت شغلی و راهبری شغلی فعالیت می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه هدایت شغلی، خانواده‌هایی که تخصص و مهارت دارند، اما سرمایه کار ندارند را شناسایی کرده و تعیین مسیر  شغلی صورت می‌گیرد.

سلم‌آبادی تصریح کرد: گاهی خانواده‌ها در بازاریابی دچار مشکل هستند و در ارائه محصول مورد توجه و سلیقه مخاطب مشکل دارند که در این راستا از سال ۹۸ بحث راهبر شغلی را آغاز کردیم که فرهنگ سازی آن در جامعه کار بسیار سختی بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم در حوزه توانمندسازی فرهنگ مردم را تغییر دهیم منابع و اعتبارات ثمربخش نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی، لازم است دستگاه‌های متولی فرهنگ و گفتمان کمک کنند تا فرهنگ و نوع نگاه انسان‌ها را تغییر دهیم.

توانمندسازی انسان‌ها هدف اصلی باشد

جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار کرد: جهاددانشگاهی و کمیته امداد هردو مولود انقلاب بوده و اهداف مشترک بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه این دو نهاد مخصوصا در مقوله اشتغال می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند تا انسان‌های توانمند را تربیت کنیم، افزود: یکی از اشکالات این است که اطلاع رسانی و اتصال به بازار به صورت سنتی انجام می‌شود و اکنون جهاددانشگاهی در کنار فعالیت‌های اشتغالزایی که داشته‌ آمادگی دارد کلان بازار الکترونیک محصولات روستایی را ایجاد کند.

صادقی با بیان اینکه اینکه دنبال این هستیم که با ارائه محصولات مزیت دار استان، سنت‌ها را بروز کنیم،  تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در آگاه رسانی مردم نقش بسیار کلیدی داشته و در فعال کردن مسئولان نیز بسیار موثر هستند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب تعداد رسانه‌ها در کشور افزایش پیدا کرده و متناسب با آن سطح اطلاع رسانی افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: در بعد آگاهی رسانی روز باید ادعا کنیم که اطلاع رسانی مردم افزایش پیدا کرده و این امر وظیفه رسانه را سنگین تر می‌کند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha