• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071612765
  • خبرنگار : 50026

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی در امنیت سرمایه گذاری رتبه پنجم کشور را دارد

خراسان جنوبی در امنیت سرمایه گذاری رتبه پنجم کشور را دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس خراسان جنوبی در امنیت سرمایه گذاری رتبه پنجم کشور را دارد.

مرتضی ذاکریان، دوشنبه ۱۶ مهر در نشست هم اندیشی مسئولان بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: اگر به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد، تولید، اشتغال و مشارکت مردم توجه کنیم درخواهیم یافت که همه این موارد به بهبود فضای کسب و کار بر می گردد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر فضای کسب و کار شفاف، سالم، منظم و با ثبات نباشد هیچ اتفاقی در عرصه اقتصاد نخواهد افتاد.

ذاکریان ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه‌هایی که به دنبال آن هستیم موضوع مردمی بودن و مردم پایه بودن اقتصاد است که در شعار سال و در واقع در دستور کار نیز وجود دارد.

وی افزود: همانگونه که در عرصه سیاسی مشارکت مردم اقتدار کشور را هم در عرصه بین المللی وداخلی به دنبال دارد در زمینه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی نیز باید این اتفاق یعنی مشارکت مردم بیفتد تا بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: قانون بهبود محیط کسب و کار یکی از قوانینی است که در این زمینه به تصویب رسیده و حضور فعالان اقتصادی و داوطلبان به این عرصه را شفاف و نظامند و به دور از فساد و ابهام  مطرح کرده است.

ذاکریان گفت: در گذشته مجوز ورود یک فعال اقتصادی و جوان جویای کار به عرصه اقتصادی بسیار پیچیده، مبهم، طولانی و … بود و ذهنیتی از نوع مدارک، مدت زمان اخذ مجوز و…وجود نداشت ولی امروز با درگاه ملی مجوزها این شرایط تغییر کرده است.

وی ادامه داد: حق شهروندی هر فرد ایرانی است که به صورت شفاف بداند برای اخذ مجوز یک کسب و کار چه مدارکی را باید ارائه دهد، چه هزینه‌ای باید پرداخت کند و در نهایت این مجوز ظرف چه مدت زمانی به او ارائه خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با وجود درگاه ملی مجوزها این مسیر تا اندازه زیادی برای افراد طی شده است.

ذاکریان افزود: بیش از 90 درصد مجوزهای کسب و کار ثبت محور بوده و صدور تاییدیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیز رایگان شده است.

وی اظهار کرد: به اقتصاد و دارایی با همکاری دادستان تکلیف شده است که یک شعبه بازپرسی برای مدیران مستنکف از قانون مرتبط با مجوز کسب و کارها گذاشته شود و در زمینه اخذ مجوزها دیگر نیازی به امضاهای طلایی وجود ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: در آخرین گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده در بیست و ششمین فصلنامه خود در بهار ۱۴۰۳  اعلام کرده که خراسان جنوبی در شاخص امنیت سرمایه گذاری رتبه ۵ کشوری را دارد.

ذاکریان افزود: این آمار در زمستان ۱۴۰۲ رتبه ششم کشوری بود که این ارتقا نشان از تلاش همه فعالان اقتصادی در استان است.

وی تاکید کرد: این رتبه پنجم بودن را باید برای مردم خراسان جنوبی ملموس کرده و در سرمایه گذاری‌های کلان نیز تأثیر خود را نشان دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: اگر می‌خواهیم خراسان جنوبی را توسعه دهیم و آینده بهتری داشته باشیم باید از همین امروز کار را شروع کرده و به سمت مزیت‌های استان به صورت هدفمند حرکت کنیم.

ذاکریان با تأکید بر اینکه توسعه یک فرایند زمان بر است، یادآور شد: برای رسیدن به این نقطه همه دستگاه‌های مرتبط باید با همفکری و همکاری هم کار کنند و یک افق حداقل بیست ساله را ببیند.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم یک مرز زنده و پویا داشته باشیم باید آن را فراملی ببینم، اظهار کرد: مرز را باید تبدیل به یک نقطه قوت و فرصت بکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha