• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051208189
  • خبرنگار : 71477

در بحبوحه تنش‌ها با چین، ناو آلمانی عازم دریای چین جنوبی شد

در بحبوحه تنش‌ها با چین، ناو آلمانی عازم دریای چین جنوبی شد

آلمان اعلام کرد، برای نخستین بار در دو دهه اخیر ناوی را به دریای چین جنوبی اعزام کرده است و با این کار در توسعه حضور نظامی‌اش در این منطقه در بحبوحه نگرانی‌های رو به رشد نسبت به جاه‌طلبی‌های قلمرویی چین به دیگر کشورهای غربی پیوست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین بر بخش وسیعی از دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد و پایگاه‌های نظامی را در جزایر مصنوعی در آب‌هایی که دارای میدان‌های گازی بسیار است و از نظر ماهیگیری بسیار غنی است، تاسیس کرده است.

نیروی دریایی آمریکا در یک نمایش قدرت علیه ادعاهای قلمریی چین، به صورت مرتب عملیات‌های به اصطلاح "آزادی دریانوردی" را انجام می‌دهد که در آنها کشتی‌هایش از نزدیکی برخی از این جزایر مورد مناقشه عبور می‌کنند. در مقابل چین با این ماموریت‌های آمریکا مخالفت کرده و تاکید دارد که این عملیات‌ها هیچ کمکی به ترویج صلح یا ثبات نمی‌کند.

واشنگتن مقابله با چین را در مرکز سیاست امنیت ملی‌اش قرار داده و در تلاش است تا شرکایش را علیه آنچه که آن را سیاست‌های خارجی و اقتصادی شدیدا اجباری پکن می‌داند، متحد کند.  

مقامات در برلین تاکید کردند، نیروی دریایی آلمان به مسیرهای تجاری مشترک پایبند خواهد بود. این ناو آلمانی قرار نیست از تنگه تایوان عبور کند؛ اقدام معمول دیگری از سوی آمریکا که از جانب پکن محکوم شده است.

با این وجود، برلین به صراحت اعلام کرد که این ماموریت برای تاکید بر این واقعیت است که آلمان ادعاهای قلمرویی چین را نمی پذیرد.

از آنجایی که چین به مهم‌ترین شریک تجاری برلین تبدیل شده است، آلمان منافع امنیتی‌اش را از منافع اقتصادی‌اش جدا کرده است. صادرات آلمان به چین به کاهش تاثیر پاندمی کرونا بر بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کمک کرده است.

آنه‌گرت کرامپ – کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان برای حضور در مراسم اعزام ناو "بایرن" به این سفر هفت ماهه به بندر "ویلهمسهافن" سفر کرد. این ناو آلمانی در این سفر از استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و ویتنام عبور خواهد کرد.

انتظار می‌رود که این ناو در اواسط دسامبر از دریای چین جنوبی عبور کند و با این کار نخستین ناو آلمانی خواهد بود که از سال 2002 تا کنون از این منطقه عبور کرده است.

کرامپ – کارن‌باوئر گفت: ما می‌خواهیم به قوانین موجود احترام گذاشته شود، مسیرهای دریایی آزادانه قابل دریانوردی باشند، جوامع باز حفاظت شوند و تجارت قوانین عادلانه را دنبال کند.

کشورهایی از جمله انگلیس، فرانسه، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند نیز فعالیت‌های خود در اقیانوس آرام را برای مقابله با نفوذ چین توسعه داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۰

این اتو-رفرش سایت تون رو اعصابه. ملت خودشون بلدند رفرش کنند