• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400051107411
  • خبرنگار : 71588

در آستانه جلسه امروز دادگاه

وزیر امور قدس فلسطین: پرونده "الشیخ جراح" نیازمند مداخله جهانی است/فراخوان‌ها برای تظاهرات

وزیر امور قدس فلسطین: پرونده "الشیخ جراح" نیازمند مداخله جهانی است/فراخوان‌ها برای تظاهرات

وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، پرونده «الشیخ جراح» واقع در شرق این شهر به وضعیت «بحرانی و خطرناک» رسیده و نیازمند مداخله فوری جامعه جهانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فادی الهدمی، وزیر امور قدس بیانیه‌ای مطبوعاتی را در آستانه نشست دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که امروز (دوشنبه) به منظور بررسی تصمیمات اتخاذ شده برای بیرون راندن چهار خانواده فلسطینی از محله الشیخ جراح برگزار می‌شود، صادر کرد.

الهدمی در این بیانیه خاطرنشان کرد، دولت اسرائیل در تلاش است این موضوع را به عنوان "اختلاف بر سر املاک" نشان دهد، در حالی که آنچه در الشیخ جراح اتفاق می‌افتد یک مسئله سیاسی است.

وی در ادامه افزود، دادگاه رژیم صهیونیستی امروز مجدداً به بررسی پرونده بیرون راندن خانواده‌های الکرد، القاسم، الجاعونی و سکافی خواهد پرداخت و چند روز پیش تصمیمات اتخاذ شده برای بیرون راندن خانواده‌های الدجانی، حماد و الداهودی به تعویق افتاد.

الهدمی همچنین تصریح کرد، تلاش‌های دولت اسرائیل برای نشان دادن این که آنچه در حال رخ دادن است یک نزاع "قضایی بر سر املاک است" هیچکس را فریب نمی‌دهد. تمامی جهانیان می‌دانند که آنچه در حال رخ دادن است تلاشی برای جایگزینی شهرک نشینان با مالکان اصلی این اراضی است.

وی ادامه داد: ما به دستگاه قضایی اسرائیلی اعتماد نداریم و با تجربه چندین دهه می‌دانیم که این دادگاه‌ها چیزی جز ابزار اجرایی به نفع دولت و شهرک نشینان اسرائیلی نیستند.

الهدمی از جامعه جهانی خواست در رد طرح‌های کوچ اجباری قاطعانه عمل کند.

از سوی دیگر، همزمان با جلسه دادگاه برای بررسی تصمیمات اتخاذ شده جهت بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از محله الشیخ جراح، شهروندان فلسطینی خواستار برگزاری تظاهراتی در مقابل دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شدند.

این فراخوان‌ها برای مشارکت در این راهپیمایی رأس ساعت ۱۱ صبح در مقابل دادگاه عالی رژیم صهیونیستی و همزمان با موعد بررسی این پرونده صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha