• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400042820006
  • خبرنگار : 50294

پذیرش ۶ دانشجوی دانشگاه کردستان برای برنامه تبادل با دانشگاه اتریش

پذیرش ۶ دانشجوی دانشگاه کردستان برای برنامه تبادل با دانشگاه اتریش

ایسنا/کردستان ۶ دانشجوی دانشگاه کردستان جهت گذراندن یک ترم تحصیلی در سال جاری به دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش اعزام خواهند شد.

بر اساس اطلاع گرنت اتریشی ارنست ماخ، همه ۴ نفر دانشجوی معرفی شده دانشگاه کردستان موفق به اخذ گرنت جهت گذراندن یک ترم تحصیلی در دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش شده‌اند. علاوه بر این، بر اساس اعلام دانشگاه اتریشی ۲ دانشجوی دیگر نیز در قالب برنامه اراسموس پلاس فراهم شده است.

پیرو فراخوان مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه کردستان در آبان­‌ماه ۱۳۹۹ مبنی بر اعزام سری چهارم دانشجویان برای طرح تبادل دانشجو در حوزه‌های مهندسی، مدیریت، بازاریابی، اقتصاد، محیط زیست و تربیت بدنی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد واجد شرایط از طریق سایت روابط بین الملل و بصورت آنلاین ثبت نام کردند.

پس از بررسی درخواست‌های ارایه شده در یک کمیته ارزیابی شامل مدیریت روابط بین‌الملل و اساتید گروه­‌های مربوطه، از دانشجویان منتخب، در دو مرحله مصاحبه حضوری به زبان انگلیسی به عمل آمد و در نهایت خانم‌­ها افسون ضیایی‌­فرد (دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار) و ندا رحمانی (دانشجوی کارشناسی مدیریت گردشگری) و آقایان بارزان سعیدپور (دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی) و دانیال طالب‌­پور (دانشجوی کارشناسی حسابداری) برای استفاده از اسکولارشیپ ارنست ماخ و خانم‌­ها سنا زندی (دانشجوی کارشناسی حسابداری) و سارینا چناره (دانشجوی کارشناسی مهندسی ماشین آلات صنایع غذایی) برای استفاده از اسکولارشیپ اراسموس پلاس و معرفی به دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش انتخاب شدند.

این دانشجویان، در رشته‌­های گردشگری سلامت، مدیریت غذایی پایدار، مدیریت استراتژیک جهانی، مهندسی کامپیوتر و الکترونیک و مدیریت جهانی کسب و کار به تحصیل در دانشگاه اتریشی مشغول خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، دانشجویان انتخاب و پذیرش شده، در ترم تحصیلی پاییز ۱۴۰۰ یا بهار ۱۴۰۱ برای یک ترم تحصیلی به دانشگاه اتریشی اعزام خواهند شد. در طول این مدت، این دانشجویان علاوه بر گذراندن تعدادی واحد آموزشی با فعالیت‌­های پژوهشی، آزمایشگاهی و علمی این دانشگاه و همچنین زبان و فرهنگ کشور آشنا می‌شوند.

مبلغ این گرنت تحصیلی برای هر دانشجو ماهیانه مبلغ ۱۰۵۰ یورو، برای اسکولارشیپ ارنست ماخ و ۸۵۰ یورو برای اسکولارشیپ اراسموس پلاس، به علاوه پرداخت هزینه‌های رفت و برگشت است.

شایان ذکر است دانشگاه کردستان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه برنامه تبادل دانشجو در ایران است. از ابتدای راه‌اندازی این برنامه در سال ۱۳۹۷، این دانشگاه توانسته است ۳۵ دانشجو را در حوزه‌های مختلف به دانشگاه‌های اروپایی اعزام نماید که از این تعداد ۱۷ نفر به دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha