• جمعه / ۲۵ تیر ۱۴۰۰ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400042517801
  • خبرنگار : 71647

نقد سریال «دودکش۲»

آمپاس‌ها و قمپزها دیگر به درد نمی‌خورند!

آمپاس‌ها و قمپزها دیگر به درد نمی‌خورند!

یک منتقد ضمن ضعیف شمردن سریال «دودکش ۲» و برشمردن ایرادهای متعدد در فصل جدید، این سریال کمدی را در میان دیگر مجموعه های ضعیفی که این روزها آنتن شبکه‌های سیما را پر کرده‌اند، «گل سرسبد» نامید!

محمدتقی فهیم درباره سریال «دودکش۲» به ایسنا گفت: واقعیت این است که وضعیت تلویزیون به لحاظ سرگرم سازی چندان رضایت بخش نیست. «دودکش۲» هم سریال خوبی نشده است، اما اگر قرار باشد از میان سریال‌های ضعیفی که در این شرایط کرونایی و خانه نشینی پخش می‌شود، مردم یکی را انتخاب کنند، «دودکش ۲» انتخاب بهتری است و می‌تواند گل سرسبد باشد!

او با انتقاد از فصل دوم سریال «دودکش» ادامه داد: «دودکش ۱» را محمد حسین لطیفی ساخت و بعد از آن «پادری» را ساخت اما چون تمایلی به ادامه دار کردن سریال نداشت و معتقد بود ادامه ها خوب در نمی‌آید، نامش را به «پادری» تغییر داد. «دودکش ۲» ساخته برزو نیک نژاد، نسبت به فصل اول و حتی «پادری» کار ضعیفی است. «دودکش ۱» و «پادری» اگر چه ضعف‌هایی داشتند اما هر دو قابل قبول بودند؛ این در حالی است که متاسفانه «دودکش۲» فاقد عناصر جذاب و پرکشش است.  در ساخت ادامه سریال‌ها که عموما خوب درنمی‌آید (به جز «نون خ» و «پایتخت») عموما دوستان بر اساس همان عناصر و کلیشه‌های جواب داده ی فصل‌های اول جلو می‌روند؛ در حالی که ادامه سریال باید مستقل باشد و در عین حفظ کاراکترها با ویژگی‌های ثابتشان، سریال باید دارای ویژگی‌های جدیدی هم باشد. باید کار تازه جلوه کند و وقتی تماشا می کنیم احساس کنیم چیز نویی می‌بینیم. در «دودکش۲» ما نوگرایی نمی‌بینیم و حتی از نظر داستان پردازی و پرداخت شخصیت‌ها کار عقب رفت دارد.

فهیم با بیان اینکه حتی ویژگی‌هایی که باعث شده ما به شخصیت‌های «دودکش» علاقه‌مند شویم در این فصل دچار افت شده است، افزود: مثلا در کنار دو شخصیت اصلی سریال یعنی نصرت و فیروز، شخصیت بهروز نمک سریال بود اما در این فصل شخصیت بهروز نزول پیدا کرده است. خواسته‌اند که کار را تغییر دهند و در این مسیر به سمت شخصیت‌های چاق و لاغر و خنگ بازی یک شخصیت و کپی برداری از لورل و هاردی رفته اند؛ در حالی که زمین تا آسمان با آن‌ها متفاوت هستند و قادر نیستند همچون فضایی را ایجاد کرده و همچون عناصر جذابی را ارائه دهند. شخصیت بهروز خنگ تر شده است؛ این چه میمیک صورتی است؟ مگر با حرکت چشم و ابرو عاشقش می‌شوند؟ بهروز را ناقص کرده‌اند.

این منتقد در نقد دو شخصیت‌ اصلی داستان گفت: کل کل دو شخصیت اصلی یعنی نصرت و فیروز در فصل اول در دل یک داستان قوی پیش می‌رفت. کل «دودکش ۱» بر کل کل این دو استوار نبود و هر کدام مسیر زندگی خود را داشتند. اما در این فصل نصرت کار اینترنتی می‌کند و مثلا این نوگرایی نویسنده‌ها بوده است. فعالیت نصرت در هلدینگ، در فصل اول خیلی هوشمندانه بود. خطر اقتصادی جدی در جامعه ما را گوشزد می‌کرد اما در این فصل بحث فضای مجازی و فالوور و این داستان هاست که الان همه بلدند. هلدینگ را هر کسی نمی‌شناخت اما فضای مجازی را همه آدم ها می‌دانند. فیروز از طرفی آنقدر خنگ است که درباره فضای مجازی نمی داند و از طرفی اصطلاحاتی به کار می‌برد که انگار در این زمینه دانشمند است! اینها همه نقص پرداخت است.

او افزود: بردن فضای سریال به سمت فضای مجازی آسیب جدی به کار زده است؛ زیرا الان بچه‌های کوچک هم می‌دانند که ساز و کار این فضا چیست. اما هلدینگ‌ها هنوز هم دارند کار می‌کنند و صدمه جدی به جامعه می‌زنند؛ اگر سریال در همان فضا روایت می‌شد و در این زمینه در دل داستان درباره این مجموعه اقتصادی افشاگری می‌کرد، کار ارتقاء پیدا می کرد.

فهیم مثلث فیروز و نصرت و بهروز را از دست رفته‌ دانست و در ادامه عنوان کرد: زنان سریال هیچ حرفی برای گفتن ندارند. همسر فیروز با بازی خانم سیما تیرانداز گاهی هم که می خواهد عرض اندامی ‌کند، به سمت ابلهیت می‌رود؛ در حالی که در «دودکش ۱» در جاهایی درست و حسابی ورود می‌کند و کمک کننده است. همسر نصرت هم که زنی کم هوش است.

این منتقد همچنین درباره ضعف پرداختن به مشاغل در «دودکش ۲» بیان کرد: قالیشویی تاثیری در سیر داستان ندارد. سریال به لحاظ داستانی فلج است. چند قسمت درباره تحویل چند فرش و رفتن به سر خاک بود و حتی یک موقعیت کمیک هم ایجاد نشد. فقط دائما همان اصطلاحات قبلی مثل آمپاس و عنر عنر و ... تکرار می‌شد. در «دودکش۱ » من در بخش هایی قاه قاه می‌خندیدم. این فصل را هم تاکنون کامل دیده‌ام اما یک صحنه هم برایم خنده دار نبود. نه صحنه خنده داری بود و نه وارد فضای درام و تراژیک شدیم. در جاهایی کمدی با لحظات تراژیک معنا پیدا می‌کند. در این فصل، شغل دیگر معنایی ندارد؛ در صورتی که در همه کارهای نمایشی مثل جامعه، آدم‌ها با شغلشان شخصیت و اعتبار پیدا کرده و آدم خوب یا بدی می‌شوند. اما در «دودکش ۲» شغل دیگر نقشی ایفا نمی‌کند. اینکه فیروز شبی سه بار بگوید «با کمتر از نیم قرن تجربه» دیگر به کار نمی‌آید و آمپاس و قمپزهایش هم دیگر به دردرنمی‌خورد.

او درباره کارگردانی سریال هم گفت: شاید بشود در بخش کارگردانی امتیازهایی به سریال داد اما متن و داستان و پرداخت شخصیت‌ها تکراری است و نسبت به فصل اول هم عقب است. فضاهای داخلی خوب است اما در فضاهای بیرونی آقای نیک نژاد بی دقتی کرده است. در فضاهای بیرونی اشکالات لنزی و میزانسنی وجود داشت. نیک نژاد کارگردان بدی نیست اما این سریال را اگر در این فصل خودش می‌نوشت شاید امتیاز بیشتری می‌گرفت.

فهیم در پایان در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا این امید وجود دارد که سریال‌های ادامه دار که در فصلی نزول پیدا می‌کنند، در فصل‌های آتی ارتقاء پیدا کرده و بار دیگر پرمخاطب شوند؟ گفت: اگر داستان پیدا کنند بله، درست می‌شود. اول باید داستان پیدا کنند و بعد داستان را سوار فضا و شخصیت‌های قبلی کنند؛ نه اینکه بگویند ما این شخصیت‌ها و فضاها را داریم و همین طور پیش بروند و بسازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۰۱:۲۴

مردم خیلی وقته که صدا و سیمای میلی رو نگاه نمی‌کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۵:۴۰

باسلام،صداوسیما از بس فیلمها و سریال های بی کیفیت تولید کرده و به خورد مردم داده که متاسفانه سلیقه مخاطبان محترم افت بسیاری کرده است بطوریکه در حال حاضر مردم از تمام سریالهایی که پسوند طنز دارند استقبال می کنند و این رویه همچنان ادامه دارد و من نمی دانم تا کجا پیش خواهد رفت.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۲۵

ما جز مردم هستیم ونگاه میکنیم😅

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۰۲:۳۶

چیزی ک اکثریت راضی باشن یه عده خوش ن خوشحالی ملتو 😂😂😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۶

کاملا موافقم نمیدونم مردم‌منظورشون از سریال خوب چیه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۰۵:۴۵

سریال خوبیه چرا هرسریالی که داخل ایران ساخته میشه میگیم بده ،حالا یک اشتراکاتی بافصلهای قبلیش داره چه اشکالی داره پس چی خوبه سریالهای ۳۰۰ قسمتی ترکیه که الکی طولش میدن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۲۱:۲۸

من با نظر شما موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۰:۱۵

در مورد یه چیزی تحقیق کن بعدش حرف بزن با دوبلش اونقدر میشه وگرنه صد و خورده ای قسمت دارن اکثرشون اولا اونا مثل ایران نیستن که الکی طولش بدن اگه یه سریال مورد استقبال قرار نگیره دیگه ساخته نمیشه

avatar

ههه الان کل جهان دارن فیلیمو میبینن بعدشم شما سریال بیزیم حیکایتو ببین نمی تونی ول کنی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۰۹:۴۱

نقد بسیار عالی و بجایی بود ،باسپاس از آقای فهیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۷:۲۴

نقد بسیار عالی بود. تک تک جمله هاشو واقعا قبول دارم. دودکش دو اصلا با دودکش یک قابل مقایسه نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۵:۴۶

آقای مهربان اخه فصل 2کجاش از فصل 1بهتره... بخصوص رفتارهای مسخره امیر حسین رستمی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۰:۰۲

سلام. به نظر بنده بسیار سریال خنده داری است حتی از دودکش 1 بهتر است. متاسفانه هر سریال کمدی که ساخته میشه با این انتقادات نا به جا باعث می‌شوند که کار کمدی ساخته نشه.. وبیشتر مردم به سمت فیلم های غمگین کشیده شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۵:۲۴

نظر شما محترم ولی دودکش 1 قابل مقایسه با دودکش 2 نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۵ ۱۸:۱۷

درست میگن دودکش دو به گرد پای دودکش ۱ نمی‌رسه ولی در نوع و وقت خودش چیز بدکی نشده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۰:۰۲

سلام. به نظر بنده بسیار سریال خنده داری است حتی از دودکش 1 بهتر است. متاسفانه هر سریال کمدی که ساخته میشه با این انتقادات نا به جا باعث می‌شوند که کار کمدی ساخته نشه.. وبیشتر مردم به سمت فیلم های غمگین کشیده شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۰:۲۳

سریال دودکش طنز و سرگرمی ساخته شده چرا همه چیز رو به چشم بد می بینید بسیار سریال خوبی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۲۰:۵۵

با نظر شما موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۰:۳۳

خیلی مزخرفه .خنگی واحمق بازیشون ادم را کلافه میکنه .یعنی ادم ها اینقدر احمق هستن ؟ مگه میشه ؟ جنبه طنزش هم در نظر بگیریم با ز حماقت وخنگی در این سریال مزخرف خیلی خیلی پررنگ شده .من که حرص می خورن ووسط هاش خاموش می کنم .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۳:۱۴

کاملا موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۰۱:۳۸

سلام سریال بدی نیست بهرحال مردمم شخصیت هاشو خصوصا اقای برق نورد وتشکر دوست دارند...ولی من بادوستمون کاملا موافقم یعنی من نمیدونم این چه ظنز وکمدهایی هستند که بجای خندوندن حرص آدم با خنگ بازی درمیارن..آی متنفرم از یوسف تیموری ومجید صالحی وقتی همچی نقش هایی بازی می‌کنند.میگم تلویزیون از پنجره پرت کنم بیرون یا اینارو بدن من له شون کنم...ولی آقای لولایی ببینید چقدر زیبا بازی میکنه آدم کیف مینه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۰:۵۱

اتفاقا فوق العاده هست و این کلماتی که به کار می برن خیلی جالبه و اصالت ایرانی و ایران قدیم رو یاد آوری می کنه ف

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۱۵:۰۰

من خیلی این سریال رو دوست داشتم، به نظر من که خوب بود😊

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۱:۰۰

اتفاقا به نظر من سریال دودمش دو بسیار طنز عالی و داستان خیلی خوبی داره و بازیگراش هم خیلییییییییییی عالیییی هستند و واقعا خسته نباشند خیلی سریال درجه یکی ایت و هیچ مشکلی نداره ما که لذت میبریم😍😍😍

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۱:۰۳

اینا از روی حسودی ایراد میگیرن ، وگرنه خیلی سریال سرگرم کننده و خنده اوری هست دم همشون گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۱:۰۸

خسته شدیم ازبرنامه های مزخرف سیما یا دکترمیارن یا سخنرانی یا اشپزی اخبارمردم به نشاط احتیاج دارن دودکش با همه ضعف هایی که داره بواسطه بازیگران عالی تونسته مردم پای سیما بکشه من تک تکشون متشکرم باعث خنده مردم هستند شمابهتربلدی بفرما با دستمزدهایی که میدن همه روفراری کردن طنزنویس نداریم فقط گریه کنیم 😡

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۱:۵۲

تازه دودکش ۲ خیلی هم عالیست به این منتقد هم بگید بره فیلم های دیگه رو نقد کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۶:۴۰

به نظرم عالیه خداقوت به تمام دست اندرکاران سریال دودکش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۲:۴۷

آقای فهیم یه مدته با مسعود فراستی نشستی و فیلم نقد کردی، مثلا میخوای بگی مثل فراستی هیچ فیلمی رو قبول نداری، اخه خدایی یه سریالی رو بدن به تو و فراستی وبگن کارگردانی کن اونوقت چه افتضاحی در میاد، شما هی غرغر کن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۲:۵۰

بابا دمش گرم ..تو این اوضاع کرونایی این همه هزینه کردن وفیلم ساختن ..تا بلکه مردم رو بخندونن.....خوب نیست عوض اینکه روحیه بدین با چوب میزنین تو سرشون ...من که به نوبه خودم .از تمام فصلها وقسمتهای این سریال خوشم اومد وکلی ختدیدیم وهمشو هم دارم دنبال میکنم...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۲:۵۶

اتفاقا خیلی هم سریال عالی هست ، چرا عادت کردیم هر سریالی که‌ساخته میشه بهش واکنش تند نشون بدیم؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۳:۱۱

دودکش دو خیللی هم خوبه ایسنا به جای پخش این اخبار که دردی از مردم دوا نمیکنه بهتره بره از اقای روحانی و کارهایی که کرده مطلب بده😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۳:۱۹

سریال بسیار خوبیه اما اگر بخواهیم عمیق نگاه کنیم درسته باید بیشتر دقت میکردند و داستان جالبی میگفتن شخصیت هارو یکم تنظیم میگردن و اینک حرفهای جدیدی هم بود بهرحال این سریال میتونست با چنتا داستان جالب و مشتی بهترین سریال باشه ...اما دودکش بازم جذابه 🌷

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۳:۴۷

این منتقد کاملا نظرش شخصی بوده و از روی اینکه خودش رو میبینه سریال رو نقد می کنه نه اینکه به جامعه نگاه کنه خیلی هم سریال خوب و سرگرم کننده ایه دستشونم درد نکنه لوقوز هم نمیگن مثل بعضیا

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۴:۰۸

خیلی سریال قشنگی دست کار گردانش طلا

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۴:۴۰

هیچم موفق نیست یکم به نظر مردم احترام بزارید ولی سعی کنید مثل پایتخت یکم بشه بهتره ،اما الان خیلی بده یکم شباهت باآن دارد چون هیچ محتوایی ندارد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۴:۴۶

نمیگم سریال بدیه ولی میتونید بهتر وبی تقلید بسازید اگر این طور بسازید بخدا بهتره الن از همه ی سریال ها داره تقلید میشه.‌‌‌..

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۴:۴۹

اتفاقا دودکش ۲ از دودکش ۱ هم بهتره و عالی هست. الکی نقد کردی. تازه از زیر خاکی ۲ هم بهتر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۴:۵۱

سلام بنده نظرم خلاف منتقد محترم هست. سریال بسیار خوبیه‌ ما خانوادگی از دیدنش لذت می بریم. سریال دودکش۲ قصه آدم های همین جامعه است با همون مشکلات و دردسرها بی قیف و قووپی!!! ممنونم از سازندگانش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۴:۵۸

این سریال اگر بازهم ساخته شود دیگر از جلوی چشم مردمان می افتد تا دود کش ۲ کافیه ،ممنون.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۵:۳۷

واقعا متاسفم واسه هر کی صدا و سیما میبینه، خدا کمکتون کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۱۱:۲۱

واقعا مردم هنوز صدا و سیما میبینن انگار زمان ۱۰۰ سال پیشه خوبه خودشون میدونن صدا سیما سریال های چرط نشون میده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۵:۵۴

من عاشق فیلم دودکش هستم امیرکیان کرونی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۵:۵۵

بسیار عالی از مقایسه منطقی که انجام دادید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۶:۲۲

احیانا مردم فیلم های هرزه ترکیه و کلمبیا رو نگاه کنن بهتره؟؟؟ چه حرفایی میزنید مردم توی کرونا با اینهمه گرفتاری، کی به این نکات فنی ای که گفتی نگاه می‌کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۶:۲۹

عالی است اما خانم تیرانداز مگه کرونا رفته که شما در دودکش می‌فرمایید کم تعطیل نشدیم مگر این تعطیلات از خوشی هیچ کس ازاین تعطیلات راضی نیست ولی مجبوریم بسازیم تا به امید خدا کرونا بره از جون بچه‌ها مون سیر نشدیم که با شعارهای شما جون بچه‌ها مون و خانواده‌ها رو به خطر بندازیم شماها خودتون درک کنید ازاین حرفها توفیلمنامه هاتون استفاده نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۶:۵۴

اتفاقا سریال بسیاااااار جذابیه و ما تمام فصل هاش رو دوست داریم و دنبال می کنیم، هرکی خوشش نمیاد نبینه، نقد و نظر پیش پا افتاده ی بقیه، نمی تونه از جذابیت این سریال و قسمت های قبلش چیزی کم کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۷:۴۰

خیلی سریال قشنگیه واقعا دست تک تک بازیگران و عوامل درد نکنه واقعا ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۸:۳۹

من با نظر آقای فهیم مخالفم چون هم خیلی جملات و موقعیت طنز دارد.هم بازی آقای برق نورد و آقای رستمی خوبه هم بازی خانم تیرانداز و خانم عابدی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۲۲:۰۸

عالی بود ❤❤

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۴:۰۳

خیلی خیلی خوب وبا مزه است دست همشون درد نکنه بازم از این سریال تنز بسازند مرسی 😘😘

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۴:۴۸

به نظر من که بسیار سریال دیدنی و سرگرم کننده ای هست واقعا خدا قوت ،دست سازندگان آن درد نکنه ، تو این مملکت اگه کسی هم بخواد برای مردم کاری بکنه با یه سری نقدهای بی مورد متهم میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۲۰:۱۷

اتفاقا این سریال سریال بسیار عالی و طنزی هست چرا هر سریالی صدا و سیما می‌سازه میگین بده؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۲۰:۴۱

سلام . به نظر من انصافا این فصل حتی بهتر از فصل قبل هست . ما که خیلی می خندیم و لذت می بریم . خیلی ممنونم از عوامل این سریال

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۲۱:۴۹

دودکش ۲خیلی سریال زیبایی من هرشب میبینم..دروغ که میگن ضعیف

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۰:۱۲

بنظر من بهترین سریاله

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۰:۲۹

خیلی خوب و عالی هر شب هم نگاه می‌کنیم خیلیا این فیلم رو دوست دارن حالا یکی در اومده لوغوز میخونه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۰:۳۹

به نظر سریالی کاملا جذاب و درجه یک با بازی های درخشان من که حسابی لذت بردم بعدش آقای منتقد محترم گر تو بهتر میزنی بستان بزن نه اینکه بالای گود واستی بگی لنگش کن. حرف زدن کار راحتی اما پای عمل برسه کار خیلی سخت میشه خودت اگه راست میگی برو یه سریال تاپ اون طوری که شایسته است بساز عمرا فقط حرف بلدین بزنین.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۰:۵۴

خیلی هم سریال عالی هست.نمدونم چیه جدیدا مد شده هر سریالی که درست میشه شروع میکنندنقد کردنش.باو میخوایم دو دقیقه بخندیم. اینقدر سنگ جلو پای سارنده و عوامل نندازین.با این کارا فقط فیلم رو ضعیف تر میکنین

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۰:۵۶

اقایی که نقد کردن فیلم سریال نمیسازن که شما نقد کنی واسه مردم میسازن که سرگرم باشن یکی ببینه خوشش بیاد بقیشم میبنه دوس نداشته باشه دیگ حق نداره از فیلم بد بگه سلقیه ای فیلم اگه سریالی رو با حال بد ببینی هیچ جای از سریال خنده دار نمیشه برات باید حالت خوب باشه اگه بخوای فیلم سریال درجه یک باشه بدون ایراد اصلا نیس چون هر فیلمی ی قشنگایی داره ی بدی های پس نمیشه اینجوزی گفت بعداش اینقد که سال ۹۱ فیلم سریال میساختن اینقد الان نبوده واسه همون جذاب تر بنظر میرسه فیلم دودکش خیلی فیلم خوبیه باید باهاش ارتباط برقرار کنی نه اینقد دنبال بدیاش راه بری .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۱:۱۲

حرف دل مردم زدی .دمت گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۱:۰۹

نه فیلمهای دیگه خوبن که همش عزا و مصیبتن... یه فیلم طنز هم که پخش شده یه کم حالمون و خوب کنه و دقایقی الکی هم شده بخندیم، نمیذارن و هی فاز انتقاد میگیرن.. مخاطب الان فقط میخاد یه کم حال دلش خوب بشه... چرا نمیفهمیدید؟! میخام صدسال آموزنده و منطقی نباشه این فیلمای دپرس و الکیتون

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۱:۱۴

گل گفتی گلو

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۱:۱۲

سلام سریال بسیار خوب و خنده داری ست مهم اینه که مارو می خندونه و برای یه ساعت حال دل مارو خوش میکنه سپاس ازدست اندر کاران

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۱:۱۳

اتفاقا خیییلی هم خوبه. خدا خیرش بده تهیه کننده و آقای نیک نژاد. بعد مدتها گذاشتن یه فیلم طنز ببینیم و دقایقی و از ته دل بخندیم تو این اوضاع.... واقعا ساخت دودکش 2 بجا بود و کشش سری بعد رو هم داره. من که هرشب به هوای پخش این سریال خوشم😌😇

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۱:۱۴

اتفاقافیلم خیلی خوبیه اگه کاری ازدست خودتون برمیاددست به کاربشیدنه اینکه بشینیدیه گوشه الکی انتقادکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۱:۴۳

سریال طنز خوبیه اتفاقا خانواده ها رابرای مدتی باهم میشونه می خندونه واز مشکلات دور میکنه چرا باید بگیم که هیچ ایرادی نداشته باشن ، ایرادم دارن ولی قابل هزمه

avatar

واقعا سریال طنز فقط طنز پردازن قدیمی واقعا ای سریالهای آبکی امروز ی قابل قیاس با خانه بدوش یا متهم گریخت است ؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۲:۰۹

وا یعنی چی؟ یچیز طنز ساخته شده برای سرگرمی و خنده اولا دلیل نمیشه حتما آموزنده باشه دوما اتفاقا به نظر من خیلی خوبع چون نشون میده خونوادشون با هر مشکلی که دارن باز هم گرم هست و به هم علاقه دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۲:۲۴

خیلی هم عالیه واقعا تو این کرونا خداخیرشون بده دل مردم شاد میکنن واقعا خیلی میخندیم عالی عالی عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۲:۳۳

کاملا با همه حرفهاشون موافقم👌

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۲:۳۳

من فکر میکنم دود کش ۲ به انداره دود کش ۱ بیننده دارد و سریال خوبی هست واقعا جذابه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۳:۵۱

با تمام چیزهایی که کم داره بازهم سرگرم‌کننده ست به نظر من سریال خوبیه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۶:۵۱

سلام خداقوت بهشون خیلیم عالی تواین شرایط کرونایی خنده برلب ملت می نشونه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۸:۰۲

از نظر من عالیههههه. چون خنده رو واقعا از ته دل ب لبم میارع. حالا هرکس هرطور دوس داره فک کنه و نظر بده. برام مهم نیست ولی خوبه یکم تامل کنیم.این فیلم یکی از بهترین فیلماس یعدشم اینا ی خانوادن نمیشه ک عوضش کرد حرف زدن و کلماتی ک ب کار میبرن اصلا اگ عوض بشن عجیبه. این سریال داره خوشی سختی بالا و پایین زندگی ی خانواده رو نشون میده دیگ قرار نیست هر سری ی رفتار جدید از خودشون نشون بدن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۸:۳۱

خجالت بکش بابا 12 ماه سال عزا خانه درست کردید وهی دهه گذاشتیدو تا مردم طنز میبینند زود جبهه میگیرید خیلی سریال خوبیه ومردم راضی هستند برو به کارت برس نقد بیخود هم نکن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۲۱:۰۷

خودم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۸:۳۳

در این اوضاع داغون، آوردن یه لبخند به لب مردم کار بزرگیست دودکش 2 درسته کشش داستانی قبلو ندارن اما از جهات طنز بسیار پر مایه تره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۹:۱۶

اتفاقا سریال خیلی خوبیه یه ساعتی خانواده رو دور هم جمع می کنه و لبخند رو لباسونه مممنونم باب زحمتاشون تو این شرایط کرونایی دل ما را شاد کردن خدا دلشونو شاد کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۰۹:۴۰

خیلی هم خوبه شما نبین ما ک عاشق این سریالیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۰:۱۶

دودکش ۲ خیلی قشنگ و خنده داره😂👏🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۰:۲۵

سریال خوبی نیست با نظر منتقد موافقم. اینایی هم که میگن پس سریالهای ترکیه خوبه. ترکیه سریال کلید اسرار هم داشت که اموزنده بود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۰:۲۸

در این اوضاع با بودجه و امکانات کم و فیلمنامه های نه چندان جالب مشخصه که نمیشه سریال های جذاب ساخت

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۰:۵۰

بازم نظر رسانه بازم مثل نظر پایتخت بازم..... ۹۰درصد کسایی که میگن چرته افراد معمولی نیستند و هدفتشون اینکه نظر مردم عادی رو بکشوون سمت خودشون ین افراد یا پول میگرن یا چیز دیگه براشون سوده دقیقا چرا کسی که به یک فیلم علاقه نداره اون قدر پیگیرش باشه تازه نظر هم بده از صد نفر ده نفر نظر میدن اون وقت چقدر احتمال داره از این صد نفر ۶۰ نفرش به این فیلم علاقه نداشته باشند ۲۰۰ از این صد فرد یهو ۲۰۰ نظر ضد اون فیلم میاد 🤨 بگید چقدر گرفتید شاید پولش برای ما هم خوب بود زدیم تو کار شما

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۱:۲۰

خیلی ضعیفه،واقعا وقت تلف کردن نشستن پای این سریال.چیز جدیدی برای طنز نداره،

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۲:۱۰

به نظر من فیلم درام خوب بسازن خیلی بهتر از اینه که فیلم طنز با نواقص زیاد بسازن و کار هایی ام که پخش میشه اصلا جذاب نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۲:۱۵

آقای منتقد در این شرایط سخت کرونایی که حتی با ماسک هم مبتلا می شویم این بندگان خدا بدون ماسک و در یک جمعیت زیاد کار می کنند تا برای لحظه ای ما را شاد کنند دمشون گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۲:۲۰

اقایی که نقد کردن فیلم سریال نمیسازن که شما نقد کنی واسه مردم میسازن که سرگرم باشن یکی ببینه خوشش بیاد بقیشم میبنه دوس نداشته باشه دیگ حق نداره از فیلم بد بگه سلقیه ای فیلم اگه سریالی رو با حال بد ببینی هیچ جای از سریال خنده دار نمیشه برات باید حالت خوب باشه اگه بخوای فیلم سریال درجه یک باشه بدون ایراد اصلا نیس چون هر فیلمی ی قشنگایی داره ی بدی های پس نمیشه اینجوزی گفت بعداش اینقد که سال ۹۱ فیلم سریال میساختن اینقد الان نبوده واسه همون جذاب تر بنظر میرسه فیلم دودکش خیلی فیلم خوبیه باید باهاش ارتباط برقرار کنی نه اینقد دنبال بدیاش راه بری

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۲:۳۰

این سریال دیگه جذاب نیست و مخاطباش کمن واقعا برای سینما ایران متاسفم واسه ضعیف بودن صدا سیما و سینمایه ایرانه که ما ایرانی ها عاشق فیلم های امریکایی و کره ای و فرانسوی و ترکی و انگلیسی و...... هستیم و سینما خارج و ترجیح میدیم من که جز چند برنامه دیگه هیچ برنامه ایرانی رو نمی بینم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۲:۴۴

خیلی هم عالی و خنده آور است خیلی ازتون بابت سریال عالی ممنونیم دمتون گرم پر قدرت تر ادامه بدید تمام جملات مخالم و سریال عالی هست و طنز بالایی داره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۲:۴۷

دیالوگ های تکرای که هیچ‌کدام خنده آور نیست ..کلمه امپاس یا هر وعده چند بار تکرار جمله ( با نیم قرن تجربه ..) خیلی ضعیف عمل کردند ، خانم ها که کاملا صفر و اون دختر نوجوون که هیچ‌ شیرینی درش دیده نمیشه .. واقعا اینهمه هزینه که میشه هیچ ، وقت مردم رو هم پای گیرنده هاشون میگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۴:۲۱

سلام نه اتفاقا سرگرم کننده وخنده دار است البته ازنکاه مردم عادی نه منتقد ذره بین به دست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۴:۲۳

سلام.فیلم خیلی باحالیه.من با ساخت این فیلم موافقم .ولی به نظر من اگر قُمپُز و اینا نبودن عالی تر میشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۴:۳۹

سریال بسیار بسیار جذاب و خوبی است با هنرنمایی اقای برق نورد با صدای بسیار جداب صحبت میکنند وتیکه کلام های بسیار قشگ

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۴:۵۸

خیلیییی هم سریال عالی هست.😐

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۵:۰۱

بهترین سریال تلوزیون دودکش ۲ هست ممنونم از بهترین فیلمتون انشالله دودکش ۳ هم بسازید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۵:۱۱

اتفاقا من یکی از مخاطب های دودکش ۲ هستم این سریال خوبی های زیادی هم داره مثلأ تیکه های خنده‌دار که به هم میندازند‌‌ این سریال اونجوری ها هم بد نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۵:۲۸

به نظر من یکی از بهترین سريال هاس و ضعفی درونش نمی بینم و من همچنان دنبال می کنم و یکی از سریال های مورد علاقه ام هس و زیباس. خیلی ممنون از عوامل پادری ❤️🙏🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۵:۳۷

با سلام. متاسفانه سریال نسبت به نسخه های قبلی بسیارافت کرده، یگر جای بحث نیست. کارگردانی بسیار ضعیف.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۵:۴۶

خیلی سریال قشنگی منکه دوست دارم و هر شب میبینم دستشون درد نکنه

avatar

ه‍‌ی‍‌چ‍‌ س‍‌ر‍‌‍ی‍ا‍ل‍‌ی ب‍‌ه‌‍تر ا‍‌ز ‍‍‍‍‍‌قو‍ر‍ب‍ا‍‌غ‍‌ه ن‍‌ی!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۶:۱۲

به نظر من اصلا نباید به همچینن سریال به این خوبی نقد به این بدی بکنیم و واقعا به نظرم دودکش یک و دو رو با هم مقایسه نکنیم از نظر من و خانواده ام سریال بسیارررررر خوبیه و ما لذت میبریم و میخندیم و داستان بسیاررررر جذابی داره که با بازی درجه یک بازیگراش دیگه حرفی نمیمونه واقعا خسته نباشند😍😍💛

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۶:۱۲

به نظر من اصلا نباید به همچینن سریال به این خوبی نقد به این بدی بکنیم و واقعا به نظرم دودکش یک و دو رو با هم مقایسه نکنیم از نظر من و خانواده ام سریال بسیارررررر خوبیه و ما لذت میبریم و میخندیم و داستان بسیاررررر جذابی داره که با بازی درجه یک بازیگراش دیگه حرفی نمیمونه واقعا خسته نباشند😍😍💛

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۶:۱۵

خیلی سریال قشنگیه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۶:۳۹

سریال قشنگیه شما لطفا نظرات مردم در نظر بگیرید اگ شما خوشتون نیومده ما خوشمون اومده پس لطفا حرف اضافه نزنید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۶:۳۹

وقتی سریال های زیبایی مثل گیم آو ترون ، برکینگ بد و پیکی بلاندرز و ...... هست چرا باید تلویزیون ببینیم ؟ اصلا صدا وسیمای ایران مگه چیزی داره که ارزش دیدن داشته باشه؟ کاش به جای برق صدا وسیما قطع می شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۷:۱۱

بهترین سریال طنز دودکش ۲ بنظرم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۰:۲۲

به نظر من انتقال کاملا بجائیه و دود کش دو به هیچ وجه قابل مقایسه با دودکش یک و پادر نیست چونکه آقای برزو نیک منش سابقآ هم کار ساخت ایران یک آقای لطیفی را ادامه داد که افت شدیدی نسبت به یک داشت اصلآ آقای نیک نژاد این کاره نیست نمی‌دونم چرا بعضی ها این اصل را متوجه نمی‌شوند که کار هر....نیست خرمن کوفتن. .....نمی‌خواهد و مرد کهن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۷:۴۸

متاسفانه کشور ما پیشرفت نمیکنه چون تو هر زمینه ای اول ایراد میگیریم و دنبال نقاط ضعفیم و باعث دلسردی تولید کننده کالا محتوا و... میشیم. ای کاش کمی نگاهمون رو مثبت کنیم و آنقدر انرژی منفی رو پخش نکنیم و کمی بهم با نگاه مهربانانه تر نگاه کنیم. این بنده خدا ها تو این شرایط قرنطینه و مریضی جونشونو بخاطر انداختن یه سریالی بسازن ما بخندیم بعد منتقد میشینه نقد می‌کنه میکوبه اصلا توجهی به نقاط قوت نمیکنه آیا این انصافه؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۸:۱۱

☹☹

avatar

ههه الان کل جهان دارن فیلیمو میبینن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۹:۵۸

بنظرم سریال بسیار عالی و خوشحال کننده ای هست ای کاش حداقل سالی یکبار همچین سریالهایی ساخته میشد بازی اقای برق نورد و تشکر بسیار عالی هست خدا کنه همیشه سالم و سرحال باشن و از این سریال ها بسازند . امین

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۰:۰۱

بسیار سریال عالی و درجه یک هست ، نه مثل سریال های دیگه خوبه همش قبرستون و عزا نشون مردم میدن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۰:۰۱

خوب هست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۰:۰۶

از نظر من خوبه و در لحظه زندگی می‌کنیم الان هم فضای مجازی و اینستا درآمد خیلی خوبی داره شاید ضعف هایی داشته باشه ولی امیدوارم در ادامه سریال ضعف های کوچک هم نباشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۰:۴۱

خیلی هم سریال خوبیه چرت وپرتا چیه نوشتید یه سریال که مردم میشین نگاه میکنن راضی هستن شما نظر الکی نده.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۱:۱۰

کلا جدیدا کل سریال ها و فیلم های ایران گند شدن 💔 نه انمیشن درست حسابی داریم نه چیزی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۱:۱۷

این همه بچه تو فیلم چکار میکنن مگه این دودکش 2 باید تو شلکه کودک و نوجوان پخش میشد.این همه پول خرج میکنید چیز خوب درست کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۲:۳۸

شما خودت یه دونه سریال درست کن ببینیم چی درست می کنی بعد بیا نقد کن!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۲۲:۵۲

واقعا خیلی ضعیف وخسته کننده ست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۰:۱۴

سلام فیلم خوبی است ، از فیلمی که جوجه ها رو زنده به گور کردن خیلی بهتر است اون فیلم دردتون نگرفت که دودکش ، انتقاد کردی بهتره صداتون اونجا در بیاد ، به حکم قرآن ظالم هستیم .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۰:۲۹

بنظرم منتقد عزیزمون بیش از اندازه دید منفی به سریال دارند و ته دل بیننده رو در میارن، بهتره با حمایت از این قبیل سریال ها، اندک بیننده های موجود رو حفظ کرده و بیشتر به نقاط مثبت سریال پرداخته شود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۰:۳۸

خیلییییی هم قشنگهههههه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۰:۴۶

شما فیلم کروئلا را در نظر بگیرید. مخاطب از لحظه لحظه ی فیلم لذت برده و جذبش می‌شود و برای بار اول بسیار غیر قابل پیش‌بینی و هیجان انگیز است. همانند رنگی طلایی بر روی تابلویی بزرگ و زیبا، رنگی که مدت هاست از روی تابلوی های سریالی و سینمایی صدا و سیما رفته است یعنی طراوت.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۱:۱۱

درد شما اینکه توش انتقاد کرده از دولت . اگه تو همین سریال یه چیزی به نفع دولت میگفت، از فواید سریال طنز برای مغز تعریف می‌کردید و این سریال رو به عنوان نمونه می‌گفتید!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۱:۲۶

سلام سریال خوبیه شبی که پخش نشه میریم تو امپاس ولی ما از بس فیلم های قوی سریال خانگی دیدیم دلمون باز فیلم قوی از صدا وسیما میخواد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۳:۱۲

به نظر من سریال دودکش ۲ خیلی طنز و خنده دار هست تو این ایام کرونای مردم نباید به خاطر این بیماری افسرده بشن و بترسند که یهو کرونا دارن تو این ایام باید لبمون خنده روش باشه میدونم سخته ولی تو سختیا هم باید بخندیم خیلی ممنونم که تو این ایام همش سریال های طنز و خنده داری پخش میکنید از پخش سریال دودکش ۲ خیلی متشکرم و خسته نباشید به همگی شما میگم که این سریال به این قشنگی و ...ساختید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۱۸

بنظر من عالی چرا هی میگید دودکش بده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۱۵:۱۴

خوب هر کی یه نظری داره نظر شماهم محترمه امااا همین قدر که اعضای خانواده رو دور هم جمع می کنه خنده رو لب همه می شینه و پدر ومادرها باخیال راحت کنار بچه هاشون سریال رو تماشا میکنن تو این اوضاع و احوال خودش یه نعمته

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۵۷

بنظر من دودکش دو بسیار سریال خوب و طنزیه😍

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۱۷:۰۲

به نظر من سریال دودکش سریال عالی هست چرا آقای فهیم میگویید این سریال بده شما اول بشین نگاه کن بعد قضاوت کن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۲۰:۰۴

نمیدونم چرا همه چیز رو میشینید مقد میکنید همینم ساختن مردم یکم بخندن مثل مسئولا اشک مردم رو در نمیارن در ضمن شما که میگین فیروز خنگ هست و چیزی از فضای مجازی نمیدونه یعنی پدر و مادر من و خیلی های دیگه که چیزی از این فضا نمیدونن خنگن؟؟؟ بهتره برای نقد کردن یکم تطلاعاتتون رو بالا ببرین🙂🙂

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۲۰:۱۶

اتفاقا سریال قشنگیه وبامزه هم هست ایشون فقط نظر شخصی شون گفتن وگرنه مردم این سریال را دوست دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۴۳

من هم با نظرتو ن موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۳۲

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۵:۵۵

خیلی عالی هست با جمله ها آقای برق نورد میشه یه کتاب نوشت

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۲۱:۰۹

به نظر منم دیگه امپاس و قمپز و لقز تکراری شدن. حالا نمیدونم املاشونو درست نوشتم یا نه. ولی میشه نگاه کرد دودکش ۲ رو. چون چیزای جذابی هم دارد. اما چیزی که در دوقسمت این سریال دیدیم که مردا تو استخر بودن خیلی بد بود چون ما تو کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و قطعا خانم هایی پای این برنامه نشسته اند و این خیلی زشته که چن تا مرد بدون لباس تو استخر هستند. از سریال دودکش انتظار نداشتم که این چیزا رو نشون بده و همچنین از صدا و سیما.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۲۱:۴۶

خیلی دودکش 2 شبیه پایتخت شده و رفتار های فیروز هم مثل نقی در پایخته خیلی بی اعصاب و هم کل کل می کنه بیشتر اوقات داره برادرش رو کوچیک می کنه که خیلی زشته حتی مواقعی که بهروز حرف خوب می زنه بازم با کوچیک کردنش اونو تایید می کنه! رفتار های عفت هم خیلی زننده و لوسه خیلی بی خود و بی جهت از داداش طرفداری می کنه و قربون صدقش میره در حالی که اصلا با شوهرش اینجوری نیست و رفتار خوبی نیبت به اون نداره یعنی انقدر که به داداشش احترام می زاره به شوهرش نمی زاره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۲۰:۳۸

دقیقا موافقم حتی میمیک صورت بهروز سر تکون دادنش موقع حرف زدن فقط یه کپی ناشیانه از ارسطو سریال پایتخته واینکه فیروز با بهروز هی بحث می‌کنه و تحقیرش می‌کنه هم کپی ناشیانه از نقی در پایتخته کارگردان فک کرده ک می‌تونه سریالو با این ناشی بازی مثه پایتخت دربیاره اما فقط خراب کرده و ضعف شدید کارو ب نمایش میزاره هیچم خنده دار نیست میخوان بگن مثه پایتخت یه خانواده صمیمی و شادن اما افتضاح و لوس و مسخره ان ب نظرم فقط پول حروم شده سر این سریال خیلی مضحکه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۲۲

عالی این مجموعه طنز و من اصلا شبکه ها رو نگاه نمی کنم ولی وقتی مجموعه های قصه های جزیره و نابرده رنج و دودکش ۲ رو نشان میده من شبکه های ایران رو واقعا دوست دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۵۰

این فیلم به اصطلاح طنز خیلی مزخرفه و هیچ جنبه آموزشی یا حتی سرگرمی رو هم نداره.ما ماهواره نداریم ولی از این فیلمهای آبدوخیاری صدا و سیما هم خسته شدیم .حوصله امان سر میرود ولی تلویزیون رو خاموش بکنیم بهتره تا برق بابت این فیلمها مصرف بشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۲۳:۴۶

سلام به نظر من درست است که سریال دودکش ۲ با تکرار بیشتر تکیه کلام ها، پوشیدن لباس های غیر قابل پخش در رسانه ی ملی و با بالا رفتن سن بازیگران و خنگ تر نشان دادنشان، نسبت به دودکش۱ و پادری ضعیف تر عمل کرده است ولی باید تشکری ویژه از عوامل آن کرد که در این روزهای کرونایی جانشان را به خطر انداختند تا خنده بر لب مردم بیاورند و ساعاتی که دودکش پخش می شود خانواده را به بهانه ی ساعتی خندیدن بنشانند واقعا از آنها ممنونیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۰۰:۳۴

وقتی اکثریت هرشب منتظر پخش این سریال هستن پس یعنی سریال موفقیه دیگه ایراد و بحث کارشناسی فایده ای نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۰۰:۳۷

بهروز خیلی بد بازی میکنه فیلم رو گند کرده همه بد بازی میکنن حتی داستان های این فیلم بده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۰۲:۰۷

با کمترین امکانات فیلم می‌سازن.خسته نباشین.کل کانالهای ایرانی بزنی افسرده میشی.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۲:۴۶

مواققم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۲:۵۳

موافقم تاحدودی با منتقد محترم.کلا هر مجموعه ای ادامه دار میشه خراب میشه،حتی همون پایتخت.فصلهای جدید نمایشی و لاف زدنی میشن،بازی بازیگران دلی نیس انگار فقط میخوان یچیزی رو ارائه بدن،برا همین بیننده های بادقت،لذت نمیبرن،البته بعضی کارها که حتی یه فصل هستن و نه ادامه دار، اونا هم۰لاف و و قمپزی هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۰۰

اتفاقا خیلی بامزس من دوسش دارم ❤

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۲۱

سلام اتفاقا سریال خوب و جذابی هست و تونسته مخاطب خوبی جذب کنه ،،ولی چون کمی نقد داره به دولت و چند جا ظریف تیکه انداخته بهشون ،، دارند تخریب می کنند ،،

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۱۶:۱۶

اولا بسیار سریال خوبیه دوما از سریال های چرت دیگه خیلی بهتره ب نظر من دودکش دو از تمام سریال های شبکه ایران بهتره دوست ندارید نگاه کنید برید نمایش خانگی ببینید مثل گیسو و... این همه هم توهین نکنید من خودم آدمی نیستم ک بگم از ایرانم دفاع میکنم فقد از این سریال دفاع میکنم تمام.....

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۲۰:۱۷

واقعا درسته دووکش ۲ از نظر فیلمنامه بسیار ضعیف است دودکش ۱دخیلی بهتر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۲۱:۰۰

بسیار سریال خوبی است

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۸ ۲۱:۴۶

صداوسیمای میلی بهتر از این نمیشه کاری کرده که هیچ کارگردان وتهیه کننده ای باهاش کار نمیکنه همه رو آوردند به نمایشهای خانگی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۰۰:۰۲

توی این روزای گروهایی توی این وضعیت بازم دستشون درد نکنه که یه سریال طنز تولید کردن خسته نباشن خیلیم عالیه از سریال های مزخرف ماهواره خیلی خیلی بهتره .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۰۰:۳۲

میگما برای چی هرچی و هرکی پیش رفت میکنه میخواین بیارینش پایین چشم ندارین نمی تونین از خودتون بهتر ببینید چتونه مشکلتون چیه ب ما بگید کمکتون کنیم یا دارین از مسائل دیگ ما رو دور میکنید بزارید یکم بخندیم ای بابا...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۰۶:۳۷

ما دوسش داریم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۱

وابل اگه تکراریه سالهای قبلو بزارن از این بهتره خیلی الفاظ تکراری استفاذه میکننن اثلا نمیشه به انوان یه سریال جدید تحملش کککرد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۷

با سلام یکی نیست به این محمدتقی فهیم بگه اخه بی انصاف همه از دم بد؟ بابا انتقاد باید سازنده باشه نه مخرب،تو اگه میخوای انتقاد کنی چارتا از خوبیای کارم بگو تا نگن مغرضانه انتقاد کردی،بعدشم خداوند متعالم توی نظام افرینش وقتی گردو رو خلق کرد چارتا پوکم توش میذاره که خوب از بد تمیز داده بشه قدر خوبارو بیشتر بدونیم،نه اینکه بگیم درختی که چارتا گردو پوک داره کلا بدرد نمیخوره،...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۲

واقعا چرا آقای امیرحسین رستمی تو ابن فیلم اینجور شخصیتی داره ؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۱۶:۳۰

ببخشید نمیدونم چرا ولی وقتی سریال ادامه پیدا می‌کنه همه ناراحت میشن و دوست ندارن ولی وقتی ادامه پیدا می‌کنه لذت بخش تر است درسته کمی از فصل قبل فرق داره و مثل قبل مردم رو شاد نمیکنه ولی وقتی ادامه پیدا می‌کنه میتونه بازم بعضی از مردم رو شاد کنه هرچند بی مزه تر شده ولی می‌تونه آدم رو سرگرم کنه و حداقل ۱ساعت انسان از مشکلات دور کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۰ ۰۳:۳۲

با سلام. آخه اینهمه پول بیت المالخرج این سریالی شده ک میتونست خیلی از این بهتر باشه . ب غیر از طنزش آیا شما سریال لحظه گرگ و میش رو با دوکش 2 و چیزای از این دست یکی میدونید ؟ ممکنه بگید لحظه گرگ و میش طنز نیست . آیا پاورچین و شبهای برره را با دوکش 2 یکی میدونید. طنز باید آموزنده باشه و خنده دار نه وقت پر کن. ب چشمامون احترام بزاریم بپذیریم ک فیلم های صدا و سیما دیگه ...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۰ ۱۲:۲۳

سلام ضمن احترام به نظر منتقد محترم ، باز نسبت به سریالهایی مثل کلبه ای در مه و غیره بهتره که خنده را بر لب هموطن مان می نشاند کلی ببینید نه جزیی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۰ ۱۵:۲۹

سلام.خیلی هم سریال خنده دار و خوبیه و در مورد نظر های بعضی ها که میگن سریال تکراری و خوبی نیست باید بگم که شما مجبور نیستید که نگاه کنید و نگاه نکنید😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۰ ۱۷:۵۷

سلام خداقوت به نظر من دودکش 2 خیلی جذاب و باحال و خنده داره با نظر اینکه گفته شد بحث هلدینگ و اینا رو ادامه بدن میگم : خود شما اگه همین تصمیم رو میگرفتن دوباره ایراد میگرفتین که چرا بحث و موضوع تکراری؟ به نظرم الان که فضای مجازی خیلی در، جامعه بلد شده بهتره که در همین مورد فیلم ساخته بشه مثه همون پادری که آخرش نتیجه عاالی بود مطمئنم نویسنده حتما به این فکر هست که نتیجه مثبت و خوبی داشته باشه و اینکه اصلا چرا هی به فیلم های طنز گیر میدید؟ فقط مردم باید فیلم غمیگن ببینن تا جامعه مون دچار افسردگی بشه!؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۰ ۲۱:۲۹

من تنها ایراد را در نشان دادن سفره های رنگین می دانم.. همه ی مردم ما توان خرید کباب ؤ...... ندارند واین فیلم برای اشراف زاده هاست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۱ ۰۸:۵۹

من که خیلی لذت میبرم واقعا فیلم خوبی است

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۱ ۰۸:۲۳

نقدی که انجام شده خیلی شدید هست. با همه این مباحث موافق نیستم اما با ضعف این سریال موافقم. الان فیروز حکم نقی معمولی رو داره اما با بانمکی بیشتر و بهتر به نسبت نقی. و بهروز حکم ارسطو رو داره با جذابیت خیلی کمتر به نسبت ارسطو. و مقصود از طنز اجتماعی این باید باشه که چالش ها و مشکلات جاری جامعه رو بصورت طنز بیان کنه. من خودم به شخصه چنین مضمونی رو از این فصل هنوز دریافت نکردم.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۱ ۱۰:۵۹

همین بازیگرای ... رأی جمع میکردن بعد میان نقش بدبخت هارو بازی میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۱ ۱۵:۵۷

خیلی هم سریال جالبیه....چرا الکی سرکوب میکنین لابد سریالهای آبکی ترکیه ای قشنگن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۱ ۱۷:۳۴

عالی فیلم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۱ ۰۶:۴۶

بهتر فیلم های ترکیه که مشخص نیست بچه کدوم پدر مادریه یا معلوم نیست زنه شوهرش کیه و هر زنی ۱۰ مرد عاشقشن و بعد کلی سال تازه مرده میفهمه با خواهرش ازدواج کرده خخخخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۲ ۲۰:۵۱

خیلی خیلی خیلی خیلی عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۵ ۱۱:۵۵

مثلا در این کمبود آب چه لزومی داره استخر نشون بده دختره پریا که انگار پاچه همه رو میخواد بگیره از بس بد و بی ادبه پارسا هم که بی نمک و لوس و همش چشمش توی دهن بقیه هست ببینه چی میگن انگار کارگردان بهش گفته آقای نیک نژاد جان مادرت دیگه کارگردانی نکن حالمونو بهم زدی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۰ ۲۱:۵۰

من با نظرات ایشون کاملا موافقم. البته ظاهرا در نظر اکثر مردم سریال مورد پسند واقع شده اما به نظر خود من ضعف زیادی توی کارکتر پردازی و دیالوگ نویسی ها و همینجور پیشبردن داستان داره و به نظرم سریالای طنز، دیگه به خوبی قبل نیستن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۱ ۱۰:۳۲

ببینید دوستان به عنوان یک ایرانی 1 بار تعارف رو کنار بذاریم درسته که در این شرایط سخت سریال ساختن مشکل است ولی اگز قرار به این باشه همه سریالا خوبن چون زحمت زیادی کشدین قبول کنیم این سریال خیلی افت کرده و ایده خاصی نداره و از فصل1 چند موضوع رو تکرار کرده که تاثیری نداشته مثل بستری شدن پویا و نگرانی همه یا مشکل اوارگی نصرت به خاطر صاحب خانه اش

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۱۴:۳۵

جناب فهيم نام از موفقيت پايتخت در تكرار برديد ..منظورتان پايتخت 6 /5 كه جز الفاظ ركيك و بد آموزي چيزي نداشتند هست..دودكش 2 اتفاقا خوب بود و تونست تماشاگر رو همراه كنه