• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400042316770
  • خبرنگار : 50165

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اعلام کرد

استفاده نخستین واحد صنعتی زنجان از پساب

استفاده نخستین واحد صنعتی زنجان از پساب

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، از برخورداری نخستین واحد صنعتی استان زنجان از پساب خبر داد.

علیرضا جزءقاسمی ظهر امروز (۲۳ تیرماه) در جمع خبرنگاران، از برخورداری نخستین واحد صنعتی استان زنجان از پساب خبر داد و اظهار کرد: شرکت راشا کاسپین زنجان که با تولید کاغذ به عنوان یکی از واحدهای صنعتی آب‌بر در استان شناخته می‌شود، از پساب تصفیه‌ شده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان برخوردار شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه به عنوان نخستین واحد صنعتی در استان زنجان ۱۲ هزار مترمکعب پساب در شبانه‌روز دریافت می‌کند، افزود: طبق نیازمندی‌های این شرکت، سقف قرارداد فروش پساب به راشاکاسپین تا ۲۲ هزار مترمکعب نیز افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان روزانه ۵۰ هزار مترمکعب پساب خروجی دارد که در افق این طرح، میزان پساب خروجی تصفیه‌خانه به ۷۵ هزار مترمکعب می‌رسد. مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان با ظرفیت تحت پوشش قرار دادن ۲۰۰ هزار نفر در مدار بهره‌برداری بوده و مدول دوم نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد، تلاش می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

جزءقاسمی، هدف از جایگزینی پساب با آب استحصال شده از منابع زیرزمینی در صنایع استان را صرفه‌جویی در مصرف آب، حفظ منابع آب زیر زمینی و حفاظت از محیط زیست استان عنوان کرد و گفت: علاوه‌ بر واحدهای صنعتی در شهر زنجان، پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ابهر نیز به‌زودی در اختیار صنایع این شهر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب همچنان آمادگی دارد تا پساب تولیدی در تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان را در اختیار صنایع آب‌بر قرار دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های شدید منابع آب استان، پساب فاضلاب بهترین گزینه برای توسعه صنعت و راه‌اندازی فعالیت‌های مختلف تولیدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha