• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400042014349
  • خبرنگار : 50214

قاری و مجری برجسته یزد:

غرور و خودپسندی از آفات هنر مجری‌گری است/سماجت شهید دانش برای یادگیری زبانزد بود

غرور و خودپسندی از آفات هنر مجری‌گری است/سماجت شهید دانش برای یادگیری زبانزد بود

ایسنا/یزد قاری برجسته یزدی با اشاره به تدارک رقابت در رشته مجری‌گری و فن بیان برای اولین بار در جشنواره استانی هنر قرآنی دانش که یاد شهید قرانی منا «حسن دانش» در حالی برگزاریست، با اشاره به شاخصه‌های اجرای استاندارد، کبر، غرور، خودپسندی و صحبت کردن زیاد را از آفات هنر مجری‌گری خواند.

«حامد سلطانی» در حاشیه این جشنواره که به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است، گفت: تخصص، تبحر، تمرکز و دقت زیاد و استرس بالا از سختی‌های کار اجراست.

وی پیرامون شاخصه های اجرای استاندارد خاطر نشان کرد: مدیریت برنامه، ارتباط دهی بخش های مختلف توسط مجری، پرهیز از سخنان بی ربط با موضوع برنامه، کم سخن گفتن و گزیده صحبت کردن و حفظ احترام مخاطب از جمله شاخصه های یک اجرای استاندارد است.

سلطانی با اشاره به این که کبر، غرور، خودپسندی و صحبت کردن زیاد از آفات هنر مجری گری است، گفت: دانش آموزان علاقه مند به اجرا ابتدا باید این نکات را در نظر داشته و برای موفقیت در این عرصه  در دوره های مقدماتی سخنوری و فن بیان شرکت و خود را از پایه قوی کنند و سپس به مرور خودشان را با فن بیان سخنوری، خطابه و مهارت های ارتباط کلامی قوی سازند که البته همه اینها در سایه آموزش، تمرین و پشتکار است.

این قاری برجسته قرانی در ادامه به سابقه ۱۵ ساله رفاقت با شهید حسن دانش از شهدای فاجعه منا اشاره و بیان کرد: این شهید عزیز در پشتکار، تمرین و سماجت برای یادگیری زبانزد بوده و از علل موفقیت ایشان هم همین بود.

وی تصریح کرد: شهید دانش، انسانی دوست داشتنی، مزین به اخلاق قرآنی و مظلوم بود که عاقبت هم مظلومانه به شهادت رسید.

سلطانی که از ذاکران اهل بیت و مجری تلویزیون است، شیرین ترین خاطره خود را حضور در محضر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در مسابقات کشوری دعاخوانی رتبه برتر را به دست آوردم و سپس به عنوان دعاخوان به محضر رهبر عالیقدر انقلاب رسیدم که حلاوت آن را هنوز هم احساس می‌کنم.

وی رمز موفقیت خود را در گروی توسل به قرآن و حضرات معصومین دانست و ابراز کرد: به قول حضرت حافظ «هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم» لذابه دانش‌آموزان عزیز هم توصیه می‌کنم دائما به این دو امانت الهی تمسک و توسل داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره، سلطانی در پایان تاکید کرد: همه مخاطبان به ویژه دانش آموزان را به توسل به قرآن و اهل بیت (ع) سفارش می‌کنم و امیدوارم وجودتان سراسر سعادت و بشارت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha