• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400041510997
  • خبرنگار : 71603

در دومین کارگاه بین المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اعلام شد

ارائه راهکارهایی برای بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها

ارائه راهکارهایی برای بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها

معاون مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت عتف با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، صنعت آموزش عالی شانه به شانه صنعت توریسم در حال حرکت است، بر لزوم برندینگ و نمادسازی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحمید علیزاده در دومین کارگاه بین المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها که به میزبانی دانشگاه‌ الزهرا در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، رویکردها و تجربیات گوناگونی در کشورهای مختلف وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به برندینگ و مارکتینگ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حضور موثر در عرصه بین الملل، سرمایه گذاری و تبلیغات همگی باید به مارکتینگ در عرصه بین المللی منجر شود، افزود: در این راستا کافی است به صنعت آموزش در دنیا نگاهی بیندازیم تا مشاهده کنیم که سال‌هاست صنعت آموزش عالی شانه به شانه صنعت توریست در اغلب کشورهای دارای زیرساخت در حال حرکت است.

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت عتف با تأکید بر لزوم برندینگ و نمادسازی دانشگاه‌ها ادامه داد: ما در صنعت آموزش عالی نیازمند دیده ‌شدن، شنیده شدن و پسندیده شدن هستیم و قطعا تا دیده شدنی درکار نباشد، پسندیدنی هم در کار نخواهد بود.

دکتر علیزاده با بیان اینکه در مرحله عرضه، شاخص‌هایی مثل جذابیت، قابل فهم بودن و... لازم است، خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در جذب دانشجویان بین‌الملل داشته‌ایم، ممکن است در یک مقطع زمانی با تقاضاهای تصادفی بسیاری مواجه باشیم اما این نوع تقاضا قابل استناد نیست و باید هدف ما ایجاد تقاضای پایدار و جذب آن باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا،  وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در وزارت علوم بر این امر استوار است که از برنامه‌ها و اقدامات دانشگاهی در راستای بین‌المللی سازی و برندینگ حمایت کنیم و نقش اجرایی را از حوزه خود حذف و به دانشگاه‌ها واگذار کنیم. در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی از این اقدامات، برگزاری کارگاه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است. در این کارگاه تلاش شده تا با دعوت از سخنرانان برجسته از موسسه‌های مختلف علم سنجی و نظام‌های رتبه‌بندی، از تجربیات و اقدامات موفق حوزه بین‌المللی‌سازی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha