• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400041309296
  • خبرنگار : 50223

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خبر داد

کشف یک انبار بزرگ کالای قاچاق در یاسوج

کشف یک انبار بزرگ کالای قاچاق در یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک انبار بزرگ کالای قاچاق در یاسوج خبر داد.

سید علی ملک حسینی با اشاره به بی کیفیت بودن کالاهای مکشوفه افزود: کالاهای کشف شده دستگاه‌های بی‌کیفیت خارجی هستند.

 وی اظهارکرد: اقدامات افرادی که در این رابطه دستگیر شده‌اند از مصادیق قاچاق سازمان یافته است. این افراد از علامت استاندارد ایران، سوء استفاده کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: امروز در کشور کالاهای لوازم خانگی بسیار معتبر و قابلیت رقابت با دستگاه‌های خارجی ساخته می‌شوند. مردم به برندهای داخلی اعتماد کرده‌اند و بسیار مشتاق به استفاده از برندهای داخلی هستند.

 ملک حسینی در ادامه با اشاره به اینکه یک اقدام مجرمانه است، تصریح کرد: علاوه بر مجرمانه بودن، این اقدام یک عمل خیانتکارانه نیز هست و خیانت به تولید داخل و به کارگران و زحمتکشان ایرانی در عرصه صنعت ایرانی است.

وی ادامه داد: قطعاً وقتی یک کالای ایرانی و با برند ایرانی جهت استفاده در منازل هموطنان قرار گیرد و از کیفیت لازم برخوردار نباشد، باعث بی اعتمادی مردم به برند ایرانی و کالای داخلی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با اشاره به اینکه اشد مجازات برای مرتکبین این عمل در نظر گرفته خواهد شد، عنوان کرد: در صورتی که عمل مجرمانه ی این افراد اثبات شود، به اشد مجازات برای اجزای این کار مجرمانه در انتظار این افراد خواهد بود.

ملک حسینی در خصوص سرنوشت کالاهای مکشوفه تاکید کرد: نحوه مقابله با چنین کالاهایی، در حکم دادگاه تصمیم گرفته خواهد شد و اگر قابلیت مصرف نداشته باشند، امحاء شده و چنانچه قابل استفاده باشند، طبق قانون تصمیم مقتضی گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در جهت حمایت از تولید داخل و اقدام بازدارنده علیه مجرمینی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، کالای قاچاقی که بی کیفیت بوده و قابل مصرف نباشد، قطعاً معدوم و سرمایه آنها بر باد و از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha