• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400041308791
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی:

۹۴ درصد پرونده‌های قضایی استان به شیوه الکترونیکی ابلاغ می‌شود

 ۹۴ درصد پرونده‌های قضایی استان به شیوه الکترونیکی ابلاغ می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۹۴ درصد پرونده‌های قضایی استان به شکل الکترونیکی به مردم ابلاغ می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، شب گذشته ۱۲ تیرماه در نشست گرامیداشت شهدای هفتم تیر، تقدیر از قضات نمونه و تجلیل از خانواده معظم شهدای دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به خدمات دادرسی الکترونیک در دادگستری استان افزود: زیرساخت استفاده از دادسرای الکترونیک از سال ۹۳ در قانون آیین دادرسی پیش‌بینی شده و امروز به شدت در کشور توسعه پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، وی خراسان‌جنوبی را یکی از استان‌های پیش‌رو در دادرسی الکترونیک دانست و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۲ سامانه الکترونیکی در دادگستری استان داریم که از طریق این سامانه‌ها به مردم خدمت‌‎رسانی می‌کنیم.

حمیدی ادامه داد: امروز مردم از طریق سامانه‌های خودکاربری بدون مراجعه به دادگستری استان، دادسراها و مجتمع‌های قضایی از خدمات این دستگاه استفاده می‌کنند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین سامانه‌های الکترونیک درخواست گواهی عدم سوء پیشینه در استان است که از طریق این سامانه مردم حداکثر ظرف چهار ساعت این گواهی را دریافت می‌کنند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی دادگاه‌های آنلاین در استان گفت: با راه‌اندازی این دادگاه‌ها مراجعه مردم به مجتمع‌های قضایی و دادگاه‌ها، ۲۰ درصد کاهش یافته است.

حمیدی افزود: این افتخار را در خراسان‌جنوبی داریم که نه تنها در داخل کشور بلکه ارتباطات آنلاین متعددی را با کشورهای دیگر و در قاره‌های دیگر از جمله آسیای میانه و آسیای شرقی داشته‌ایم و به پرونده‌های مختلف قضایی رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که یکی و ۲ تا از دادگاه‌های ما به شکل ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما به سرعت به سمت و سوی قوه قضاییه هوشمند حرکت می‌کنیم و هدف نهایی از بهره‌مندی از این سامانه‌ها دقت و سرعت در روند رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در انتصابات مختلف و در دیدار مختلف با کارکنان قوه قضاییه یکی از تکالیفی که برای قوه قضاییه مقرر فرمودند این است که از قضات خدمتگزار، مومن و متعهد تقدیر و آنان  تبدیل به چهره و به جامعه معرفی شوند، اظهار کرد: قضات ما در خراسان جنوبی، قضاتی پر تلاش، خوش‌نام و سالم و به دنبال اجرای عدالت هستند.

وی بیان کرد: یکی از مسئولیت‌های قوه قضاییه توسعه خدمات قضایی است که هم در سند تحول قوه قضاییه و هم در اسناد بالا دستی به آن پرداخت شده است.

حمیدی اظهار کرد: توسعه خدمات قضایی به این معنا است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مردم برای رسیدن به عدالت و احقاق حق خود کمترین هزینه را پرداخت کنند و به تعبیری دیگر عدالت را در خانه مردم ببریم.

وی افزود: ما در خراسان‌جنوبی شهرها و بخش‌هایی داشتیم که تجمع جمعیتی در آن بالا بود اما در این مناطق تشکیلات قضایی برای خدمت‌رسانی به مردم نداشتیم که با تلاش صورت گرفته سه حوزه قضایی به حوزه‌های قضایی استان اضافه شده است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: روز گذشته در راستای رفاه مردم دادگاه عمومی بخش سده قاینات را راه‌اندازی کردیم و در سال جاری راه‌اندازی دادگاه عمومی بخش قهستان درمیان در دستور کار قرار دارد.

در این آیین از ۱۹ نفر از قضات برتر خراسان جنوبی و همچنین خانواده شهیدان محمدحسین عبدالهی و محمدحسین زنجانی از شهدای دادگستری خراسان جنوبی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha