• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400040704944
  • خبرنگار : 50214

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد:

مشکل اصلی، معرفی الگوی بهینه مصرف به مردم است

مشکل اصلی، معرفی الگوی بهینه مصرف به مردم است

ایسنا/یزد آب مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این که سرانه آب استان کم ولی نسبت به تعدادی از کشورها نرمال است، تاکید کرد: شرایط آبی استان را باید به گونه‌ای مطرح کرد که نه بحران آب فراموش شود و نه مرتب مردم را نگران کرد. یزد

«محمدمهدی جوادیان زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با خبرنگاران استان به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، از اصحاب رسانه خواست تا در کنار رسالتی که برعهده دارند با زبان گویا و وزین خود در ترسیم الگوی درست و بهینه مصرف، متولیان آب استان را یاری کنند.

وی با بیان این که مهمترین مشکل ما معرفی کردن الگوی بهینه مصرف به مردم است، افزود: رفع این مشکل، همکاری و همراهی همه جانبه می‌طلبد و ما نیز در کنار شما خبرنگاران هستیم.

این مسئول افزود: درست است که سرانه آب استان کم است ولی نسبت به تعدادی از کشورها، سرانه نرمالی است و قابل مدیریت کردن می‌باشد به شرطی که همه همدل شویم و الگوهای درست مصرف را به کار گیریم.

وی با بیان این که می‌توان شرایط آبی استان را به گونه‌ای مطرح کرد که نه بحران آب فراموش شود و نه مرتب مردم را نگران کرد، افزود: تیتر خبرها به سمت بیان این موضوع مهم باشد که درد هست ولی اگر همدل و کوشا باشیم، درمان هم هست.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد در پاسخ به سئوالات خبرنگاران، ضمن  تایید کاهش ۳۰ درصدی سهم آب انتقالی به یزد، گفت: این تصمیم به دنبال کاهش بارندگی‌های سال آبی حاضر و مشکل کمبود آب در حوزه آبریز زاینده‌رود اخذ شده است ولی سعی داریم کمبود آب شرب مردم استان را از طریق منابع آب زیرزمینی مرتفع کنیم که همین موضوع باعث کاهش کیفیت آب در برخی مناطق شده ولی تلاش شده با صرف هزینه‌های بیشتر، بهترین کیفیت آب را در این مناطق داشته باشیم.

وی عنوان کرد: شاید کمیت و کیفیت شیمیایی مانند طعم آب در برخی مناطق دچار افت شده باشد ولی این اطمینان را به مردم می‌دهیم که به لحاظ میکروبی و عوامل بیماری‌زا هیچ مشکلی در آب شرب مصرفی مردم وجود ندارد و نظارت کامل در این رابطه داریم.

جوادیان زاده در بخش دیگری از پاسخ به سئوالان خبرنگاران گفت: ۲۰ درصد مصرف آب شرب سالیانه استان در کولرهای آبی اتفاق می‌افتد و متاسفانه این مصرف نیز در پنج یا شش ماه گرم سال انجام می‌شود که فشار زیادی را بر تامین آب مورد نیاز مردم استان وارد می‌کند.

وی افزود: متاسفانه تکنولوژی مورد استفاده در کولرهای آبی بالا نیست و با وجود این که فراخوان‌های متعدد برای افزایش راندمان این وسایل خنک‌کننده، تاکنون موفقیتی حاصل نشده و از طرفی نیز به دلیل مشکل تامین برق تمایلی به جایگزینی کولرهای گازی به وی‍ژه در هوای خشک یزد وجود ندارد.

این مسئول در پایان نیز در مورد شرایط قنوات استان یاداور شد: شرایط قنوات استان خوب نیست و خشکسالی‌های متوالی استان خسارات زیادی به قنوات وارد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha