• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۰۴:۲۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400040704413
  • منبع : نمایندگی ایلام

امسال چند نفر در استان ایلام در کنکور سراسری شرکت می‌کنند؟

امسال چند نفر در استان ایلام در کنکور سراسری شرکت می‌کنند؟

ایسنا/ایلام معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام و نماینده تام‌ الاختیار سازمان سنجش در استان گفت:در استان ایلام ۱۳۹۴۷ نفر در آزمون سراسری شرکت خواهد کرد.

دکتر مصطفی نعمتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه در ۹شهرستان استان ایلام با رقابت ۱۳۹۴۷ داوطلب، شامل ۵۳۵۶ داوطلب مرد و ۸۵۹۱ داوطلب زن، در استان ایلام برگزار خواهد شد، که از این تعداد ۳۷۶۳ داوطلب، در دانشگاه ایلام به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌ شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌ شنبه ۱۰تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص مراجعه به باجه‌های رفع نقص آزمون، اظهار کرد: باجه‌های رفع نقص از روز دوشنبه ۷ تیر تا شنبه ۱۲ تیر در دانشگاه ایلام و  شهرستانهایی که دارای حوزه هستند، آمادگی رفع ایرادات و نواقص موجود را دارند.

دکتر نعمتی در خصوص فرآیند برگزاری آزمون، گفت:  شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها راس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ آغاز  و درب حوزه‌های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) صبح بسته خواهد شد و از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درب حوزه­‌های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

وی افزود: هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه‌، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌­دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته‌ باشد.

 نعمتی  بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله ­گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی در روند برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰، همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی تاکید کرد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت داوطلبان، تمام فضاها و وسایل موجود در حوزه‌های برگزاری آزمون قبل و بعد از امتحان به طور کامل ضد عفونی خواهند شد، که این روند از عصر دیروز آغاز شده است.

دکتر نعمتی افزود: تمام عوامل اجرایی، انتظامات و داوطلبان موظف به استفاده از ماسک هستند و لذا از ورود کسانی که ماسک همراه نداشته باشند به محل برگزاری آزمون ممانعت بعمل می‌آید.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه ایلام، تصریح کرد: در مرحله ورود و اجرای آزمون هم فاصله اجتماعی بر اساس ضوابط، رعایت می‌شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام، خاطرنشان کرد: نمانیدگان مرکز بهداشت در محل حوزه‌های آزمون حضور خواهند داشت و بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha