• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400040603971
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۷ مرکز آماده خرید کلزا در آذربایجان غربی است

۷ مرکز آماده خرید کلزا در آذربایجان غربی است

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت و پیش بینی خرید تضمینی نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در سراسر استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید و شرکت غله و خدمات بازرگانی متولی خرید کلزا در استان است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به ۴۰۰۰ تن دانه روغنی کلزا از، سطح ۱۹۵۰ هکتار از مزارع قابل برداشت، از مجموع ۲۲۵۰ هکتارسطح زیر کشت این محصول  در استان برداشت  و به سوی کارخانجات روغن کشی حمل شود.
کرامتی  با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۱۱۰ هزار ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از ۲۰خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده است که تعداد ۷ مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان‌های پلدشت، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب و شاهین دژ جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان اضافه کرد: شهرستان‌های نقده، بوکان، پلدشت، میاندوآب، شاهین دژ ، پیرانشهر، شوط، اشنویه و مهاباد بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را به خود اختصاص داده اند.
این مسئول با بیان اینکه مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۹ شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند،گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده است و ۴۰ دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است.
وی ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده و انواع کودهای مورد نیاز پاییزه و بهاره برای متقاضیان تامین شده است.
کرامتی تاکید کرد: تاکنون مقدار ۲۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد و پیگیر پرداخت به موقع مطالبات زارعین هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha