• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070503941
  • خبرنگار : 50136

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

۴۶ درصد مشترکین آب در آذربایجان‌غربی پرمصرف هستند 

۴۶ درصد مشترکین آب در آذربایجان‌غربی پرمصرف هستند 

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: ۴۶ درصد مشترکین آب در استان در رده مشترکین پرمصرف قرار دارند. 

محمداشرفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: با بررسی های صورت گرفته و تحلیل داده‌های مصرف آب در استان، ۲۸درصد مشترکین نیز در رده کم مصرف قرار داشته و ۲۶ درصد خوش مصرف هستند. 

وی گفت: با بررسی روند مصرف آب توسط مشترکین، برای حفظ منابع تامین آب شرب و پایداری آب در استان، مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب می تواند در حفظ منابع آب موثر باشد. 

اشرفی، تعداد کل انشعابات آب در استان را یک میلیون و ۶۶هزار و ۵۴۴ فقره اعلام کرد و افزود: از تعداد کل انشعابات واگذار شده در استان، ۷۵۷هزار و ۲۴۷فقره انشعاب آب در شهرها و ۳۰۸هزار و ۹۰۶ فقره نیز در روستاهای استان واگذار شده است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، وجود انشعابات غیر مجاز دراستان را عامل اصلی هدررفت آب عنوان و اظهار کرد: وجود انشعابات غیر مجاز عامل اصلی ایجاد اختلال و کمبود آب در برخی مناطق استان است که در این راستا با اقدامات عملی و حقوقی، این انشعابات شناسایی و جمع آوری می شوند. 

وی گفت: با اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴هزار و ۸۰۳ فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب و پشت کنتور شناسایی و ساماندهی شده است. 

اشرفی، وجود کنتورهای خراب را یکی دیگر از عوامل هدررفت آب در استان اعلام کرد و افزود: تعداد کل کنتورهای خراب دراستان ۴۹هزار و ۳۲ فقره است که از این تعداد ۳۳هزار و ۵۸۶ فقره کنتور خراب مربوط به مشترکین شهری است. 

وی با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب برای تعوض کنتورهای خراب آب اظهار کرد: در این راستا در ۶ماهه اول سال جاری، تعداد ۴هزار و ۲۸۳ کنتورخراب آب شهری و یک هزار و ۷۴۸ فقره کنتور خراب در سطح روستاهای استان تعویض شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha