• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400040603921
  • خبرنگار : 71626

انتشار «روبات خرابکار» و «من بیچاره همسترم و هیچ‌کاره»

انتشار «روبات خرابکار» و «من بیچاره همسترم و هیچ‌کاره»

کتاب «روبات خرابکار» نوشته فرانک کاترل بویس با ترجمه ثمین نبی‌پور و «من بیچاره همسترم و هیچ‌کاره» نوشته فریدبرت اشتونر با ترجمه کتایون سلطانی و تصویرگری هیلدگارد مولر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، رمان نوجوان «روبات خرابکار» نوشته فرانک کاترل بویس با ترجمه ثمین نبی‌پور در ۲۸۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۸هزار تومان توسط نشر افق منتشر شده است. 

در یادداشت پشت جلد کتاب آمده است: وقتی آلفی به بخش اشیای گم‌شده فرودگاه می‌رود تا دست راست خودش را پیدا کند، روبات غول‌پیکری به نام اریک را می‌بیند که گوشه‌ای زیر آت‌وآشغال‌ها پنهان شده. اریک خیلی چیزها گم کرده؛ مثل یک پا، بخشی از حافظه و خانواده‌اش. او قدرت زیادی دارد ولی خیلی دست‌وپاچلفتی است. آلفی هم دست کمی از اریک ندارد، اما برای نجات این روبات خرابکار صدساله به هر کاری دست می‌زند... 

فرانک کاترل بویس نویسنده و نمایش‌نامه‌نویسی است که جایزه‌های بسیاری را از آن خود کرده. «میلیون‌ها»، نخستین کتاب او برای بچه‌ها، برنده مدال کارنگی شد و در سال ۲۰۱۲ جایزه گاردین را گرفت. 

فرانک در سال ۲۰۱۱ همراه با دنی بویل، مراسم افتتاحیه المپیک لندن را طراحی کرد. او با همسر و هفت فرزندش در انگلستان زندگی می‌کند. 

همچنین کتاب «من بیچاره همسترم و هیچ‌کاره» نوشته فریدبرت اشتونر با ترجمه کتایون سلطانی و تصویرگری هیلدگارد مولر در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است. 

این کتاب در پشت‌جلد به عنوان «داستانی برای همه آن‌هایی که همسترها را دوست دارند، هم برای بچه‌ها و هم بزرگ‌ترها» معرفی شده و در ادامه آمده است: واقعا که! خیلی از خانواده‌ها فقط چون فکر می‌کنند همستر کم‌دردسرترین حیوان خانگی است، همستر می‌خرند. مثلا سوزی کوچولو دلش گربه می‌خواهد و مامان و باباش که به کلی مخالف گربه‌اند دنبال راه‌حل دیگری می‌گردند: همستر! من که می‌گویم باید از این جور خانواده‌ها دوری کرد، چون تا به خودم بجنبم، سوزی کوچولو به کله‌ام روبان صورتی می‌بندد و حتما انتظار دارد مثل گربه برایش خُرخُر کنم. آن وقت است که تازه می‌فهمم من بیچاره همسترم و هیچ‌کاره!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha