• جمعه / ۴ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400040402668
  • خبرنگار : 50046

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالان ستادهای انتخاباتی به دنبال سهم خواهی نباشند

فعالان ستادهای انتخاباتی به دنبال سهم خواهی نباشند

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تقبیح سهم خواهی برخی فعالان ستادهای انتخاباتی، گفت: کسانی که در ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری یا شوراها فعال بوده‌اند نباید به دنبال سهم گیری و به دست آوردن پست و مقام باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، به تبیین جایگاه علمی و عملی شهیدان والامقام حجج‌الاسلام قاسم صادقی و محمدحسن طیبی از شهدای سرافراز خراسان شمالی در حادثه هفتم تیرماه پرداخت.

وی افزود: شهید بهشتی تلاش‌های بسیار زیادی برای انقلاب و نظام انجام داد، در ابتدای انقلاب جلوی منافقین و حرکت بنی‌صدر و کارشکنی‌های لیبرال مسلک‌ها ایستاد و در مجلس قانون اساسی هم با علم و دانش فراوانی که از آن برخوردار بود و با قاطعیت و قدرت و توان پاسخگویی و اقناعی بالایی که داشت، در برابر همه کسانی که حاضر به پذیرش اصل ولایت‌فقیه نبودند، ایستاد و قانون اساسی با تلاش و مدیریت خوب ایشان در مجلس اول قانون‌نویسی به تصویب رسید.

وی با اشاره به خدمات این شهید بزرگوار در قوه قضائیه و سایر نهادها و مراکز دینی، اظهار کرد: در آن زمان شاید کمتر کسی مانند ایشان فکر تشکیلاتی داشت؛ اما شهید بهشتی با تفکر برجسته تشکیلاتی و علم و عمل خالصانه توانست نهادهای مختلفی را در انقلاب و نظام پایه‌ریزی کرده و منشأ خیر و برکات فراوانی شود.

مشارکت مردم در انتخابات ستودنی بود

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی انتخاب شده‌اند باید این نعمت حضور را قدر دانسته و برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مردم از منتخب خود در قوه اجرایی کشور انتظار دارند طبق شعارهایی که داده شده برای رفع موانع تولید تلاش کند؛ زیرا اکنون شمار قابل‌توجهی از شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها تعطیل بوده و بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رنج می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید به وعده خود درزمینهٔ مبارزه با فساد، رفع تبعیض و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه، جامه عمل بپوشاند و همه ما هم کمک می‌کنیم به فضل الهی این اهداف در کشور محقق شود.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به مشارکت ستودنی مردم در انتخابات اخیر، اظهار کرد: اگرچه شاید در نگاه اول میزان مشارکت در انتخابات اخیر به نسبت انتخابات‌های گذشته پایین‌تر بود؛ اما اگر به جوانب و شرایط برگزاری انتخابات اخیر توجه کنیم می‌بینیم به‌رغم تمام مشکلات و تلاش‌های دشمنان، مشارکت مردم در انتخابات اخیر چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و درگیر بودن بسیاری از خانواده‌ها با این بیماری، افزود: در چنین شرایطی بسیاری از گردهمایی‌ها و جلسات و میتینگ‌ها و تبلیغات خیابانی که منجر به شور و هیجان انتخاباتی می‌شد، تعطیل شده بود و در مساجد و سایر مراکز نیز برنامه‌ها و مراسم انتخاباتی همانند انتخابات‌های پیش برگزار نمی‌شد؛ ازاین‌رو می‌توان گفت حدود ۱۰ درصد ریزش مشارکت به علت شرایط کرونایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: از سوی دیگر نارضایتی‌های مردم از بحران‌هایی که به وجود آمد؛ نظیر بحران کمبود برخی ارزاق عمومی، بورس و ... نیز در کاهش مشارکت تأثیر قابل‌توجهی داشت.

وی تصریح کرد: در کنار همه این موارد نباید از هجمه همه‌جانبه رسانه‌ای دشمنان و فضای مجازی غافل شد؛ زیرا تمام جبهه استکبار با حدود ۳۰۰ شبکه خارجی دست‌به‌دست هم داده بودند تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و کسانی هم در داخل این کار را انجام دادند؛ ولی مردم به حرف آن‌ها گوش ندادند و با تمام این مسائل و هجمه‌ها در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و مسؤولین آینده کشور را انتخاب کردند.

فعالان ستادهای انتخاباتی به دنبال سهم خواهی نباشند

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تقبیح سهم خواهی برخی فعالان ستادهای انتخاباتی، اظهار کرد: کسانی که در ستادهای انتخاباتی فعال بوده‌اند نباید به دنبال سهم گیری و به دست آوردن پست و مقام باشند و هر کسی که مسئولیت ستادی را بر عهده گرفته بود نباید به دنبال مسئولیت گیری نیز باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها را به افراد توانمند و متخصص سپرد تا مشکلات جامعه را برطرف کنند، افزود: معیار واگذاری مسؤولیت باید جوانی، حزب‌اللهی بودن و توانمندی باشد؛ ازاین‌رو همه باید اجازه دهند رئیس‌جمهور منتخب با آرامش و بدون فشارهای حاشیه‌ای کسانی که شایسته هستند را به‌عنوان وزیر و مسئول انتخاب کند تا امیدی که در مردم ایجاد شده، با رفع مشکلات، از بین رفتن موانع تولید و ایجاد اشتغال تقویت شده و مردم بعد از مدنی شیرینی حضور خود را بچشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha