• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400032518462
  • منبع : نمایندگی همدان

«رأی ندادن مردم» خوابی تعبیرنشدنی برای مخالفان نظام

«رأی ندادن مردم» خوابی تعبیرنشدنی برای مخالفان نظام

ایسنا/همدان جوانان شور و نشاط خاصی به انتخابات این دوره داده اند و این موضوع تأکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی است.

این روزها حضور کاندیداها و طرفداران آنها شور و شوق انتخاباتی را در فضای کشور و شهرها ایجاد کرده اند و تفاوتی که این انتخابات با دوره های گذشته دارد این است که شاهد استقبال جوانان شهرستان کبودراهنگ برای کاندیداتوری در انتخابات نمایندگی مجلس و شورای شهر و روستا هستیم که عموم مردم این را به فال نیک می گیرند و بر این باورند مردم باید نسبت به تبلیغات روانی منافقان و بدخواهان ایران اسلامی برای حضور نیافتن در رو انتخابات بی اعتنا باشند و با انتخاب اصلح ترین کاندیداهای جوان برای ساختن کشور نقش آفرینی کنند.

برای به تصویر کشیدن فضای انتخاباتی بین مردم شهرستان کبودراهنگ رفتیم، در ستادهای کاندیداها فعالیت رأی اولی ها برای تبلیغات کاندیداها حال و هوای خاصی داشت. حسین ایمانی ۱۸ ساله و اهل شهر کبودراهنگ از اینکه امسال می تواند در سرنوشت کشور و شهرستان خود سهیم باشد احساس بزرگی و مسؤلیت پذیری دارد.

در ادامه گزارش استقبال مردم از ستاد آیت الله سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای ریاست جمهوری در شهر کبودراهنگ ما را بر آن داشت با مسئولان ستاد این کاندیدا صحبت هایی داشته باشیم. وارد ستاد که شدیم مسئولان ستاد با حاضرین در حال صحبت کردن بودند، یکی از طرفداران از مردم می خواست درباره همه کاندیداها مطالعه کرده و فردی که پیشینه دست‌گیری مردم را دارد و برای حل مشکل تولید کشور همچنین دغدغه خانوادها قدم برداشته را حمایت کنند.

یک بانوی مسن روستایی نیز در محوطه ستاد عبدالناصر همتی، کاندیدای ریاست جمهوری و بومی کبودراهنگ تماشاگر شور و اشتیاق فضای تبلیغاتی شهر بود. از او خواستم گفت‌گویی با هم داشته باشیم. خود را اینگونه معرفی کرد: من اعظم توکلی هستم، سال هاست در انتخابات شرکت کرده ام و از کاندیداها عاجزانه درخواست دارم هر کدام در این انتخابات پیروز شدند مردم را فراموش نکنند، از آن بالا نظاره گر فقر و مشکلات مردم نباشند، به میان مردم بیایند خواسته هایشان را بشنوند.

این بانوی روستایی که سواد خواندن و نوشتن داشت، از مردم خواست مطالبه گر باشند و اجازه ندهند کاندیداهای پیروز پس از نشستن بر صندلی ریاست جمهوری، نماینگی مجلس و شورا آن گونه که به نفع خودشان است، جامعه را اداره کنند.

مسئول ستاد یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس در شهرستان کبودراهنگ درباره برنامه های کاندیدای خود به ایسنا گفت: او بومی شهرستان است و مهمترین اهدافش جداسازی حوزه نمایندگی دو شهرستان بهار و کبودراهنگ است و پیگیر فعال کردن کارگاه ها و واحدهای صنعتی تعطیل شده است.

ستاد این کاندیدا در شهر گل تپه نیز استقبال خوبی از سوی مردم شهر داشت. محمد جواد انشائی از مسئولان ستاد این کاندیدا در بخش گل تپه به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به برسی هایی که انجام دادیم، پذیرفتیم در خدمت این کاندیدا باشیم و قبل از تشکیل ستاد جلساتی با او و معتمدین بخش گل تپه برگزار کردیم و مشکلات منطقه مطرح شد و به علت بومی بودن این کاندیدا و شناختی که به شهرستان و بخش ها دارد، از او حمایت کردیم.

وی ادامه داد: شهرستان کبودراهنگ از نظر جمعیت و وسعت جزء بزرگترین شهرستان های استان است اما از نظر جذب اعتبارات به اندازه یک بخش به آن بها داده می شود و بخش گل تپه نیز به تنهایی وسعتی برابر شهرستان اسدآباد دارد، با این حال محروم‌ترین بخش استان همدان محسوب می شود.

مسئول ستاد یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس در شهرستان کبودراهنگ، نبود جاده استاندارد برای معروف ترین منطقه گردشگری یعنی غارعلیصدر که شاهراه اصلی همدان- بیجار و همدان- زنجان- کردستان را باعث شرمندگی دانست.  

در ادامه گزارش نظر مردم شهر کبودراهنگ را نیز درباره روند تبلیغات و انتخاب مردم جویا شدیم. یدالله شاکری یکی از کاسبان خیابان شهید دستغیب کبودراهنگ، حضور پرشور مردم در صحنه تبلیغات سالم و ایجاد شور و شوق انتخاباتی را به فال نیک گرفت و گفت: اینکه مخالفان نظام می گویند مردم پای صندوق های رأی نخواهند آمد خوابی تعبیر نشدنی است چراکه ملت بزرگ ایران هیچ گاه سرنوشت خود را به دست بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهند داد.

در بخش پایانی گزارش گفت‌وگویی هم با مسئولان شهرستان کبودراهنگ ترتیب دادیم. فرماندار شهرستان کبودراهنگ با تشریح استقبال مردم از فضای انتخاباتی به خبرنگار ایسنا گفت: تعداد ۶۴ نفر برای شوراهای سه شهر کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو ثبت نام کرده اند که چهار نفر آنها خانم بوده و پس از تأیید صلاحیت، ۵۰ نفر به عرصه رقابت وارد شدند.

حجت‌الله مهدوی از کاندیداها و طرفداران آنها خواست اخلاق انتخاباتی را بر همه جوانب تبلیغات ترجیح دهند و در ادامه از افزایش چهار شعبه اخذ رأی در کبودراهنگ خبر داد و افزود: با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی شعبه های اخذ رأی کبودراهنگ به ۱۴۷ شعبه افزایش یافت و تاکنون ۲۵ دوره آموزشی و توجیهی انتخاباتی در شهرستان بهار و کبودراهنگ برگزار شده است.

وی با تأکید بر تلاش همه مردم و مسؤلان بر حضور حداکثری در پای صندوق های رأی مطرح کرد: ۲۸ خردادماه فرصتی است برای خلق حماسه ای دیگر چراکه در همه عرصه ها مردم ایران تعیین کننده سرنوشت کشور خود هستند.

امام جمعه کبودراهنگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا، حضور نیافتن در پای صندوق های رأی را به معنی سپردن سرنوشت خود به بیگانگان دانست که چشم دیدن عزت مردم را ندارند.

حجت‌الاسلام نقی باقری از مردم و جوانان شهرستان کبودراهنگ خواست ۲۸ خردادماه با قدرت در پای صندوق های رأی حاضر شوند و با مطالعه و بررسی پیشینه افراد و دقت در سخنان، طرفداران و حامیان کاندیداها، رئیس جمهور، شورای و نماینده خود را انتخاب کنند.

وی برای چندمین بار تصریح کرد: اگر این روزها شاهد نارضایتی مردم هستیم بدان معنا نیست که ملت بزرگ از نظام جمهوری اسلامی خسته شده اند، علت این نگرانی ها ناکارآمدی مسئولان است که باید در انتخاب پیش رو جبران و افراد لایق توسط مردم انتخاب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha