• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400031209791

استاندار:

بودجه عمرانی گلستان ۶۰ درصد افزایش یافت

بودجه عمرانی گلستان ۶۰ درصد افزایش یافت

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به تلاش ها در مسیر رشد و توسعه استان، گفت: بودجه عمرانی استان در سالجاری ۶۰ درصد رشد داشته است و از ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹، به ۲ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

هادی حق شناس عصر چهارشنبه ۱۲ خردادماه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: همراهی نمایندگان مردم گلستان در مجلس و دستگاه های اجرایی موجب رشد اعتبارات استان در قانون بودجه ۱۴۰۰ و رتبه ۱۵ گلستان در اعتبارات شده است.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان در پروژه سد نرماب هزینه شده و در سال جاری نیز ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و امیدواریم طی ماه های آتی مخزن این سد مورد بهره برداری قرار گیرد.

حق شناس یادآور شد: شهرداری گرگان مجاز است ۴ هکتار اراضی جهادکشاورزی را به فضای سبز اختصاص دهد و معادل آن برای سازمان جهاد کشاورزی در استان ساختمان سازی کند که البته ساختمان مورد نظر بر اساس طرح تفصیلی شهر گرگان باشد.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: ایجاد ۷۰۰ تخت بیمارستانی در حوزه شهرستان رامیان، گنبدکاووس و گرگان در بودجه ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفته است که می تواند زمینه ارتقا بهره مندی مردم از شاخص های سلامت و درمان را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق شناس گفت: ۸ میلیارد تومان برای لایروبی گرگان رود تخصیص یافته که می تواند نقش ارزشمندی در راستای لایروبی رودخانه های استان داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش تمام دلسوزان جهت بثمر رسیدن مصوبه منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون، گفت: ابلاغ منطقه آزاد اینچه برون گلستان در خرداد ماه جاری اتفاق بزرگی است که می تواند مزیت های نسبی ارزشمندی را برای استان به همراه داشته باشد.

استاندار گلستان تصریح کرد: بهره گیری از اعتبارات بسیج سازندگی و سایر دستگاه ها می تواند زمینه رشد و پیشرفت استان را به همراه داشته باشد.

حق شناس گفت: در حوزه سد چایلی در صورت عدم تامین اعتبار طی ۳ ماه آینده از محل مهار آب های مرزی از مهر ماه شرکت گاز با همکاری سازمان مدیریت و بهره گیری از منابع داخلی، اقدام به گاز رسانی جهت رفاه مردم آن منطقه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha