• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400031209557
  • خبرنگار : 50204

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد::

لزوم راه اندازی کارگروه ویژه نظارت بر اجرای شعار سال در استان مرکزی

لزوم راه اندازی کارگروه ویژه نظارت بر اجرای شعار سال در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در راستای اجرایی شدن شعار سال باید ایجاد کارگروه ویژه نظارتی پیگیری شود.

ححت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی ضمن تسلیت ایام به پیش رو اظهار کرد: یکی از هوشمندی های مقام معطم رهبری انتخاب شعار سال است. امسال تقریبا یک دهه از عمر شعارهای اقتصادی گذشت، رهبر مقام معظم رهبری با تدبیری که داشتند حتی در سیاسی ترین سالها نیز شعار سیاسی انتخاب  نکردند.

وی افزود: امسال نیز علیرغم در پیش بودن انتخابات، شعار سال، سیاسی نیست چراکه ایشان تشخیص دادند که شاه کلید رفع مشکلات کشور رونق اقتصاد و تولید و کار است.

رئیس دکل دادکستری استان مرکزی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال باید هم افزایی و همفکری بیشتری در مجموعه استان وجود داشته باشد و مشارکت بین اعضا و تمام قوا افزایش یابد. در راستای اجرایی شدن شعار سال برای تمام قوا تعیین وظیفه شده و باید در استان نیز از ظرفیت سه قوه استفاده شود.

موسوی اضافه کرد: حرکت و سیر مجامع صنعتی باید به سمت دانش بنیان شدن باشد، اصلاح ساختار اقتصادی و کنار گذاشتن بروکراسی اداری و پشتیبانی کامل حاکمیت و مردم نیز برای اجرایی شدن شعار سال اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: اگر بتوان شعارهای سال را به درستی اجرایی کرد می‌توان با ایجاد یک روند تثبیت پایدار مسائل اقتصادی به صورت مداوم مشکلات را کاهش داد، قاچاق کالا خنجری بر پهلوی تولید است و  دلالی در حوزه تولید نیز آسیب زا است که باید به جدیت در استان پیگیری شود.

موسوی افزود: در راستای اجرایی شدن شعار سال باید ایجاد کارگروهی ویژه نظارتی در استان پیگیری شود. کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان مالی، تامین اجتماعی، قضایی و حقوقی برگزار شود تا مشکلات و گره‌های حقوقی برطرف شود.

سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: امسال به منظور تحقق شعار سال با ادارات و دستگاه ههای مختلف نشست های تخصصی برگزار شد و تلاش بر این بود که با نشست با تشکل های اقتصادی نحوه تحقق شعار سال بررسی شود.

وی افزود: سال گذشته نیز شعار سال به صورت نسبی محقق شد و تنها دلیل تحقق این مهم اعتقاد همه ارکان حاکمیت به اجرایی شدن شعار سال و همکاری و هماهنگی مجموعه استان بود.

فرخی ادامه داد: سال گذشته در راستای تحق شعار سال یک سند تهیه و تدوین شد که امسال نیز در راستای تحقق شعار سال یک نقشه راه تهیه شده است. این منشور در سطح راهبردی تهیه و برنامه ریزی شده که برنامه های راهبردی آن باید توسط دستگاه های اجرایی تهیه و اجرا شود.

فرخی ایحاد تعامل و همکاری و همدلی بین ارکان حاکمیت، هماهنگی با برنامه های ملی، فعال سازی حداکثر امکانات و سرمایه های استان را از جمله راهبردهای این سند عنوان کرد.

وی ادامه داد: کمیته‌ای در استان با همکاری اتاق بازرگانی تحت عنوان "برنامه پسا تحریم" ایجاد شده تا هم از آسیب تحریم ها در آینده جلوکیری شود و ه

حنین از برکات تحریم ها نیز استفاده شود، تحریم ها علیرغم مشکلاتی که ایحاد کرده باعث شده شرایط تولید با جلوگیری از واردات محصولات خارجی به کشور بهبود یابد.

فرخی اضافه کرد: در استان مرکزی بنا به شواهد، وضعیت به نسبت به سایر استان ها در شاخص های اقتصادی وضعیت خوبی بوده و در برخی موارد استان مرکزی رتبه نخست را کسب کرده است.

وی افزود: قطع غیربرنامه ریزی شده برق باید به حداقل خود برسد که در این راستا واحدهای تولیدی باید یک برنامه ریزی دقیق انحام دهند تا بتوانیم با برنامه ریزی از مشکل برق عبور کنیم. خاموشی های اول خرداد غیرمنتظره بود اما در مجموع باید آماده باشیم چراکه امسال خاموشی خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha