• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400031108075
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست:

آب ورودی به تالاب‌ها کاهش پیدا کرده است

آب ورودی به تالاب‌ها کاهش پیدا کرده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: خشکسالی حادث شده در استان ورودی آب به تالاب‌ها را کاهش داده اسـت، اکثر تالاب‌های استان در شهرستان بروجن که جزو خشک‌ترین شهرستان‌ها در استان محسوب می‌شود، قرار دارند.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت تالاب‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خشکسالی حادث شده در کشور و استان ورودی آب به تالاب‌ها را کاهش داده اسـت، اکثر تالاب‌های استان در شهرستان بروجن قرار دارند که این شهرستان جزو خشک‌ترین شهرستان‌ها با کاهش بیش از ۴۰ درصدی بارش در سال زراعی جاری محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری افزود: برای حفاظت و مدیریت تالاب‌های استان در ایام خشکسالی راهکارهایی از جمله جلب مشارکت جوامع محلی برای کنترل خروجی تالاب‌ها و رعایت حق‌آبه‌های زیست محیطی تالاب‌ها در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عموما پرندگان در فصل زمستان و بهار به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری مهاجرت می‌کنند، بیان کرد: مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان در فصل زمستان سال گذشته رکورد زد که یکی از دلایل آن کاهش تجمع مردمی در ایام کرونا در حاشیه تالاب‌ها و افزایش امنیت برای پرندگان مهاجر بود.

احمدی با تاکید بر اینکه خشکسالی و تغییر نوع بارش از تبعات تغییر اقلیم در چهارمحال و بختیاری است، گفت: امیدواریم خشکسالی ادامه پیدا نکند، اما در صورت ادامه‌دار بودن خشکسالی باید سازگاری با کم‌آبی در بحث مدیریت تالاب‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: باید در شرایط خشکسالی برداشت آب از تالاب‌ها کاهش پیدا کند و همچنین برای حفظ اکوسیستم تالاب باید حق‌آبه زیست محیطی تالاب رعایت شود که خوشبختانه مسئولان استانی همکاری خوبی در این امر با اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha