• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400031007757

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

اردوگاه‌های دانش آموزی امکانی برای رشد مهارت‌ها است

اردوگاه‌های دانش آموزی امکانی برای رشد مهارت‌ها است

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اردوگاه‌های دانش آموزی مکانی امن برای غنی سازی اوقات فراغت، رشد تخصصی و اجتماعی مهارت‌های پنهان و آشکار دانش آموزان است.

فرهاد اسماعیلی دوشنبه ۱۰ خرداد در آیین افتتاحیه سالن اجتماعات اردوگاه دانش آموزی شهید دستغیب شیراز، گفت: این اردوگاه دارای قدمتی بیش از ۵۰ سال است و در سال ۱۳۵۰ افتتاح شده و در این مدت دانش آموزان زیادی از این مکان بهره مند شده‌اند. 

او افزود: اردوگاه فضایی است که زندگی واقعی تر واقعیت خود را در آن بروز می‌دهد و  این خود از لحاظ تربیتی بسیار مهم است خصوصا برای کسانی که می‌خواهند آثار کار تربیتی خود را ببینند یا یک کار تربیتی انجام دهند و در واقع یک فرآیند اجتماعی شدن در اردو طی می‌شود و درش زندگی است. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین چراغ راه و قطب نمای نظام تعلیم و تربیت است، گفت: از آنجا که سند تحول بنیادین سندی جامع است باید نگاه جامعی در اجرایی شدن به آن به دور از شعار داشته باشیم.

اسماعیلی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، وزارت آموزش و پرورش به اردوها و توسعه، تشکیل و تعمیق کار گروهی اهمیت ویژه‌ای داده و با وجود کمبودها و مشکلات منابع مالی مسائل تربیتی و آثار آنها از اولویت نیافتاده و سعی شده که حفظ شود و امروز  این سالن نیز در سخت ترین شرایط مالی ساخته شده است.

او با اشاره به راهکار ۶ .۶ سند تحول بنیادین گفت: در این بند به ایجاد یک شبکه یادگیری که به هم مرتبط هستند و ارتباط مدرسه به این شبکه یادگیری اشاره دارد که  عناصری مانند پژوهش سرا و اردوها را تعریف می‌کند و اردوها را به عنوان یکی از راهکارها و شبکه در هم تنیده یادگیری معرفی می‌کند.

اسماعیلی همچنین افتتاح سالن شهید دستغیب را گامی عمیق و مهم در اجرایی کردن سند تحول بنیادین دانست و گفت: اگر چه این گام در سطح کلان کوچک است اما اگر این گام‌ها گام به گام برداشته نشود حرکت رو به جلویی نخواهد بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: از آنجا که دانش آموزان ما در دوران کرونا در قرنطینه و شرایط سختی به سر می‌برند باید آمادگی کامل داشته باشیم که در دوران پساکرونا به بهترین نحو پذیرای نیازهای آنها باشیم و امیدوارم  بتوانیم از این فضا برای تقویت روحیه آنها به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha