• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400031007142
  • منبع : نمایندگی سمنان

پیش بینی ۷۷۸ صندوق اخذ رای در استان سمنان

پیش بینی ۷۷۸ صندوق اخذ رای در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مستندسازی عملکرد هیئت بازرسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان سمنان باجدیت دنبال شود.

منوچهر فخری در نشست مشترک اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان و شهرستان‌های سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: کارهای بسیار خوبی از سوی هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان انجام شده و وزارت کشور تا به اینجای کار از عملکرد این هیئت براساس گزارش های رسیده رضایت دارد.
وی خاطرنشان کرد: در فرایند برگزاری انتخابات ارکان مختلفی نقش دارند که به مانند پازل این ارکان برای حُسن اجرای انتخابات به یکدیگر کمک می‌کنند و هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان از اعضای اصلی این پازل است.
رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تلاش شد تا بهترین افراد در هیئت بازرسی استان و شهرستان های سمنان فعالیت داشته باشند و انجام فرایند بازرسی در انتخابات دارای ملزوماتی است که با آموزش و مطالعه باید انجام امور براساس چارچوب های تعیین شده باشد.
فخری اضافه کرد: ۱۰ مدیرکل ستادی، هفت معاون فرماندار و بخشدار و هفت مدیر ادارات در استان و شهرستان ها در هیئت بازرسی شهرستان ها و استان فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: حُسن اجرای قانون و وظایف در نظر گرفته شده در دستور کار اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان باشد و بازرسان و سربازرسان در شعبه های اخذ رای و دیگر فرایندهای برگزاری انتخابات حق دخالت در کار اجرایی انتخابات را ندارند و فقط وظایف نظارتی خود را به نحو شایسته انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با تیم حرفه ای که در هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان فعالیت دارند به نظر می رسد اتفاق خاصی در انتخابات پیش رو نمی افتد و انتخابات در صحت و سلامت برگزار می شود.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان گفت: باتوجه به شیوع کرونا ویروس، توجه به نیروی انسانی برای پیشبرد امور در امر بازرسی انتخابات به صورت جدی در دستور کار هیئت شهرستانی بازرسی انتخابات استان سمنان باشد.
فخری تصریح کرد: اشرافیت به قانون و قانون خوانی با جدیت دنبال و بازرسی ها از صندوق های رای براساس اولویت بندی خواهد بود و توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعبه های اخذ رای باجدیت پیگیری شود.
وی افزود: آموزش های حضوری و قانون خوانی در فضای باز باشد و پیشگیری و ممانعت از تخلف، استقلال در انجام وظایف ، تداخل نداشتن فعالیت ها با ستاد اجرایی انتخابات استان ، آموزش بازرسان و سر بازرسان و مستندسازی و تدوین گزارش فعالیت ها هیئت بازرسی با جدیت دنبال شود.

حجت‌ الله ولی‌پوری اصلانی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و عضو و دبیر هیئت بازرسی استان سمنان از ارسال ۸۲ گزارش هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان به وزارت کشور خبر داد و اظهار کرد: از گزارش های ارسالی هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان به وزارت کشور، ۴۲ مورد مربوط به شهرستان دامغان و ۲۴ مورد مربوط به شهرستان گرمسار بوده است.

ولی پوری اصلانی از افزایش صندوق های اخذ رای به دلیل شرایط کرونایی و با هدف تامین حداکثری سلامت شرکت کنندگان در انتخابات خبر داد و گفت: ۷۷۸ شعبه اخذ رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در نظر گرفته شده که ۴۸۲ شعبه اخذ رای برای مناطق شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای برای مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه باهدف مدیریت مقابله با شیوع کرونا ویروس، احتمال کاهش یا افزایش صندوق های اخذ رای در استان سمنان وجود دارد اضافه کرد: از تعداد ۷۷۸ شعبه اخذ رای در استان سمنان، ۲۳۸ شعبه اخذ رای مربوط به شهرستان شاهرود، ۱۵۲ شعبه اخذ رای مربوط شهرستان سمنان، ۱۳۷ شعبه اخذ رای مربوط به شهرستان دامغان و ۷۵ شعبه اخذ رای مربوط به شهرستان گرمسار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha