• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400030906586
  • خبرنگار : 71468

استقبال روسای فدراسیون های ایران از همکاری با ورزش افغانستان

استقبال روسای فدراسیون های ایران از همکاری با ورزش افغانستان

روسای فدراسیون های ایران اعلام آمادگی کنند که تجربیات رشته های خود را در اختیار ورزش افغانستان بگذارند. 

به گزازش ایسنا،  مسئولان ورزش افغانستان پس از  امضا تفاهم نامه با کمیته ملی المپیک ایران، نشستی را با روسای فدراسیون ها برگزار کرد. 

محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، محمد رضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی، امیر صدیقی رییس فدراسیون ووشو، رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال، مهدی پاکدل رییس فدراسیون هندبال به همراه پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی و بهداد سلیمی عضو کادر سرپرستی کاروان حضور داشتند. 

داورزنی رییس فدراسیون والیبال در این نشست گفت: ما اعلام می کنیم آماده همکاری با کشور افغانستان هستیم تا والیبال را در این کشور احیا کنیم. 

نصیرزاده بیان کرد: امیدوارم با همکاری دو کشور بتوانیم زمینه ورود پرورش اندام را به بازی های آسیایی ۲۰۲۶ فراهم کنیم‌. 

پولادگر نیز گفت: هر شرایطی برای تکواندوکاران کشورمان بوده برای برادران هم دین و هم زبانمان از افغانستان نیز فراهم کردیم‌. ۱۰۵۸۴ نفر از برادران افغان در سامانه تکواندو ثبت شده و همه شرایط برای حضور آنها در دوره های بین المللی وجود داشته است. در همه رویدادها حتی بیش از یک تیم از افغانستان حضور داشته و موفقیت آنها را موفقیت خود می‌دانیم‌ تنها مدال افغانستان در تکواندو و توسط کسی که تکواندو را در ایران یاد گرفته است، کسب شد. 

او ادامه داد: البته مشکلاتی از ناحیه افغانستان وجود دارد و اجازه شرکت در مسابقات را نمی‌دهند. امسال یکی از ورزشکاران افغان را تحت عنوان تیم پناهجویان در مسابقات انتخابی اردن شرکت دادیم که مدال برنز گرفت. از آقای صالحی امیری خواستم برای وایلد کارت او اقدام کند و  پتانسیل خیلی بالایی در تکواندو ایران وجود دارد که می‌توانید از آن  بهره ببرید. در قهرمانی آسیا نیز یک تیم از پناهجویان خواهیم داشت. کلاس کاری برخی از آنها  بسیار بالا است.

رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: ما جلسات زیادی با رییس فدراسیون افغانستان داشتیم و در بخش مربیگری و داوری  ارتباط خوبی وجود دارد. ما آمادگی این داریم برای افزایش سطح دانش داوران افغان اقدامات موثر تری انجام دهیم و کلینیک های داوری رسمی و غیر رسمی برگزار کنیم. در بخش پایه نیز آمادگی اعزام مربیان را داریم.  

ولی رحمی رییس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش افغانستان گفت: باید از امکاناتی در اختیار  ورزشکاران افغان قرار دادید تشکر کنم. باعث دلخوشی است مدیران ورزشی ایران را دیدم. امیدوارم بتوانیم با کمک شما به ورزش افغانستان خدمت کنم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha