• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400030906470
  • خبرنگار : 50022

وزیر راه و شهرسازی:

پروژه‌های تاریخی و ۲۰ تا ۳۰ ساله راهسازی را جمع کرده‌ایم

پروژه‌های تاریخی و ۲۰ تا ۳۰ ساله راهسازی را جمع کرده‌ایم

ایسنا/البرز وزیر راه و شهرسازی گفت: طی این مدت پروژه‌های تاریخی که از ۲۰ تا ۳۰ سال پیش در کشور شروع شده بود و پیشرفت چندانی هم نداشت را جمع کردیم و فقط چند پروژه دیگر باقی مانده که این موضوع تکمیل شود

محمد اسلامی روز یکشنبه ۹ خرداد در مراسم افتتاح مسیر هشتگرد-طالقان گفت: امروز یکی از مطالبات دیرین مردم طالقان افتتاح شد تا مردم از راه کوتاه‌تر استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه طالقانی‌ها در همبستگی اجتماعی زبانزد هستند، افزود: امیدوارم مسافرانی که از این جاده عبور می‌کنند حداکثر سرعت مطمئنه  ۸۰ کیلومتر بر ساعت را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش زیادی صورت گرفت تا تونل این مسیر نیز به همراه جاده افتتاح شود، گفت: اما نکته اینجاست که این راه در ابتدا به صورت راه روستایی طراحی شده بود و وقتی بخواهیم در این پلتفرم تغییر ایجاد کنیم کار بسیار سخت می‌شود. ساختار زمین‌شناسی منطقه به گونه‌ای است که وقتی به زمین دست می‌زنید دیگر نمی‌توان کاری کرد.

اسلامی تصریح کرد: در هر حال افتتاح این مسیر مبارک مردم باشد. این جاده جزو جاده‌های زیبای کشور است. تمهیدات لازم برای استقرار پلیس انتظامی و پلیس راه و ایجاد یک مجتمع رفاهی در مسیر اندیشیده شود.

وی در ادامه گفت: طی این مدت پروژه‌های تاریخی که از ۲۰ تا ۳۰ سال پیش در کشور شروع شده بود و پیشرفت چندانی هم نداشت را جمع کردیم و فقط چند پروژه دیگر باقی مانده که این موضوع تکمیل شود. مسیر هشتگرد-طالقان یکی از این پروژه‌ها بود.

وزیر راه و شهرسازی به وضعیت مسکن مهر در استان البرز هم اشاره و اعلام کرد: از ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در البرز فقط ۹۰۰ واحد برای پایان کار باقی مانده تا جشن اختتامیه برگزار شود.

به گزارش ایسنا، پروژه هشتگرد-طالقان که امروز افتتاح شد، ۳۴ کیلومتر طول دارد و مسیر دسترسی مردم طالقان به آزادراه را ۴۰ دقیقه کمتر می‌کند. همچنین این راه مسیری زیبا جهت بهره برداری گردشگری است.

در ادامه این برنامه نیز ۱۷۰۸ واحد مسکن مهر در شهرک ابریشم، شهرک مهر البرز و شهرجدید هشتگرد به بهره‌برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی ۱۴۴۸ واحد مسکن طرح اقدام ملی در شهرستان های کرج، فردیس، نظرآباد و شهرجدید هشتگرد آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha