• پنجشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400030604923
  • خبرنگار : 50042

استاندار گیلان مطرح کرد

انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی است/ قطع برق ادارات پرمصرف

انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی است/ قطع برق ادارات پرمصرف

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: شرکت توزیع برق استان یک ارزیابی از میزان مصرف ادارات در سطح استان انجام دهد و میزان مصرف هر اداره به آنها ابلاغ شود، به دستگاه‌های پر مصرف ابتدا تذکر و اخطار داده شود و سپس برق ادارات پرمصرف قطع شود.

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره)، شهدا و رزمندگان، اظهار کرد: اقتدار، عزت، سربلندی، آزادی این ملت و مجاهدت‌های امام(ره) کشتی انقلاب در تلاطم مواج دریای تحولات منطقه‌ای و جهانی از دهه 70 هجری تاکنون با رهبری‌های داهیانه بنیان گذار فقید و رهبر انقلاب بیمه شده و به واسطه استفاده از مهم‌ترین رکن یعنی اقتدار و قدرت استمرار یافته است.

استاندار گیلان افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استمرار و اقتدار نظام مرهون همت این ملت بزرگ، وحدت، انسجام و همدلی آنها بوده است.

زارع با بیان اینکه توکل و اعتقاد به خدا، ایدئولوژی اسلامی و مردم سالاری دینی از ارکان موثر در این پیروزی است، گفت: قطعا باید قدر این کشور سربلند و نظام مردم سالاری دینی را بدانیم. آنچه که ارامش را به ارمغان آورده وحدت، انسجام، وفاق و همدلی است لذا این مهمترین رویکردی است که همواره مورد توجه دولت است.

وی ادامه داد: امروز در آستانه مهم‌ترین رویداد سیاسی –اجتماعی سال هستیم که بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی احتیاج داریم؛ جامعه ما می‌تواند با الگوگیری از مدیریت اجتماعی، دلسوز، اراده، روحیه و امید به آینده و تلاش از مشکلات عبور کند.

استاندار گیلان بیان کرد: با مشارکت مردم همانگونه که در این سال‌های سخت و دشوار کارهای بزرگی در این مملکت انجام شده با تلاش و کوشش رهایی از مشکلات و موانع هم امکانپذیر خواهد بود.

واحدهای تولیدی گیلان در مسیر توسعه و رونق

زارع خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی هم با چالش‌هایی مواجه هستیم که با حمایت و مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم شاهد رونق در عرصه تولید و اشتغال باشیم. در طی هفته‌های اخیر در فرصت‌های پیش آمده بازدیدی از چندین واحد تولیدی داشتیم که در مسیر توسعه قرار گرفته‌اند و لحاظ نوع فعالیت و ظرفیت اشتغال در حال گسترش هستند که باعث امیدواری است.

وی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های توسعه یافتگی دانست و گفت: صنعت گردشگری این قابلیت را دارد که زمینه فعالیت و اشتغال را در خیلی از روستاها رونق دهد و با تقویت زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی در گیلان، این استان بیشتر از سایر استان‌ها امکان بهره‌برداری دارد و باعث معرفی فرهنگ غنی این مردم می‌شود.

استاندار گیلان افزود: بهره برداری از پروژه‌ای در منطقه حیران آستارا یکی از پروژه‌هایی بود که با حضور وزیر میراث فرهنگی و توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در گیلان به بهره برداری رسید که از نمونه‌های همکاری دولت با بخش خصوصی است.

زارع با اشاره به اینکه معتقدم گردشگری یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در تحقق شعار سال هم نقش آفرین باشد و ادامه داد: انشاالله پس از فروکش کردن کرونا زمینه افزایش درآمد و معیشت مردم را فراهم می‌کند.

دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در گردشگری گیلان

وی یکی از راه‌های رونق اشتغالزایی را گردشگری دانست و تصریح کرد: طرح‌های متفاوتی در حوزه گردشگری در دولت 11 و 12 ارائه، پیگیری و اجرا شد که یکی از نمونه‌های تلاش دولت وبخش خصوصی را امروز در منطقه حیران آستارا شاهد بودیم.

استاندار گیلان بیان کرد: با انجام واکسیناسیون کرونا امیدواریم در نوروز آینده به مراتب بیشتر شاهد ورود گردشگران خواهیم بود براین اساس از سرمایه گذاران و هم‌استانی‌های خودمان دعوت می‌کنیم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اقدام کنند.

زارع گفت: انجام واکسیناسیون همگانی تا پایان سالجاری ادامه دارد لذا نیاز است همه فرماندارارن و دستگاه‌های اجرایی این همراهی و همکاری را داشته باشند تا از تجمع افراد در مراکز تزریق واکسن پیشگیری شود؛ این کار بزرگ، مستمر،طولانی و طاقت فرساست که همراهی و همکاری همگانی را میطلبد.

وی در خصوص خاموشی‌ها و مصرف بهینه برق خاطرنشان کرد: خشکسالی به گونه‌ای است که براساس گزارش‌ها در طول 50 سال گذشته این میزان کاهش بارش بی سابقه بوده؛ میزان تولید برق در سه سال اخیر افزایش خوبی داشته است اما میزان مصرف بیش از حد انتظار است.

زارع با بیان اینکه قطعا با صرفه جویی، مدیریت مصرف امکانپذیر است، اضافه کرد: نکته دیگر استفاده غیرمجاز استخراج رمز ارزهای دیجیتال است که در همه استان‌ها غیرمجاز اعلام شده و لذا مردم عزیز هر جایی که از چنین تخلفی اطلاع داشتند گزارش کنند.

قطع برق ادارات پرمصرف استان

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف آب و برق در کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است، خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که برای مدیریت مصرف برق ناگزیر به اعمال خاموشی‌های زمانبندی شده هستیم. باید از خودمان و دستگاه‌های اجرایی شروع کنیم. در این راستا شرکت توزیع برق استان یک ارزیابی از میزان مصرف ادارات در سطح استان انجام دهد و میزان مصرف هر اداره به آنها ابلاغ شود، به دستگاه‌های پر مصرف ابتدا تذکر و اخطار داده شود و سپس برق ادارات پرمصرف قطع شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ممکن است در روزهای آتی برای کاهش مصرف برق کاهش ساعت اداری را در پیش داشته باشیم که در این راستا دستگاه‌ها پیشنهادات خود را ارائه کنند، تاکید کرد: استفاده از انرژی‌های خورشیدی حتما در دستورکار قرار گیرد و در این راستا اعتبار استانی هم پیش بینی می‌شود.

زارع با بیان اینکه انتخابات مظهر اراده ملی و نمایش اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی است، افزود: برای برگزاری انتخابات قانومند و امن شوراهای اسلامی، میان دوره ای مجلس و ریاست جمهوری در استان آمادگی کامل وجود دارد.

برای صیانت از آرای مردم به هیچ وجه خطر و سهل الانگاری را نمی‌پذیریم

وی اضافه کرد: لازمه انتخابات امن و سالم این است که همزمان سلامت مردم را مورد توجه قرار دهیم و متناسب با شرایط کرونایی پیش بینی‌های لازم انجام گیرد؛ مجموعه ارکان دولت در تلاش هستند تا زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند. برای حراست و صیانت از آرای مردم به هیچ وجه خطر و سهل الانگاری را نمی‌پذیریم.

زارع اظهار کرد: برای صیانت از حقوق مردم، انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان همه موظفند براساس مر قانون عمل کنند که بر مبنای انصاف و عدالت است؛ هیچ فردی نباید از امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده کند. حفظ بی طرفی و امانتداری برای همه دست اندر کاران و ناظران در انتخابات ضروری است. باید خدمت را به عنوان نعمت خدادادی فرصتی برای جلب رضایت مردم بدانیم.

استاندار گیلان ادامه داد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات یک روز است اما تاثیرات چندساله می‌گذارد که بسیاری از بدخواهان امیدوارند این انتخابات با حضور حداقلی باشد، اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری انتخابات موجب آبروی نظام و مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha