• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400023021901
  • خبرنگار : 50286

با حضور استاندار کرمان صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی باند دوم محورجیرفت - بافت - سیرجان به طول ۲۲ کیلومتر

آغاز عملیات اجرایی باند دوم محورجیرفت - بافت - سیرجان به طول ۲۲ کیلومتر

ایسنا/کرمان با حضور استاندار کرمان عملیات اجرایی باند دوم محور جیرفت – بافت - سیرجان به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر۲۵۴ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، "علی زینی وند" استاندار کرمان امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: وقتی همه به صورت هم افزایی مطالبات را بیان می کنند نتیجه می دهد  و با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه باید  به زیرساخت های مورد نیاز بیش از این  توجه شود.

وی با اشاره به  تقسیمات کشوری و ارتقای بخش اسماعیلی و ساردوییه جیرفت به شهرستان اظهار کرد: زمینه کار وجود دارد و پیگیری می کنیم اما یک بحث مد نظرتان باشد نباید در تقسیمات کشوری معارض وجود داشته باشد وگرنه کار سخت می شود.

زینی وند با اشاره به آخرین وضعیت پروژه گازرسانی به درب بهشت گفت: در حوزه گازرسانی مشکل حل شده و باید تعیین تکلیف شود که پروژه هرچه سریعتر اجرا شود.

استاندار کرمان زیرساخت های شهرهای کوچک را ضعیف عنوان‌ کرد و افزود: شهرهای کوچک زیرساخت ندارند و دولت باید کمک کند تا نیازهای رفاهی و اجتماعی مرتفع شوند.

وی همچنین با قدردانی از خدمات اداره‌ کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: علی رغم کمبود اعتبارات در حوزه جنوب کرمان طرح های راهبردی عظیمی  در حال اجرا است و بزرگراه هایی که به سمت کهنوج - بندرعباس - رودان در حال انجام است نمونه ای از  اقدامات موثر در توسعه زیرساخت محسوب می شوند.

زینی وند بر لزوم مشارکت اجتماعی تاکید کرد و افزود: برای هر کاری باید مشارکت اجتماعی باشد اگر بحث اجتماعی نبود این قطعه باید در منطقه دلفارد اجرا می شد.

استاندار کرمان اجرای راه آهن بم – جیرفت - جاسک را نیز الزامی عنوان کرد و گفت: محورهای مهمی در دست اجرا است که جنوب کرمان را  بدون  واسطه به دریا وصل می کنند و این محور گردشگری، ترانزیتی و استراتژیک است و از طرفی  ساردوییه، درب بشهت، رابر و بافت را تحت تاثیر قرار می دهد و یک شریان حیاتی است.

 زینی‌وند در پایان از پیگیری برای توسعه محورهای ارتباطی و ریلی جنوب  استان کرمان  خبرداد.

به گزارش ایسنا، "محمد ساردویی" مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی  باند دوم محور جیرفت – بافت - سیرجان گفت: این قطعه به طول ۲۲ کیلومتر و اعتبار ۲۵۴ میلیارد تومان آغاز شده است و ۲۳ کیلومتر نیز با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان نیز در دست اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در حال حاضر ۹۲ کیلومتر بزرگراه و ۳۳ کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

ساردویی از احداث ۲۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۶ کیلومتر راه اصلی، ۸۸۴ کیلومتر راه فرعی ۲ هزار و ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی از ابتدای راه اندازی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبرداد و گفت: در سال های اخیر ۱۱۸ کیلومتر بزرگراه، ۴۷ کیلومتر راه اصلی و ۱۱۰۰ کیلومتر راه فرعی با اعتباری بالغ بر هزارو ۱۴۰ میلیارد تومان احداث شده است.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان در دومین روز سفر خود به جنوب کرمان از موزه جیرفت، تپه های باستانی کنارصندل، محلات هدف بازآفرینی شهری، پروژه فرهنگی در دست اجرای کلرود، عملیات رفع نقاط حادثه خیز محور جیرفت - بلوک، عملیات گازرسانی به بخش ساردوییه بازدید بعمل آورد و همچنین در نشست مشترک با رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور و مدیران جهادکشاورزی جنوب کرمان حضور پیدا کرد.

دیدار با خانواده معظم شهید امنیت سجاد آباریان که سال ۱۳۹۵ در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل گردیده است از جمله  برنامه های پایانی سفر زینی وند به جیرفت بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha