• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400022718743
  • خبرنگار : 50212

یک مسئول اعلام کرد:

افزایش تعرفه درمان باری بر دوش مستمری‌بگیران/ بازنشستگان صنایع در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند

افزایش تعرفه درمان باری بر دوش مستمری‌بگیران/ بازنشستگان صنایع در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند

ایسنا/مرکزی عضو اصلی هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کشور گفت: افزایش میزان تعرفه‌های درمانی برای جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران که از بنیه اقتصادی ضعیفی برخوردارند مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و پرداخت این میزان تعرفه از توان آنها خارج است.

علیرضا امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اخیراً تعرفه خدمات تشخیص درمان در بخش‌های دولتی و خصوصی سال ۱۴۰۰ در موارد مختلف درمان‌های بستری و سرپایی و هزینه‌ بخش‌های مراقبت‌های ویژه در تمام مراحل پزشکی بالاخص سقف تعرفه‌های هزینه اقامت(هتلینگ) بیمارستان‌های بخش خصوصی بعضا ۱۰۰ درصد افزایش داشته که متاسفانه درصدهای افزایش بیش از انتظار بوده و برای افراد آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و حقوق بگیر بویژه جامعه بازنشستگان که ۸۰ درصد آنها با حداقل حقوق و مستمری گذران زندگی می‌کنند و در اداره معاش درمانده‌اند دشوار است و بازنشستگان توان هزینه‌های درمانی با این میزان افزایش را ندارند.

وی تصریح کرد: افزایش میزان تعرفه‌های درمانی برای جامعه بازنشستگی که از بنیه اقتصادی ضعیفی برخوردارند مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، چرا که بازنشستگان و مستمری بگیران به دلیل کهولت سن باید بطور مستمر تحت درمان و مصرف دارو باشند که پرداخت این میزان تعرفه از توان آنها خارج است.

 رییس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان مرکزی خواستار بازنگری  در تعرفه‌های درمانی ابلاغی و تعدیل آنها با دستور عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان شد و افزود: از استاندار مرکزی انتظار می رود تا دستور لازم برای بازنگری در این خصوص را از طریق کارگروه مربوطه با ملاحظات لازم و با تخفیف‌های ویژه بالاخص در بخش خصوصی با شرکت  بیمه آتیه سازان حافظ که طرف قرارداد بیمه‌های مکمل درمان بازنشستگان هستند صادر کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم ارائه خدمات مناسب توسط سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان، کانون‌های بازنشستگی ناگزیر به انعقاد قراردادهای بیمه درمان تکمیلی کرده‌اند که در قرارداد جاری با مبلغ ۶۵۰ هزار ریال ماهیانه برای هر نفر با مشکلات فراوان توانستیم این قرارداد را  تایید و جاری کنیم و از آنجاکه سقف تعرفه‌ها افزایش چشمگیری داشته و مراکز درمانی خصوصی همکاری در تخفیف با شرکت بیمه آتیه سازان ندارند و این شرکت انگیزه‌ای برای انعقاد قرارداد با مراکز درمانی خصوصی ندارد، بنابراین هزینه‌های بیمارستانی متحمل شده را بایستی بازنشستگان و مستمری‌بگیران نقدا پرداخت کنند که باعث نارضایتی بیمه شدگان شده و از طرفی با این وضعیت در سال آینده نیز بیمه تکمیلی نخواهیم داشت.

او افزود: تعرفه‌های برقرار شده بایستی به صورت استانی بوده و حداقل بین شهرهای تهران، اراک، سیستان و بلوچستان و ... تفاوت وجود داشته باشد ولی بخش خصوصی در این استان خود را هم تراز با مراکز درمانی درجه یک تهران مقایسه و هم تراز کرده که با واقعیات فاصله دارد و براین اساس نیازمند بازنگری و تعدیل است.

امیری در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: خوشبختانه شجره متناسب سازی حقوق بازنشستگان بالاخره پس از فراز و نشیب‌ها و پیگیری‌های مداوم، بحث و گفتگوها، مکاتبات و مذاکرات و جلسات بسیار طاقت فرسا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی، برنامه و بودجه و تلفیق، روسای جمهور سابق و فعلی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، معاونت‌های ریاست جمهوری در امور حقوقی و برنامه و بودجه و مکاتبات بی شمار از سوی کانون‌های شهرستانی، استانی و کانون عالی بازنشستگان کشور و همچنین گروه‌های مجازی با مسئولین ارشد نظام از جمله ریاست جمهوری و ریاست قوه مقننه به بار نشست.

وی ادامه داد: اجرای متناسب سازی در دو مرحله در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ عملیاتی شد و رضایت نسبی بازنشستگان را فراهم کرد و این دستاورد بزرگ که در طول ۴۰ سال سابقه نداشته در فاز اجرائی قرار گرفت البته پیگیری دائمی شدن متناسب سازی و موضوع اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی و احیای سه جانبه گرایی در دستور کار قرار دارد و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

او تصریح کرد: با توجه به وضعیت جامعه و تشدید همه گیری ویروس کرونا و تأکید مسئولین ارشد استان مبنی بر عدم هرگونه تجمع، کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران استان با هرگونه تجمع تحت هر عنوانی مخالف بوده و تأکید می‌شود که این درخواست را مورد توجه قرار دهند.

امیری همچنین گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان در کلیه شهرها بیش از ۵۰ سال سن دارند و به جهت صنعتی بودن مشاغل شان متأسفانه اکثر آنها دچار بیماری‌های شغلی و زمینه‌ای هستند و از افراد پرخطر در درگیری با کروناویروس به شمار می‌روند لذا انتظار می رود نسبت به اختصاص سهمیه تزریق واکسن کرونا به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و خانواده آنها اقدام شده و این افراد در اولویت قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha