• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400020704883
  • خبرنگار : 50163

همزمان با سراسر کشور محقق شد؛

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در زنجان

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در زنجان

ایسنا/زنجان فاز ۲ واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از امروز (۷ اردیبهشت‌ماه) همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز شده و اطلاع‌رسانی به افراد با تماس تلفنی خواهد بود.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس سامانه سیب، در استان زنجان نزدیک به ۱۸ هزار نفر افراد بالای ۸۰ سال داریم که مشخصات کامل این افراد در سامانه سیب معاونت بهداشت دانشگاه ثبت شده و تزریق واکسن به این افراد طی تماس تلفنی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه افرادی که در فاز یک واکسن دریافت کردند، کادر بهداشت و درمان بودند، ادامه داد: تعدادی از این افراد تمایل به تزریق واکسن نداشتند که مسئولیت این کار را هم قبول کردند و به‌ صورت کتبی نیز تعهدنامه دادند که اگر دچار عارضه‌ای شوند، مسئولیت با خودشان است.

این مسئول با یادآوری اینکه گروهی هم که در گذشته مبتلا شدند، باید منتظر باشند تا شش ماه از زمان ابتلا به بیماری گذر کند، گفت: امروز فاز اول را به اتمام می‌رسانیم و مجدداً در فرصت‌های بعدی افرادی که شش ماه از ابتلای آن‌ها گذشته، یا افرادی که تمایل پیدا می‌کنند که مجدداً واکسن دریافت کنند، در فاز بعدی اعلام خواهیم کرد.

قزلباش با بیان اینکه از امروز (سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه) وارد فاز ۲ می‌شویم که تزریق واکسن به بالای ۸۰ سال است، ادامه داد: در شهر زنجان علاوه بر مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت، چهار مرکز اصلی نیز راه‌اندازی می‌شود تا مردم بتوانند به‌ راحتی حضور پیدا کرده و از این واکسن‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه افراد بالای ۸۰ سال، طی تماس تلفنی مسئولان و کارشناسان مربوطه، به مرکز مورد نظر، برای دریافت واکسن فراخوانده می‌شوند و لازم نیست که مراجعه حضوری به مراکز داشته باشند، ادامه داد: علاوه بر این، مردم می‌توانند برای دریافت هرگونه اطلاعات با شماره تلفن ۳۳۰۱۹۰ و یا با شماره تلفن مراکز جامع سلامت تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص واکسن بیماران خاص مثل دیابت، سرطان و این‌گونه موارد نیز با هماهنگی انجمن‌های مورد نظر در استان و طبق لیست مرکز بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، مراکز تزریق واکسن به تدریج و نوبتی، با این افراد برای تزریق واکسن تماس می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha