• یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400020502652
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

فرماندار شهرستان بندرخمیر:

عادی انگاری شهروندان باعث تسریع در چرخه انتقال کرونا شده است

عادی انگاری شهروندان باعث تسریع در چرخه انتقال کرونا شده است

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان بندرخمیر گفت: عادی انگاری برخی شهروندان، باعث شده چرخه انتقال این بیماری در شهرها یا روستاها ادامه دار و حتی گسترش یابد که نشان از بی توجهی این افراد به موضوع است.

میرهاشم خواستار در گفت و گو با ایسنا، افزود: در موضوع بیماری کرونا، حدود دو ماه است که شهرستان خمیر دچار وضعیت نارنجی و سپس قرمز شده و بیش از یک هفته نیز از ایجاد محدودیت ها و تعطیلی صنوف در شهرستان می گذرد اما عادی انگاری برخی شهروندان، باعث شده چرخه انتقال این بیماری در شهرها یا روستاها ادامه دار و حتی گسترش یابد که نشان از بی توجهی این افراد به موضوع است.

وی بیان کرد: تا همگان این موضوع را جدی نگیرند و برای کاهش روند شیوع کرونا تلاش نکنند، قطعاً شرایط فعلی در شهرستان ماندگار خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت کرونا در شهرستان عنوان کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان و لزوم انجام فرائض دینی، تلاش کنیم تا وضعیت شهرستان از لحاظ کرونا در نیمه دوم ماه مبارک به حالت عادی درآید.

فرماندار بندرخمیر در ادامه، نظارت و آگاه سازی افراد را از عوامل مهم و تأثیرگذار در پیشگیری از بیماری دانست و عنوان کرد: گرچه گزارشی مبنی بر وجود این بیماری در شهرستان مشاهده نشده، اما لازم است مسوولان مربوطه نیز، مردم را از علائم، نشانه ها و خطرات این بیماری آگاه سازند.

رئیس شورای سلامت شهرستان بندرخمیر همچنین با یادآوری اینکه مهمترین راه انتقال باکتری عامل وبا، آب آشامیدنی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد در برخی از روستاها برای آشامیدن از آب برکه ها و آب انبارها استفاده می کنند، مسوولان روستایی با همکاری بهداشت، با جدیت موضوع سلامت آب آشامیدنی را دنبال کنند.

فرماندار خمیر  در خصوص افزایش سگ های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهرها و روستاها نیز عنوان کرد: گرچه جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب از وظایف شهرداری ها و دهیاری ها محسوب می شود، اما با توجه به هزینه های بالای نگهداری، سایر دستگاه ها نیز باید در این امر کمک کنند و در این راستا خواستار تشکیل کارگروه تخصصی با همین موضوع جهت اقدام عملی برای رفع این مشکل شد.

خواستار در پایان خاطرنشان کرد: نقش آفرینی فعالان حوزه محیط زیست و انجمن حمایت از حیوانات و استفاده از ظرفیت آنان در این بخش نیز مهم است و می توان از ظرفیت این گروه برای رفع این معضل استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha