• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400013017833
  • خبرنگار : 71567

مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد

جهت دهی و هدایت فعالیت اعضای هیات علمی به سمت مسئولیت های اجتماعی

جهت دهی و هدایت فعالیت اعضای هیات علمی به سمت مسئولیت های اجتماعی

مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس از ارزیابی عملکرد این دانشگاه بر اساس شاخص های مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: دانشگاه بدون مشارکت موثر اعضای هیات علمی خود نمی تواند مسئولیت اجتماعی را انجام دهد و هدف اصلی، جهت دهی و هدایت فعالیت های اعضای هیات علمی دانشکده ها به سمت مسئولیت های اجتماعی در راستای نیل به دانشگاه نسل چهارم است.

به گزارش ایسنا، دکتر نهاوندی در نشست بررسی عملکرد دانشکده های دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از عملکرد دانشکده ها ارائه داد و گفت: از سال ۱۳۹۹ وزارت علوم فعالیت های دانشگاه را در مسئولیت های اجتماعی، رصد می کند و از این به بعد ارزیابی عملکرد دانشگاه ها بر اساس شاخص های اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس حرکت به سوی ایفای نقشی فعال در حل مسایل جامعه و پاسخگویی به نیازها، توجه بیشتر به نیازهای جامعه در برنامه درسی و هدایت برنامه پژوهشی به سمت رفع نیازهای واقعی جامعه، توجه بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه به اهداف توسعه پایدار (یعنی توجه به فقر، گرسنگی، سلامتی وتندرستی، آموزش، برابری جنسیتی، آب تمیز، انرژی پاک و مقرون به صرفه، شغل شایسته و رشد اقتصادی، صنعت، کاهش نابرابری ها، جوامع و شهرهای پایدار، تولید و مصرف با مسئولیت ، اقدامات اقلیمی، اکوسیستم های آبی، اکوسیستم های زمینی، صلح و عدالت( را از اهداف ارزیابی دانشکده ها بر مبنای شاخص های اثرات اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی با اشاره به شاخص های ارزیابی دانشکده ها خاطر نشان ساخت: بر این اساس، فعالیت های بالقوه دانشکده ها بر اساس اهداف توسعه پایدار (SDGs )در نظام رتبه بندی THE و مسئولیت های اجتماعی ابلاغ شده از وزارت علوم استخراج شده است. فعالیت ها در پنج دسته کلی تحقیقات انجام شده، مشارکت در سیاستگذاری در سطح محلی منطقه ای و بین المللی، برگزاری دوره های آموزشی با هدف انتقال دانش به جامعه، ایجاد استارت آپ یا شرکت های دانش بنیان و همکاری با سازمان ها تعریف شده است. در این راستا باید فعالیت های پژوهشی اساتید با توجه به نیازهای جامعه و مردم انجام شود و اهداف مطرح شده مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه دکتر محمد تقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: پردیس ها و دانشکدها، شاخص های اعلام شده را مد نظر قرار دهند زیرا این شاخص ها در ارزیابی و رصد دانشگاه و نیز رتبه بندی بین المللی و ارزیابی در حوزه مدیریت سبز، موثر خواهند بود و لازم است در اقدامات اجرایی، آموزشی و تحقیقاتی اساتید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha