به گزارش ایسنا، باشگاه پرسپولیس پس از انتشار یک پست اینستاگرامی عجیب درباره جنگ سالهای دور ایران و هند، حالا با شکایت رسمی فدراسیون فوتبال هند، با خطر مجازات سنگین روبهرو است اما نکته مهم ماجرا اینجاست که پرسپولیس درحالی خود را برای مجازاتهای احتمالی آماده میکند که عملا اختیاری برای اداره فضاهای رسانهای خود ندارد.
شاید عجیب و باورنکردنی به نظر برسد اما بر اساس قرارداد باشگاه پرسپولیس و شرکت کارگزارش که به امضای مدیرعامل وقت یعنی محمدحسن انصاریفرد رسیده، تمام فضاهای رسانهای باشگاه اعم از صفحه رسمی اینستاگرامی، حساب توییتر، کانال تلگرامی و سایت رسمی باشگاه در اختیار کارگزار قرار گرفته تا عملا رسانه باشگاه خارج از باشگاه اداره شود. توجیه این عمل هم "فعالیتهای تبلیغاتی برای درآمدزایی" اعلام شد اما عملا باشگاه از این راه درآمد چشمگیری کسب نکرد.
نکته بدتر ماجرا این است که پس از فسخ قرارداد طرفین در اردیبهشت ۹۹، در الحاقیه جدید که به امضای مهدی رسولپناه و علی رغبتی رسیده، باشگاه دوباره اداره فضاهای رسانهای خود را به کارگزار واگذار کرد با این تفاوت که این بار در قرارداد ذکر شد که مالکیت این فضاها در اختیار پرسپولیس است اما اداره آن با کارگزار خواهد بود. در بند ۲/۹ این الحاقیه که در تاریخ ۹۹/۰۲/۲۲ به امضا رسیده، آمده است: " کلیه درگاههای ارتباطی باشگاه اعم از وبسایت، شبکههای اجتماعی و غیره در مالکیت باشگاه بوده و در طول قرارداد در اختیار کارگزار قرار گرفته است." در ادامه نوشته شده: "باشکاه مسئولیت تولید اخبار رسمی، موضع گیریهای رسمی، صدور بیانیهها و اطلاعیههای رسمی را بر عهده خواهد داشت که میبایست در اختیار کارگزار قرار داده و کارگزار موظف است در زمانبندی مورد نظر باشگاه، به انتشار آن اقدام نماید. همچنین کارگزار مخیر است در خصوص ایجاد پروتکلهای امنیتی، برنامهریزی، سوژه یابی، تولید محتوای خبری و سرگرمی، انتخاب برنامهسازان، تهیه کنندگان و مجریان، در چارچوب درآمدزایی و اهداف قرارداد و نحوه انتشار با رعایت شئونات باشگاه و قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تصمیمگیری و اقدام کند."
در واقع بر اساس این بند، کارگزار در تولید «محتوای خبری و سرگرمی» مختار است اما مسئولیت هیچ یک از فعالیتهای خود در رسانههای رسمی باشگاه را نپذیرفته است!
پس انتشار آن پست جنجالی، باشگاه پرسپولیس مجبور به عذرخواهی رسمی شد و اعلام کرد که انتشار آن پست با باشگاه هماهنگ نشده بود اما بررسی قرارداد باشگاه با کارگزار نشان میدهد عملا کارگزار تعهدی برای هماهنگی جهت انتشار محتوای تولید شده خود نداشته است. این یعنی پرسپولیس باید تاوان بی خردی یک فرد را بدهد در حالی که کارگزار هیچ مسئولتی در قبال آن ندارد.
انتهای پیام
نظرات