• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400012514417
  • خبرنگار : 71548

نگاهی به اخبار روزنامه های جهان

قتل یک جوان سیاه‌پوست آتش اعتراض‌ها را بیشتر کرد

قتل یک جوان سیاه‌پوست آتش اعتراض‌ها را بیشتر کرد

«یو اس ای تودی»، روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته است که حادثه قتل در حومه مینیاپولیس، یعنی شهری که در آن پلیس متهم به قتل جورج فلوید محاکمه می‌شود، سبب شعله‌ور شدن اعتراضات در آن شهر شد. قربانی شدن جوان سیاه‌پوست ۲۰ ساله، آتش خشم و خشونت و غارت را در آنجا، شعله‌ور کرد.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۲۵ فرودین ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «یو اس ای تودی»، روزنامه آمریکایی نوشته است: حادثه قتل در حومه مینیاپولیس، یعنی شهری که در آن پلیس متهم به قتل جورج فلوید محاکمه می‌شود، سبب شعله‌ور شدن اعتراضات در آن شهر شد. قربانی شدن جوان سیاه‌پوست ۲۰ ساله، آتش خشم و خشونت و غارت را در آنجا، شعله‌ور کرد. افسر پلیس کیم پاتر و رئیس پلیس مینه سوتا استعفا دادند. کیم پاتر، افسر پلیسی است که با شلیک خود دانته رایت، جوان سیاه‌پوست را کشت.

این روزنامه در گزارش دیگری نیز نوشته است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره امکان حمله چین به تایوان، هشدار داد. چین می‌گوید تایوان بخشی از سرزمین آن است. 

_ «فایننشال تایمز» نوشته است: آمریکا در حال تحویل واکسن جانسون است. وعده تحویل جانسون به اروپا با تاخیر همراه شده و این سبب اعتراض اتحادیه اروپا شده است. سازمان بهداشت آمریکا می‌گوید به سبب اعلام ایجاد لخته خون پس از تزریق واکسن جانسون، در تولید آن تعلل پیش آمد.

_ «نیویورک تایمز»، روزنامه آمریکایی درباره حادثه شلیک در مینیاپولیس نوشت: رئیس پلیس مینیاپولیس مدعی است که شلیک به دانته رایت، جوان سیاه اتفاقی سهوی بود؛ یک حادثه ناخواسته. صدها تن از آمریکاییان، برای اعتراض مقابل مقر پلیس، شعار «پلیس قاتل» را فریاد زدند. خبرنگار این روزنامه می‌گوید: شاهد نشانه رفتن و فریاد زدن پلیس به سوی جوان سیاه بود.

اما «لس‌آنجلس تایمز» این حادثه را یک خطای غیرعمد خوانده است.

* از حاشیه خبرها:

«کیوروک» نخستین واکسن کرونایی بود، که موسسه اینگمار هور به بازار داد. واکسنی که چشم ترامپ را هم گرفت و در بوق تبلیغ آن دمید. تولید این واکسن اما خیلی زود به سبب بیماری بانی آن، متوقف شد. در همان هنگام، موسسه زیست فناوری فایزر آن را با همان فرمول، با نام بایو ان تک تولید کرد. اکنون اینگمار هور درمان شده و بار دیگر به تولید این واکسن روی آورده است تا از رقابت عقب نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha