• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400012312449
  • خبرنگار : 50182

دبیر ستاد انتخابات استان:

ثبت‌نام 8407 داوطلب انتخابات "شوراهای روستا" در کرمانشاه/ 180 "تیره عشایری" صاحب شورا می‌شوند

ثبت‌نام 8407 داوطلب انتخابات "شوراهای روستا" در کرمانشاه/ 180 "تیره عشایری" صاحب شورا می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام 8407 داوطلب برای شرکت در انتخابات شوراهای روستا در سطح استان خبر داد.

جلیل بالایی در نشست خبری امروز (23 فروردین) با اشاره به پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستاهای استان گفت: این مرحله از ثبت نام داوطلبان از 16 فروردین شروع و تا 22 همین ماه به مدت یک هفته ادامه داشت و خوشبختانه در این دوره شاهد حضور پرشور داوطلبان بودیم.

وی افزود: تعداد ثبت نامی ها در این دوره تفاوت چندانی نسبت به دوره قبل نداشته، اما در این دوره داوطلبان هم جوانتر شده و هم دارای تحصیلات بالاتری هستند، از طرفی حضور زنان هم در این دوره افزایش یافته است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این دوره در مجموع 8407 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای روستاها ثبت نام کردند و در صورت تایید صلاحیت تمامی این افراد، هم اکنون شرایط برگزاری انتخابات در تمامی روستاهای واجد شرایط مهیا است.

بالایی گفت: در مجموع در این دوره 1777 روستا و تیره عشایری استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار انتخابات شوراهای تیره های عشایری را هم داریم، چرا که تیره های عشایری بزرگ مانند یک روستای سیار هستند و این حق برای آنها محفوظ است که بخواهند شورا داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 14 هزار خانوار عشایری با جمعیت 80 هزار نفر در سطح استان داریم که شامل 180 تیره هستند که هرکدام دارای جمعیت بیش از 20 خانوار هستند و مانند یک روستای سیار محسوب می شوند.

بالایی در ادامه با اشاره به افزایش مشارکت زنان در این دوره انتخابات شوراهای روستا گفت: از مجموع 8407 داوطلب این دوره انتخابات، شش درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند که نسبت به دوره گذشته دو درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این دوره همچنین تعداد تحصیلکرده‌ها افزایش یافته و 347 نفر با مدرک کارشناسی و 61 نفر نیز با مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند.

بالایی گفت: همچنین در این دوره 19 درصد داوطلبان را اعضای سابق شوراهای روستا تشکیل می دهند و این امر نشان می دهد 81 درصد داوطلبان افرادی هستند که سابقه عضویت در شورا نداشته و برای اولین بار داوطلب ورود به این عرصه شده اند.

وی افزود: در این دوره نیروهای جوان حضور پررنگ تری دارند و 72 درصد داوطلبان زیر 50 سال سن دارند.

تایید صلاحیت اولیه 94 درصد داوطلبان انتخابات "شوراهای شهرها/ 1010 نفر تایید شدند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با اشاره به پایان گرفتن مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهرها در هیات‌های اجرایی، گفت: مهلت 14 روزه هیات های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان به پایان رسیده و ادامه کار به هیات های نظارت واگذار شده است.

وی با اشاره به ثبت نام 1110 داوطلب برای انتخابات شوراهای شهرها در این دوره، گفت: از این تعداد، 36 نفر بنا به دلایلی در زمان پروسه بررسی تایید صلاحیت انصراف دادند، همچنین با توجه به بررسی های صورت گرفته در هیات های اجرایی صلاحیت 64 نفر تایید شد.

بالایی گفت: در مجموع با پایان کار هیات های اجرایی، 1010 نفر تاکنون تایید شده و عملا 94 درصد از داوطلبان توانستند از فیلتر هیات های اجرایی عبور کنند و ادامه کار به هیات های نظارت سپرده شده است.

وی افزود: درصورت تایید صلاحیت نهایی این تعداد داوطلب، امکان برگزاری انتخابات شوراهای شهر در تمامی 34 شهر استان فراهم است و این تعداد داوطلب برای کسب 182 کُرسی شوراهای شهر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

سخنگوی ستاد انتخابات کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تایید صلاحیت اولیه، کار هیات های نظارت شروع شده و این هیات ها هم 14 روز برای بررسی صلاحیت داوطلبان فرصت دارند و در نهایت هشتم اردیبهشت ماه نتیجه تایید صلاحیت ها از طریق فرمانداری ها به داوطلبان اعلام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha