• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400011506225
  • منبع : نمایندگی مازندران

زنگ هشدار در مازندران به درآمد

شیب بسیار تند کرونا در انتظار مازندرانی‌ها!

شیب بسیار تند کرونا در انتظار مازندرانی‌ها!

ایسنا/مازندران در حالیکه هنوز تعداد زیادی از مسافران نوروزی، استان مازندران را ترک نکرده‌اند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان، زنگ خطر خیز چهارم کرونا را به صدا درآورده و معتقد است در هفته‌های آینده، خیز چهارم کرونا، در مازندران آغاز خواهد شد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رابطه تاکید کرد که، اگر در طی هفته جاری و آینده فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی به طور جدی رعایت نشود با شیب بسیار تند وارد پیک چهارم خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت ها باید شدیدا اعمال شود، گفت: نوع جهش یافته ویروس کرونا(انگلیسی) تمام شهرستان‌های مازندران را در برگرفته و در حال حاضر سوش غالب کرونا در استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهم‌ترین مکان های انتشار کرونا را رستوران ها و تالار ها عنوان کرد و ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی باید تالارها بسته شوند و رستوران ها فقط بیرون بر داشته باشند.

موسوی با اشاره به میزان بالای سرایت ویروس جهش یافته جدید کرونا از مردم خواست تا در این هفته از رفت و آمد با افراد و حضور در تجمعات پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: هنوز موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک است.

حسن حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان کاهش یافته است گفت: با توجه به بازار قبل عید و دید و بازدیدهای ایام نوروز مراعات در مقابل ویروس کرونا کاهش یافته است.

وی افزود: مردم عزیز با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باعث قطع زنجیره انتشار کرونا شوند.

حسن نژاد با بیان اینکه کسانی که به مسافرت رفتند به مدت یک هفته خود را قرنطینه کنند، تاکید کرد: با توجه به سرعت شیوع ویروس کورنا مردم به دید و بازدید خانوادگی نروند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار جابجایی درون استانی بالاتر از خارج استانی بوده است، گفت: نتایج سفرهای نوروزی، هفته اخر فروردین مشخص می شود.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری مازندران جلسات دستگاه های اجرایی به صورت ویدویو کنفرانس و با کمتر از ۱۰ نفر برگزار شود، خاطرنشان کرد: دید و بازدید های نوروزی در دستگاه های اجرایی ممنوع است.

حسن نژاد اعمال محدودیت ها در استان را منوط بر رنگبندی ها دانست و گفت: اعمال محدودیت ها بر اساس رنگ بندی در همه شهر ها طبق مصوبات ستاد کورنا اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون ۷۹۷ بیمار مشکوک و یا مبتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha