• دوشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400010903187
  • منبع : نمایندگی همدان

واکسیناسیون ۱۵۶ پاکبان در ملایر

واکسیناسیون ۱۵۶ پاکبان در ملایر

ایسنا/همدان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از واکسیناسیون 156 پاکبان این شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون ۱۵۶ نفر از پاکبانان شهرستان از صبح دیروز ۸ فروردین آغاز شده و ۳۱۲ دُز برای تزریق مرحله دوم که ۲۸ روز بعد انجام می شود، ذخیره شده است.

  دکتر محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شهرستان ملایر هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد افراد مشکوک و مثبت بستری در بیمارستان‌های شهرستان از دو تا سه بیمار به‌صورت روزانه بین هفت تا هشت بیمار متغیر است اما با توجه به سفر های نوروزی و دورهمی‌ها، احتمال تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی و یا قرمز وجود دارد.

ترکاشوند ادامه داد: افزایش تعداد بیماران بستری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، سبب قرار گرفتن ملایر در وضعیت نارنجی و یا قرمز خواهد شد که به تبع آن، محدودیت‌های بیشتر و سختگیرانه‌تری اعمال می شود پس مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش دورهمی‌های خانوادگی، کادر درمان را در کنترل این شرایط کمک کنند.

وی در ادامه به آغاز واکسیناسیون کادر درمان شهرستان ملایر در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۹۹ اشاره و تصریح کرد: شهرستان ملایر نیز همانند دیگر شهرها، بر اساس اولویت‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون کادر درمانی را با ۶۰ نفر از کادر درمان بخش‌هایICU  بیمارستان های امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی آغاز کرد و تاکنون ۶۰۰ نفر از کادر درمانی بخش‌های کرونایی، کارکنان اورژانس، مراکز ۱۶ ساعته، آزمایشگاه‌ها و مراکز سی تی اسکن، واکسن «اسپوتنیک‌وی» را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر یادآور شد: بخشی از مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان تمام شده و برخی دیگر ادامه دارد علاوه بر این حال عمومی افراد واکسینه شده خوب است و هیچ عارضه جانبی در این افراد مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان دو مرکز سالمندان امام علی (ع) و  مهر مادران سامن همزمان با کل کشور از ۲۸ اسفندماه آغاز شد و ظرف دو روز به پایان رسید، گفت: با توجه به مواجه مستقیم پاکبانان با نظافت محیط شهری و زباله‌ها، این قشر جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند و به همین دلیل در اولویت بعدی تزریق واکسن قرار گرفتند.

ترکاشوند بیان کرد: واکسیناسیون ۱۵۶ نفر از پاکبانان شهرستان از صبح دیروز هشت فروردین آغاز شده و ۳۱۲ دُز برای تزریق مرحله دوم که ۲۸ روز بعد انجام می‌شود، ذخیره شده است. در مرحله بعد نیز جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی طبق هماهنگی های انجام شده با بنیاد شهید، واکسینه خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در پایان تاکید کرد: نه تنها کادر درمان بلکه تمامی اقشار جامعه می‌توانند واکسن دریافت کنند اما این واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha