• یکشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400010802723
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خبر داد

فریدونکنار؛ رتبه نخست پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مازندران

فریدونکنار؛ رتبه نخست پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مازندران
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ارزیابی ۳۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی استان از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ گفت: شهرستان‌های فریدونکنار، ساری ناحیه ۲ و ساری ناحیه یک به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم استان را کسب کردند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ علی دهقان با اشاره به ارزیابی ۳۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی استان از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ گفت: شهرستان‌های فریدونکنار، ساری ناحیه ۲ و ساری ناحیه ۱ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم استان را کسب کردند.

وی به فعالیت‌های ۹ گانه پژوهش‌سراها اشاره و تصریح کرد: این پژوهش‌سراها در زمینه‌های زیست فناوری، نانوتکنولوژی، نجوم، کدنویسی، ادبیات، گیاهان دارویی، مسابقات آزمایشگاهی، سلول‌های بنیادی و انرژی‌های نوین فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از وجود ۳۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان مازندران خبر داده و گفت: ۹ پژوهش‌سرا به عنوان قطب استانی انتخاب شده و فعالیت‌های ۹ گانه را در قالب جشنواره علمی-پژوهشی  با پوشش دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی در سطح استان پشتیبانی و داوری می‌کنند.

دهقان با اشاره به شاخص‌های ارزیابی وزارت آموزش و پرورش از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: مقالات دانش‌آموزی، میزان حضور دانش‌آموزان در همایش‌ها و کارگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی، تشکیل انجمن‍های علمی و پژوهشی دانش‌آموزی، پوشش رسانه‌ای و فعالیت‌های خلاقانه از جمله شاخص‌های ارزیابی پژوهش‌سراها است که در قالب بارگذاری مستندات در سامانه همگام مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با تقدیر از فعالیت‌های درخور و شایسته پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان در زیست بوم جدید، تأکید کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در این مراکز، به دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های علمی و پژوهشی توصیه می‌کنم تا از ظرفیت‌های موجود در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha