• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00062130579
  • خبرنگار : 50107

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد

احتمال مسدود شدن لوپ پل‌های صدمتری مشهد/ کاهش اثربخشی ترکیبات یخ‌زدا در دمای کمتر از منفی ۶

احتمال مسدود شدن لوپ پل‌های صدمتری مشهد/ کاهش اثربخشی ترکیبات یخ‌زدا در دمای کمتر از منفی ۶
عکس آرشیوی است.

ایسنا/خراسان رضوی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پل‌هایی که به لحاظ ترافیکی ضرورت استفاده از آن‌ها احصا نشود و امکان بستن آن‌ها وجود داشته باشد را مسدود می‌کنیم و احتمال مسدود شدن لوپ‌ پل‌های صدمتری وجود دارد.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات شهرداری در زمینه لغزندگی معابر شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط و برنامه‌ای که از شب گذشته داشتیم، وضعیت تردد در سطح شهر عادی است. ۲۵۵ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی در حوزه عملیات زمستانی به کارگیری و ۸۲۰۰ تُن نمک مهیا شده که تمام آن مصرف نشده است. ۷۵۴ باکس شن و نمک را نیز در رمپ‌ها، لوپ‌ها، زیرگذرها و روگذرها پیش‌بینی کردیم.

وی با بیان اینکه از امشب دمای هوا از منفی ۶ به منفی ۱۴ درجه می‌رسد، عنوان کرد: ما برای یخ‌زدایی از ترکیبات نمکی استفاده می‌کنیم اما کارایی ترکیبات نمک از دمای منفی ۶ کاهش پیدا می‌کند، به نحوی که در دمای منفی ۱۲ دیگر کارایی ندارد و حتی ممکن است یخ بزند.

نجفی افزود: ما از امشب امکان نمک‌پاشی نخواهیم داشت، در نتیجه نمی‌توانیم یخ‌‎زدگی را از بین ببریم، تنها می‌توانیم با پاشش شن ضریب اصطکاک را افزایش دهیم. البته در این روش نیز نمی‌توانیم زیاده‌روی کنیم، زیرا استفاده زیاد از آن مخاطرات دارد و گرد سیلیکات آن سرطان‌زا است. ما شن را فقط به ضرورت به ویژه در زیرگذرها، روگذرها، رمپ‌ها و لوپ‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بخشی از کار برعهده مردم است که باید ملاحظه داشته باشند. حتی‌الامکان جز در موارد اضطراری از منازل خارج نشود، در صورت خروج از منزل خودرو آن‌ها حتما به زنجیر چرخ و لوازم ایمنی مجهز باشد.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته پل نمایشگاه از ساعت ۲ شب به بعد مسدود بود، تصریح کرد: پل‌هایی که به لحاظ ترافیکی ضرورت استفاده از آن‌ها احصا نشود و امکان بستن آن‌ها وجود داشته باشد را مسدود می‌کنیم. ایمنی مردم برای ما در اولویت قرار دارد. احتمال مسدود شدن لوپ‌ پل‌های صدمتری وجود دارد اما تا حد امکان تلاش می‌کنیم مسیرها را باز نگه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha