• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 00062126171
  • خبرنگار : 71664

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

ستاد ازدواج دانشجویان هماهنگ کننده، پیگیر و هم‌افزا است

ستاد ازدواج دانشجویان هماهنگ کننده، پیگیر و هم‌افزا است

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت:ستاد ازدواج دانشگاهیان موجب افزایش ساختار دولت نمی‌شود؛ این ستاد، یک ستاد هماهنگ کننده، پیگیر و هم‌افزا است که با کمک دستگاه ها به صورت دو یا چند جانبه در استان‌ها نیز برنامه‌هایش را اجرا می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور در نخستین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان که ظهر امروز در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت:  موضوع تشکیل خانواده در دوران دانشجویی اهمیت چرا که زیست و سن دانشجویان متفاوت است و باید در این سنین به ازدواج توجه شود. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز به موضوع ازدواج توجه کرده است؛ چرا که ازدواج مورد مطالبه دانشجویان است.

وی درباره اقدامات نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ارتباط با ازدواج توضیح داد: حدود ۳۰ سال است که در زمینه ازدواج دانشجویی فعال هستیم. رویکرد خود را  از سال ۸۸ با ترکیب و ترویج برنامه‌های اموزشی و معرفتی و یک سفر زیارتی تغییر دادیم.

معاون فرهنکی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر دستگاه‌ها در زمینه ازدواج دانشجویی به کمک نهاد نیایند، کار، اجرایی نمی‌شود. هم‌افزایی و بکارگیری توانمندی‌های دستگاه‌های دیگر می‌تواند در این زمینه اثربخش باشد. 

وی با اشاره به مطرح شدن بحث سند ازدواج دانشگاهیان و طرح آن در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این سند در ۱۳ شهریور ماه سال جاری توسط رئیس‌جمهور ابلاغ و حکم ریاست حجت‌الاسلام مصطفی رستمی به عنوان رئیس ستاد دانشگاهیان ابلاغ شد. 

حجت‌الاسلام فاطمی‌پور اظهار کرد: پس از صدور ابلاغیه، جلسات مقدماتی را به صورت ۲ به ۲ با ۲۴ دستگاه که عضو ستاد هستند، برگزار کردیم. این ستاد هستند و برخی وارد عملیات شده است‌. 

وی با بیان اینکه قوانین بالادستی، سیاست‌های حوزه خانواده و جمعیت، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها سبب سوق دادن ما به سمت کمک گرفتن از دیگر دستگاه‌ها در حوزه ازدواج دانشجویی می‌شود، توضیح داد: اگر عدد ازدواج دانشجویی مثلا ۳۰ هزار مورد است، باید بتوانیم آن را چند برابر کنیم. ازدواج دانشجویی در حوزه سیاست‌های کلان تاثیر دارد؛ چرا که ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار  نفردر شرایط دانشجویی قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha