• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 00062106395
  • خبرنگار : 50250

اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به آموزش و پرورش در سفر ریاست جمهوری به استان

اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به آموزش و پرورش در سفر ریاست جمهوری به استان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص پیدا کرده است، گفت: همچنین کمک‌های غیرنقدی از سوی بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ره و بنیاد مستضعفان به این مجموعه اختصاص پیدا خواهد کرد.

علی شهریارپور ۱۶ آذرماه در نشست شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه اختصاص اعتبار به آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک استانی سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶۲ میلیارد تومان به فصل آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۰ درصد اعتبارات استانی به فصل آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است، گفت: در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری مصوب شد که تمام مدارس کانکسی در این استان با مدارس استاندارد جایگزین شد.

شهریارپور با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری تخصیص پیدا کرده است، عنوان کرد: همچنین کمک‌های غیرنقدی از سوی بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی( ره ) و بنیاد مستضعفان به این مجموعه اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی در پایان بیان کرد: همچنین از سایر منابع و اعتبارات محرومیت‌زدایی آموزش و پرورش در تخصیص اعتبارات ویژه دیده می‌شود.

در ادامه افشین امیریان- سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جهادتبیین همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان استانی است، اظهار کرد: جلسه امروز شورای آموزش و پرورش با موضوع جهادتبیین برگزار می‌شود.

وی افزود: باید کارهای جهادی به مسائل تربیتی و آموزشی تسری پیدا کنند، در این حوزه به تازگی ورود کرده‌ایم.

در ادامه غلامعلی خدیبی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی در مدارس استان، اظهار کرد: طرح سفیران رسانه در مدارس استان اجرا شد که در این طرح ۹۰۰ دانش‌آموز شرکت داشتند و سواد رسانه‌ای و نحوه انتشار اخبار را فرا گرفتند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای شرکت ۲۰ هزار دانش‌آموزان در اردوهای زیارتی در قم و جمکران صورت گرفت که ۴۰ درصد برنامه محقق شده است و این اردوها پس از آرام‌سازی شرایط صورت خواهد گرفت.

خدیبی با بیان اینکه ۴۰۰ روحانی برای حضور در مدارس چهارمحال و بختیاری ساماندهی شدند، عنوان کرد: ۱۸ هزار دانش‌آموز در جلسات تبیینی به‌منظور تبیین وقایع اخیر کشور حضور پیدا کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از افتتاح خانه یاری‌گران زندگی در استان خبر داد و گفت: برای احداث این خانه شش میلیارد ریال هزینه شد.

وی در پایان یادآور شد: در سال‌جاری ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در بین مدارس چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

در پایان احسان طاهری- دبیر قرارگاه جهادی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مشکلات کنونی کشور به فرموده مقام معظم رهبری تنها با کار جهادی حل خواهد شد، اظهار کرد: در ابتدای سال‌جاری ۱۱ گروه جهادی در استان شناسایی شد که ۱۰۰ جهادگر با سازماندهی صورت گرفته به ۱۰۰۰ دانش‌آموز در مناطق محروم مانند لندی، مشایخ، فلارد، دیناران و ... ارائه خدمت کردند.

وی بیان کرد: در تابستان سال‌جاری ۲۸ گروه جهادی با بکارگیری ۱۱۲ معلم برای تسهیل یادگیری دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری به‌کار گرفته شدند، همچنین با همکاری بنیاد احسان جشن تکلیف دانش‌آموزان در مناطق محروم با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال برگزار شد.

طاهری عنوان کرد: در سال‌تحصیلی جاری ۳۰۰۰ بسته آموزشی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در بین دانش‌آموزان مناطق محروم چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

دبیر قرارگاه جهادی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: فعالیت گروه‌های جهادی قرارگاه آموزش و پرورش از سازندگی و عمرانی در اتفاقات اخیر کشور به سمت جهاد تبیین حرکت کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha