• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 00062104217
  • خبرنگار : 30165

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد

تقدیر از ۴۷ محقق برتر در جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران

تقدیر از ۴۷ محقق برتر در جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: در روز برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از ۴۷ محقق برتر تقدیر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی فکور امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش‌وفناوری، ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو و هفته پژوهش و فناوری، گفت: در هفته پژوهش و فناوری اتفاقاتی که در دانشگاه تهران در مدت یک سال افتاده است را گزارش می‌دهیم. ما در آستانه برگزاری سی‌ویکمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران هستیم و ۲۱ آذر با حضور پژوهشگران برتر دانشگاه تهران مراسمی برگزار خواهد شد. این مراسم، مراسم اصلی است که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود : همچنین دانشگاه تهران حضور فعالی در مراسم وزارت علوم و نمایشگاه‌های مختلف هفته پژوهش‌وفناوری خواهد داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که مقدمات جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران کلید خورده است، اظهار کرد: اساتید و دانشجویان ارزیابی شدند و امروز به اسامی برگزیدگان رسیدیم.

وی در مورد برگزیدگان این جشنواره، گفت: چهار استاد در بخش استاد پیشکسوت نمونه، ۷ پژوهشگر برجسته، ۱۰ پژوهشگر نمونه، ۷ پژوهشگر جوان نمونه، ۶ رساله و ۴ پایان‌نامه نمونه و همچنین یک کارشناس اجرایی نمونه در حوزه پژوهش و نوآوری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

فکور افزود: با نشست‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی تهران داشتیم، دو پژوهشگر را معرفی کردند و یک آزمایشگاه، یک کتابخانه و دو مؤسسه پژوهشی نمونه را تقدیر خواهیم کرد. به علاوه با توجه به اهمیت پژوهش و ارتباط آن با فناوری، امسال از کارفرمایان برتر تقدیر می‌کنیم و دو کارفرمای برتر نیز به این دلیل که موضوع ارتباط با جامعه و صنعت در اولویت‌های کاری ما در سال گذشته قرار داشته، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. همچنین تقدیر از ۴۷ محقق برتر را در روز برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که مدیر کل طرح‌های کاربردی دانشگاه تهران به دلیل اهمیت ارتباط جامعه و صنعت به مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: همچنین به علت تاکید روی مسائل مربوط به فناوری، در معاونت پژوهش‌وفناوری دانشگاه تهران، سال گذشته مدیریت کل سیاست‌گذاری فناوری و نوآوری تشکیل شده است.

فکور در پاسخ به سوال ایسنا در مورد اقدامات انجام‌شده برای روز باز دانشگاه و بازدید دانش‌آموزان در هفته پژوهش از دانشگاه، گفت: در دانشگاه تهران معمولاً رویدادی برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود که یک روز باز را در نظر می‌گیریم که توانمندی‌های دانشگاه تهران را به دانش‌آموزان معرفی کنیم تا بدانند اگر آن‌ها این دانشگاه را به‌عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند، چه امکاناتی خواهند داشت. همچنین روز پایان‌نامه نیز داریم که کارفرمایان می‌آیند و از پایان‌نامه‌های انجام‌شده در این دانشگاه بازدید می‌کنند. برای هفته پژوهش و فناوری نیز دکتر صالحی؛ معاون پژوهشی وزیر علوم نیز گفته‌اند این برنامه برای استان‌های مختلف برگزار شود. در این زمینه چون وزرات علوم برنامه‌ریز برای تهران است، ما برنامه‌های وزارت علوم را می‌گیریم و در دانشگاه تهران نیز آن را برگزار می‌کنیم. اگر برنامه‌ای در قالب نمایشگاه و بازدید در نظر گرفته شده باشد، دانشگاه تهران نیز این برنامه را اجرا خواهد کرد.

وی در خصوص برنامه‌های ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه تهران توضیح داد: ما کارفرمایان و شرکت‌های برتر را دعوت کردیم و حتی برای آن‌ها سخنرانی گذاشتیم که موضوع، تنها موضوع پژوهش نباشد و کارفرمایانی که واقعاً مسئله و مشکلات صنعت را ارجاع به دانشگاه می‌دهند، امتیازی برایشان در نظر گرفتیم تا از سمت پژوهش‌های صرف به سمت تعامل با کارفرمایان برویم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: موضوع اصلی در ارتباط جامعه و صنعت، شناخت معضلات و نیازسنجی است. نیازسنجی باید از سمت دانشگاه باشد. برخی مشکلات ممکن است در صنعت وجودداشته باشد که شاید خود کارفرما از آن‌ها آگاه نباشد که آن‌ها وجود دارند و می‌توان آن‌ها را رفع کرد و در هزینه‌ها و ... صرفه‌جویی کرد. مثل سامانه‌سپاری که ما برای برخی سازمان‌ها انجام دادیم و با نیازسنجی سازمان‌ها توانستیم روال‌های سازمان‌ها را تسهیل کنیم و هزینه‌های سازمان‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha