• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 00062088792
  • خبرنگار : 50039

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان عنوان کرد

بررسی وضعیت ۶ طرح بزرگ آب گلستان/ احداث مخزن آب در چهار نقطه گرگان

بررسی وضعیت ۶ طرح بزرگ آب گلستان/ احداث مخزن آب در چهار نقطه گرگان

ایسنا/گلستان مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه وضعیت ۶ طرح بزرگ آب‌منطقه‌ای استان به شکل کامل بررسی شده است، افزود: میزان پیشرفت این پروژه‌ها و اعتبارات هزینه شده و مورد نیاز آنها جمع‌بندی و به استانداری گلستان ارسال شده است.

هادی کلانتری ظهر امروز (یک‌شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱) در جلسه شورای فنی استان گلستان که در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه موضوع نظارت بر پروژه‌های عمرانی استانی به عنوان یک کار مستمر در دستور کار شورای فنی استان بوده است، اظهار کرد: چهار گزارش نظارتی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به استانداری ارسال شد که سه گزارش مربوط به مصوبات سفر و یک گزارش مربوط به پروژه‌هایی دستگاه‌های اجرایی که از محل سفر اعتبار نگرفته‌اند، است.

مدیر نظام فنی و اجرای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با تأکید بر اینکه در آستانه دور دوم سفر ریاست جمهوری به گلستان، آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان در حال بررسی است، ادامه داد: پروژه آبرسانی به شهر گرگان مهمترین پروژه در دست اجرای استان است، که در سال ۱۳۷۴ توسط شرکت آب‌منطقه‌ای در حال اجرا بوده و برآورد کل پروژه ۴۴۶ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این طرح ۱۸۵ کیلومتر خطوط لوله‌گذاری داشته است، افزود: برای شهر گرگان در چهار نقطه قلعه‌حسن، گلشهر، آلوفن و سیاهتلو مخزن احداث می‌شود که کمک بزرگی برای آبرسانی به مرکز استان گلستان است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به اینکه سد آقدکش پروژه دیگر در دست احداث استان بوده که در سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در ۱۰ کیلومتری شمال شرق آق‌قلا در حال احداث است و وظیفه ذخیره‌سازی و کنترل سیلاب را بر عهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۳۳ درصد است، اضافه کرد: پروژه مذکور یک هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل بدنه سد انجام و لایننیگ و احداث کانال در حال احداث است.

بررسی وضعیت ۶ طرح بزرگ آب گلستان/ احداث مخزن آب در چهار نقطه گرگان

کلانتری ساخت سد و شبکه چات (چایلی) را سومین پروژه قابل بررسی آب‌منطقه‌ای استان در جلسه شورای فنی عنوان کرد و گفت: این پروژه در غرب مراوه‌تپه در حال اجرا است که برای بهره‌برداری از آن روستاهای ششگانه با جمعیتی حدود سه هزار نفر در قالب ۶۷۰ خانوار که در مخزن ذخیره سد قرار می‌گیرند، جابجا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه سال ۱۳۸۹ آغاز شده و اعتبار طرح ۴ هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: مشکلات پیش‌روی اجرای پروژه و راهکارهای رفع موانع به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

این مقام مسئول به طرح آبرسانی به شهرهای گنبدکاووس و مینودشت و روستاهای نوار مرزی اشاره کرد و توضیح داد: در اجرای این طرح ۱۳۰ روستای منطقه از آب بهره‌مند می‌شوند که دو هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح آبرسانی به آزادشهر و رامیان توسط آب‌منطقه‌ای در دست اجرا بوده که برآورد اعتبار آن ۷۲۸ میلیارد تومان است، افزود: پروژه فوق از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کلانتری زه‌کشی اراضی ۲۸۰ هزار هکتاری گلستان را ششمین پروژه مهم آب منطقه‌ای برشمرد و گفت: این پروژه مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب‌منطقه‌ای در نواحی غربی، مرکزی و شمالی استان در حال اجرا است‌.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ هکتار در حوزه جهاد و ۱۴ هزار هکتار در حوزه آب‌منطقه‌ای تکمیل شده است، تصریح کرد: جهاد کشاورزی ۶۳ درصد و آب منطقه‌ای ۲۰ درصد پیشرفت دارند که در مجموع کل پروژه ۴۵ درصد پیشرفت دارد و کل اعتبار برآورد پروژه ۶۱۹۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha