• دوشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 00061636041
  • خبرنگار : 50165

فعالیت موزه‌ها در شهرهای زرد و آبی استان زنجان

فعالیت موزه‌ها در شهرهای زرد و آبی استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: نوروز امسال علاوه ‌بر فعالیت موزه‌ها در شهرهای زرد و آبی، امکان بازدید مجازی از آثار تاریخی زنجان وجود دارد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گردشگری مجازی در دوران کرونا، اظهار کرد: به منظور معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۰، برنامه‌هایی را طرح‌ریزی کرده‌ایم که از جمله آن‌ها تهیه فیلم‌ و کلیپ‌های کوتاه از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های مختلف استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه در این زمان از فصل بهار، شاهد زیبایی‌های شگفت‌انگیزی در شهرستان‌های استان هستیم، ساخت فیلم و کلیپ‌های تبلیغاتی از جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شده و هم‌زمان با آغاز سال جدید پخش می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به دنبال آن هستیم که کلیپ‌های تهیه شده به شکل گسترده و وسیعی در فضای مجازی و رسانه ملی انتشار دهیم تا مردم ایران با جاذبه های گردشگری و صنایع‌دستی استان بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به امکان تور مجازی در سایت این اداره‌کل، تصریح کرد: در حال حاضر از ۲۱ مکان تاریخی، گردشگری، طبیعی و فرهنگی استان، تصاویری برای تور مجازی بازدیدکنندگان وجود دارد.

ارجمند در رابطه با فعالیت موزه‌ها در استان، یادآور شد: همه موزه‌ها و اماکن فرهنگی ‌تاریخی استان در مناطق زرد و آبی دایر است. به عبارت دیگر موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی در عمارت ذوالفقاری، موزه مردم‌شناسی واقع در بنای تاریخی رختشویخانه در شهر زنجان، موزه پیر احمد در شهر ابهر، گنبد و موزه سلطانیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دایر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی از ملزومات بازدید از اماکن فرهنگی ‌تاریخی استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha