• جمعه / ۲۹ آبان ۱۳۹۴ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94082917399
  • خبرنگار : 71468

آخرین وضعیت ملی‌پوشان وزنه‌برداری در آستانه مسابقات جهانی

آخرین وضعیت ملی‌پوشان وزنه‌برداری در آستانه مسابقات جهانی

مربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: اولین گزینه برای ما در مسابقه‌های جهانی آمریکا کسب سهمیه المپیک است. کادر فنی نیز تمام تلاشش را کرده و شرایط حال حاضر بهترین شکل ممکن برای تیم است.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: اولین گزینه برای ما در مسابقه‌های جهانی آمریکا کسب سهمیه المپیک است. کادر فنی نیز تمام تلاشش را کرده و شرایط حال حاضر بهترین شکل ممکن برای تیم است.

مهدی پانزوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری در آستانه مسابقه‌های جهانی آمریکا اظهار کرد: مطمئناً اولین گزینه برای ما در مسابقه‌های جهانی کسب سهمیه المپیک است زیرا نفرات اصلی مانند بهداد سلیمی و سعید محمدپور را از دست داده‌ایم که می‌توانستند امتیاز خوبی بگیرند؛ بنابراین بیشتر تمرکز می‌کنیم تا حداقل سهمیه یعنی سهمیه پنج نفر را بگیریم.

او ادامه داد: تیم ایران بر روی کاغذ تیم خوبی بود اما این مهم است که ورزشکاران در چه شرایط بدنی بودند. الان هم اگر اسم بهداد و محمدپور به تیم اضافه شود تیم عالی می‌شود اما شرایط را هم باید در نظر بگیریم. بهداد سلیمی تمرین‌های خوبی داشت اما هر ماه مشکلی برایش پیش می‌آمد و این طور نبود که اصلا آسیب دیده نباشد. او در اردوی همدان و شهرکرد آسیب دیدگی داشت. در کل کادر فنی تمام تلاشش را کرده و این بهترین شکل ممکن برای تیم بود و باید دید در مسابقه‌های جهانی چه نتیجه‌ای می‌گیریم.

پانزوان با اشاره به شرایط ملی‌پوشان در ابتدای اردوی تیم ملی گفت: به نظرم ملی‌پوشان پس از مشکلاتی که با سرمربی اسبق تیم ملی داشتند مقداری دچار افت ذهنی شدند. بهمن زارع و هادی پانزوان نیز کار خود را انجام دادند اما ملی‌پوشان یک مقدار از نظر ذهنی از مسابقه‌ها دور شدند و آسیب دیدگی‌ها به همین دلیل بود. اکثر ملی‌پوشان از صفر شروع کردند. ما نیز در ابتدا نفرات اول تا چهارم لیگ و اول تا سوم ایران را به اردو آوردیم اما رکورد خیلی‌ها برای جهانی پایین بود و به وقت زیادی احتیاج بود تا بر رویشان کار شود. همچنین تعدادی هم مشکل آزمایش داشتند.

او ادامه داد: ما تمام کارها را کردیم اما بضاعت ما همین است و آن چیزی که داریم همین است اما باید دستی بر پیکره این تیم کشیده شود و از نفرات جوان برای آینده استفاده کرد تا زمانی که ورزشکاران از تیم ملی کنار رفتند، نفرات دیگری داشته باشیم تا در مسابقه‌های جهانی شرکت کنند.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد وضعیت ملی‌پوشان تصریح کرد: مجید عسگری درد کهنه‌ای مربوط به 2 سال پیش داشت که در حین زدن وزنه 130 کیلوگرم دستش پاره شد اما تمرین‌های خود را انجام می‌دهد و اگر خودش بخواهد در دو ضرب می‌تواند برای مدال تلاش کند.

جابر بهروزی در تمرین‌های 145 یک ضرب و 180 دو ضرب زده است. البته بعد از مسابقه‌های قهرمانی آسیا افت کرد. جابر جا دارد بیشتر از این وزنه بزند و در تمرین‌ها این را نشان داده است و می‌تواند به 150 یک ضرب و 182 دو ضرب برسد زیرا خود من هم در این وزن بوده‌ام. در کل بهروزی با همین وزنه‌ها جزو 5 نفر اول است.

او ادامه داد: رسول تقیان اگر بتواند وزنه‌های خودش را بزند برای مدال شانس دارد. البته ما در جهانی به حداقل‌ها فکر می‌کنیم و در صورت زدن وزنه‌های خود می‌تواند در دو ضرب مدال بگیرد زیرا در وزن 77 کیلوگرم همیشه رقابت سنگین بوده و رکوردهای بالایی نیز ثبت می‌شود.

کیانوش رستمی نیز باید یکی از سکوها نصیبش شود. در 94 کیلوگرم علی هاشمی اگر جزو 10 نفر اول باشد امتیاز خوبی برای ما می‌گیرد. البته او برای اولین بار است در جهانی شرکت می‌کند و سال‌های آینده او را بر روی سکوی جهانی می‌بینیم زیرا پتانسیل آن را دارد. حالا اگر یک وزن بالاتر برود بهتر است اما در جهانی آمریکا در دسته 94 کیلوگرم وزنه می‌زند. البته او هم پس از مسابقه‌های آسیایی افت داشته است.

پانزوان همچنین گفت: نواب نصیر شلال در تمرین‌ها آماده است و شرایط بدنی‌اش بد نیست. 187 یک ضرب و 230 دو ضرب زده است که در 105 کیلوگرم وزنه‌های بدی نیست. از آنجا که آسیب دیدگی کهنه دارد برای این که در مسابقه‌ها اذیت نشود طبیعی است در رکورد گیری زیر وزنه فشار کامل را تحمل نکند و سنگین‌تر نیاید. از لحاظ روانی نیز فکر می‌کنم شرایطش خوب است و مشکلی نباشد. ارتباط کادر فنی با ملی‌پوشان نیز خوب است.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر می‌توان امید داشت نصیرشلال به مدال مجموع برسد، تصریح کرد: شرایطش سخت است. در 105 کیلوگرم وزنه‌های خوبی زده می‌شود و نواب هم دو حریف قدرتمند دارد. کشورهای دیگر هم بیکار ننشسته‌اند. این رقابت می‌تواند برای او پله‌ای برای المپیک باشد. خیلی از قهرمانان بزرگ هم مسابقه‌های جهانی برایشان پله‌ای است تا برای المپیک آماده شوند.

پانزوان در مورد شرایط بهادر مولایی نیز بیان کرد: او در این مدت خیلی خوب تمرین کرده است. در یک ضرب 180-190 کیلوگرم و در دو ضرب 240-250 کیلوگرم آمده است اما ما انتظار وزنه‌های بالاتری داریم زیرا پتانسیلش بالا است. اگر رکوردهایی که قبلا داشته را تکرار کند جزو سه نفر اول است. در واقع بستگی به خودش دارد که وزنه‌های خوبی را در تمرین بزند و در مسابقه‌ها هم تکرار کند.

او افزود: مولایی قبل از اینکه به اردو بیاید از صفر شروع کرده است. زمانی هم که پایش را عمل کرد فرصتی نداشت ریکاوری کند و به اردو آمد. به دلیل آسیب دیدگی‌های کهنه هم نتوانست از پتانسل خوب خود استفاده کند و گاهی اوقات دردهای کوچک باعث می‌شود ورزشکاران نتوانند خوب تمرین کنند. با این شرایط ما انتظار بیش از حد از او نداریم اما حداقل اگر وزنه‌های تمرین‌هایش را در مسابقه‌ها بزند فکر می‌کنم برایش خوب باشد و مطمئنا برای مدال برنز باید تلاش کند.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره برخی از صحبت‌ها مبنی بر اینکه فشار تمرین‌ها باعث افزایش آسیب دیدگی ملی‌پوشان شده است، تصریح کرد: آسیب دیدگی همیشه هست و فقط درصد بالا و پایین دارد. یکی مانند مجید عسگری بازویش پاره می‌شود اما باز هم می‌تواند در مسابقه‌ها شرکت کند. بنابراین آسیب دیدگی در ورزش حرفه‌ای وجود دارد و ما فقط فرصت کافی برای ریکاوری ملی‌پوشان نداشتیم. حرف و حدیث هم زیاد است و خیلی راحت می‌شود ایراد گرفت. حتی من هم می‌توانم از کارم ایراد بگیرم اما اگر در تمرین‌ها مشکل باشد ورزشکار هیچ موقع به اوج نمی‌رسد. وزنه‌ها هم سنگین هستند و اگر یک لحظه غفلت شود احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. ملی‌پوشان وزنه هایی زده‌اند که کمتر کسی زیر آن وزنه‌ها می‌رود و به نظرم کسانی که کارشناسی می‌کنند حرفه‌ای‌تر صحبت کنند.

او ادامه داد: اگر در مسابقه‌های لیگ، وزنه‌ سنگین انتخاب کنیم می‌گویند چرا در این رقابتها برای ملی‌پوشان وزنه سنگین انتخاب کرده‌اید. اگر در لیگ سبک کار کنند و در جهانی سنگین کار کنند می‌گویند چرا چنین وزنه‌های سنگینی برای ملی‌پوشان انتخاب شده آن‌ها که قبلا چنین وزنه‌هایی نزده‌اند. ورزشکار ما اگر در تمرین‌ها چنین وزنه‌هایی نزند از نظر ذهنی می‌ترسد زیر این وزنه‌ها برود و این ترس در وجود همه است.

پانزوان در پاسخ به این پرسش که نگرانی بابت آزمایش دوپینگ وجود ندارد، بیان کرد: در این 5-6 ماه به غیر از مسابقه‌های قهرمانی آسیا وادا و نادو 5 مرتبه آزمایش دوپینگ گرفته‌اند و خدا را شکر از نظر آزمایش مشکلی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha