شرکت سابیر از مترو کرج کنار گذاشته شد

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج از تاکید رای دادگاه تجدیدنظر مبنی بر خلع ید از شرکت سابیر در پروژه قطار شهری خبر داد و گفت: مراحل انتخاب و جایگزینی پیمانکار جدید در حال انجام است.

علی اصغر همتی در گفت و گو با خبرنگارایسنا، گفت: با توجه به صدور آراء محاکم قضایی در خصوص تجدیدنظر خواهی سازمان قطار شهری کرج وحومه نسبت به بخشی از رای صادره بدوی و پذیرش دفاع مؤثر تیم حقوقی و وکلای سازمان از سوی مراجع محترم قضایی ، نهایتا خلع ید  شرکت پیمانکار خط ۲ قطار شهری کرج و حومه(سابیر) با رای فوق تثبیت شد.

وی افزود: تصمیمات لازم نیز در خصوص انتخاب پیمانکار واجد صلاحیت جدید برای ادامه کار پروژه خط ۲ که یک پروژه ملی و استانی است توسط ارکان سازمان اتخاذ گردیده است.

وی در توضیح چگونگی انتخاب پیمانکار جدید برای این پروژه اعلام کرد: با توجه به تجربیاتی که در این چند سال کسب شده است؛ روند انتخاب پیمانکار جدید با تشریفات لازم، آرامش و دقت نظر خاصی انجام خواهد شد و در این زمینه اشتباه نخواهیم کرد.

همتی حجم پروژه را بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: از همین رو نیاز است تا با آرامش نسبت به انتخاب پیمانکار جدید اقدام و شرکتی را گزینش کنیم که از پیشینه خوب و تجربه مناسب در زمینه ساخت قطار شهری برخوردار باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج در خصوص شرایط ادامه پروژه به خصوص نحوه تامین مالی آن تصریح کرد: این شرایط تغییری نخواهد کرد؛ شرکت‌های باتجربه زیادی هستند که تمایل دارند با این شرایط به این پروژه وارد شوند.  

این مسئول در پایان تاکید کرد: با شرایطی که در حال حاضر بر پروژه حاکم است؛ ظرف یک سال پس از انتخاب پیمانکار جدید می‌توان  10 کیلومتر از قطار شهری کرج را به بهره‌برداری رساند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95050106536
  • خبرنگار :