• دوشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 94072717739
  • منبع : نمایندگی البرز

آغاز فاز دوم انتشار اوراق مشارکت مترو کرج در آینده نزدیک

آغاز فاز دوم انتشار اوراق مشارکت مترو کرج در آینده نزدیک

ایسنا/البرز مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: ساخت متروی این کلانشهر به سمت ایستگاه "افتتاح" در حال پیش رفتن است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: ساخت متروی این کلانشهر به سمت ایستگاه "افتتاح" در حال پیش رفتن است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، علی اصغر همتی اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری شاهد انتشار بالغ بر صد میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تکمیل و راه‌اندازی خط دو مترو کرج بودیم. براساس مذاکرات صورت گرفته با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری، درصدد آغاز فاز دوم انتشار این اوراق هستیم تا نیاز پروژه به منابع مالی بیش از پیش رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج با تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه از محل فروش اراضی موافقت کرده‌اند، افزود: امید می‌رود که طی دوسال آتی چند ایستگاه در مسیر خط دو افتتاح شود و مسافرگیری آغاز شد.

به گفته همتی، استان البرز با تردد بیش از 800 هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه حدود 20 درصد ترافیک کشور را به دوش می‌کشد، در حالیکه تنها نیم درصد از معابر و راه‌های مواصلاتی کشور را در خود جای داده است.

وی بیان کرد: اگر آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی را به معضل ترافیک اضافه کنیم، تنها راه چاره، تسریع در راه اندازی خطوط ریلی شهری است.

همتی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به دنبال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دستور دولتمردان قرار گرفت، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش فشار اقتصادی به خانوارها بود که متاسفانه این روند آنطور که باید و شاید پیش نرفت. انتظار می‌رود که شاهد تخصیص خط اعتباری ویژه از سوی دولت برای تسریع در راه‌اندازی پروژه مترو در سطح کلانشهرهای کشور بویژه مرکز استان البرز باشیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: اکنون دو رام قطار با هفت واگن خریداری شده از شرکت واگن سازی تهران تحویل سازمان قطار شهری کرج شده است. با توجه به انجام عملیات برق رسانی و تداوم خرید و نصب تجهیزات سیگنالینگ و ریل گذاری، پیش بینی می‌شود که بزودی شاهد افتتاح چند ایستگاه در خط دو این طرح ترافیکی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha